۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۴۷

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز خبر داد؛

شناسایی ۲۸۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در شهرستان تبریز

شناسایی ۲۸۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در شهرستان تبریز

تبریز-مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز گفت: هشت مورد تغییر کاربری اراضی تخریب،قلع وقمع و اعاده به وضع سابق شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم فرقانی اظهار کرد: در پی قلع و قمع ۸ قطعه اراضی زراعی، ۴۰۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز آزادسازی شد.

وی افزود: بی‌توجهی به روند تغییرات شدید کاربری اراضی ممکن است به مسائل متعدد زیست‌محیطی و اجتماعی شامل تهدیدهای ناشی از تغییرات آب‌وهوایی، جنگل‌زدایی، بیابان‌زایی و به‌طور کلی از دست دادن تنوع زیستی منجر شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز اضافه کرد: خودروهای گشت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تبریز با بررسی مستمر و حضور فعال در عرصه‌های کشاورزی و نیز گزارش‌های دریافتی از سامانه ۱۳۱، مزارع و باغ‌ها را رصد می‌کنند و با هرگونه اقدام غیرمجاز برابر قانون برخورد خواهند کرد.

فرقانی با بیان اینکه به منظور حمایت از بخش کشاورزی و تولیدات داخلی، از ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان تبریز جلوگیری می‌شود، تاکید کرد: اراضی کشاورزی به عنوان ثروت و امانت جامعه برای نسل‌های آتی است و کسانی که از این ثروت و هدیه الهی استفاده می‌کنند، همواره موظف‌اند از آن به طور صحیح بهره‌برداری و در حفظ و حراست از آن تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه تجاوز به اراضی ملی و کشاورزی تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، تصریح کرد: هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و رواج بیکاری در جامعه خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز اضافه کرد: صدور مجوز یا پروانه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی و نیز واگذاری خدمات زیربنایی توسط دیگر نهادها بدون استعلام و دریافت مجوز از جهاد کشاورزی ممنوع است و افراد و دستگاه‌های متخلف طبق قانون به محاکم قضائی معرفی خواهند شد.

فرقانی با اشاره به اینکه در راستای یکپارچه سازی اراضی در شهرستان تبریز اقدامات مؤثری صورت پذیرفته است، عنوان کرد: ۲۸۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در سه ماهه اول سال شناسایی و برای متخلفان اخطاریه صادر شده است.

وی ادامه داد: از این میزان ۳۷ مورد نیز توسط تبصره ۲ ماده ۱۰ طی سه ماهه سال جاری تخریب، قلع و قمع و اعاده به وضع سابق شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز درباره مزیت‌های تجمیع و یکپارچگی اراضی کشاورزی نیز گفت: افزایش بهره‌وری، افزایش درآمد کشاورزان، بهبود کیفیت محصولات کشاورزی و افزایش تولید از مزیت‌های تجمیع و یکپارچگی اراضی کشاورزی به شمار می‌رود.

فرقانی بسترسازی برای سرمایه‌گذاری و رونق کشاورزی، بسترسازی برای برنامه‌ریزی و اجرای طرح آمایش سرزمین، ایجاد پشتوانه حمایتی برای کشاورزان برای اخذ وام و تسهیلات بانکی به عنوان وثیقه، ساماندهی وضعیت حقوقی زمین و تولیدات کشاورزی، جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و کمک به یکپارچگی اراضی، از بین رفتن تداخلات اراضی و اختلاف بین وراث زمین‌های کشاورزی و کاهش رفع اختلاف مالکیت اشخاص و دولت را از مزیت‌های اجرای طرح رفع تداخلات و سنددار کردن اراضی کشاورزی عنوان کرد.

کد خبر 6185158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha