۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۳۱

فرماندار اردبیل:

۵۰ درصد از سرانه فضاهای آموزشی استاندارد در اردبیل عقب هستیم

۵۰ درصد از سرانه فضاهای آموزشی استاندارد در اردبیل عقب هستیم

اردبیل- فرماندار شهرستان اردبیل گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد از سرانه استاندارد فضاهای آموزشی در شهرستان اردبیل عقب هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اعتماد اعجازی عصر شنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه ساخت ۳۰۰ کلاس درس در شهرستان اردبیل و به همت خیران مدرسه‌ساز، اظهار کرد: خیران تلاش جدی را در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی داشتند و در ارتقای سرانه فضای آموزشی مطلوب در اردبیل نیز آستین همت بالا زدند.

وی تصریح کرد: با آغاز به کار دولت سیزدهم استاندار اردبیل تاکید داشتند تا شاخص‌های توسعه این استان مورد رصد و بررسی قرار گرفته تا شاهد بهبود این شاخص‌ها با رویکرد مناسب و مطلوب باشیم.

فرماندار شهرستان اردبیل گفت: در شهرستان اردبیل نیز تلاش شد تا شاخص‌های بهداشتی، بزرگراهی، آموزشی، تولید ناخالص و… مورد بررسی و احصا قرار گیرد که یکی از این فضاهای با عقب‌ماندگی بسیار بالا مربوط به حوزه آموزشی بوده است.

اعتماد اعجازی افزود: نه تنها در شهرستان بلکه در خود اردبیل ما با کمبود فضای آموزشی و در عین حال تخریبی بودن واحدهای آموزشی و عدم استحکام بنای آنها روبه‌رو بودیم که نگرانی‌های ما را چندین برابر کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حالی که استاندارد کشوری به ازای هر دانش‌آموزان هشت متر مربع فضای آموزشی مناسب است، در شهر اردبیل این سرانه ۲.۲ دهم متر مربع است که حتی از میانگین کشوری که پنج تا ۵.۵ متر مربع است، ما عقب‌تر هستیم.

اعتماد اعجازی اضافه کرد: ۵۰ درصد از میانگین استاندارد کشوری در توسعه فضای آموزشی عقب مانده‌ایم و برای جبران این امر باید یک‌هزار کلاس درس در شهر اردبیل احداث و به مجموع فضاهای آموزشی موجود افزوده شود.

وی بیان کرد: با توجه به وضعیت بودجه عمرانی پایین تخصیص یک‌هزار و ۲۰۰ تومان اعتبار در شهر اردبیل برای احداث یک‌هزار کلاس درس امکان پذیر نبود و ما سعی کردیم در گام نخست ۳۰۰ کلاس درس را با همراهی خیران و ۷۰۰ کلاس درس را نیز با جذب اعتبارات ملی، استانی، مولدسازی، تخریب و بازسازی به سرانجام برسانیم.

اعتماد اعجازی در ادامه یادآور شد: عمده تمرکز ما در هسته مرکزی شهر و تردد سه هزار دانش‌آموز به صورت روزانه بود که برای کاستن از این تراکم حضور دانش‌آموز در هسته مرکزی شهر تلاش شد تا با همکاری شهرداری ۲۳۴ کلاس درس به ازای جابجایی فضای آموزشی از هسته مرکزی به محل کم تراکم انجام شود.

فرماندار شهرستان اردبیل تصریح کرد: امیدواریم با تلاش همه مجموعه‌ها و دستگاه‌های اجرایی بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان کمبود فضای آموزشی را در اردبیل جبران و راحتی خیال دانش‌آموزان و اولیای آنها را در تحصیلی شایسته فراهم کنیم.

کد خبر 6185137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha