۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۰۱

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی:

۱.۴۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در آذربایجان غربی کشف شد

۱.۴۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در آذربایجان غربی کشف شد

ارومیه - فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از کشف یک هزار و ۴۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار رحیم جهانبخش عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: یک هزار و ۴۰۰ کیلوم گرم انواع مواد مخدر در این مدت کشف و ضبط شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ۱۰ درصد رشد برخوردار است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با تاکید بر وجود مواد مرتبط با مواد مخدر نیز اظهار کرد: ۲ هزار و ۵۸۰ کیلوگرم مواد مرتبط با مواد مخدر در طی عملیات‌های چهارماه کشف و ضبط شده است که آمار قابل توجهی است.

سردار جهانبخش با اشاره به موفقیت پلیس در شهرستان‌های مختلف استان برای مقابله با اشرار و اراذل و اوباش گفت: با حضور قدرتمند پلیس، شاهد کاهش ۸۷ درصدی شرارت در استان طی سال جاری نسبت به سال گذشته بودیم.

وی با بیان اینکه این کاهش قابل توجه موجب شده تا آمار سرقت به عنف و توزیع مواد مخدر نیز کمتر شود، اضافه کرد: در سرقت به عنف طی سال جاری نسبت به سال گذشته شاهد کاهش ۶۸ درصدی در استان هستیم.

سردار جهانبخش با بیان اینکه ۶۷ مورد شرارت در مدت زمان مشابه سال قبل به ۹ مورد در سال جاری رسیده است، ادامه داد: همچنین سه هزار و ۵۱۰ نفر سارق در چهار ماه اول سال دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون هفت هزار و ۴۱۹ نفر معتاد و توزیع کننده مواد مخدر در این استان دستگیر شده است. از این تعداد، ۶ هزار و ۶۶۵ نفر معتاد هستند.

وی افزود: میزان دستگیری در این حوزه نسبت به مدت زمان مشابه ۱۴۰۲ از ۳۹ درصد افزایش و در حوزه دستگیری معتادها نیز ۶۶ درصد افزایش روبرو است. وی اضافه کرد:

سردار جهانبخش تاکید کرد: در بعضی عملیات‌ها برخی از اشرار فکر می‌کنند با اسلحه کشیدن در مقابل پلیس می‌توانند فرار کنند اما این کار علاوه بر افزون کردن جرم‌شان، روند عملیات را نیز تغییر می‌دهند.

وی ادامه داد: به کادر پلیس ابلاغ شده است که هر کسی با اسلحه و حتی اسلحه شکاری با نیروی انتظامی درگیر شود، در حق آن هیچ مماشاتی صورت نخواهد گرفت.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: ۱۵ هزار و ۶۰۰ فقره تصادف از ابتدای ۱۴۰۳ در این استان رخ داده است که این میزان در سال گذشته ۱۶ هزار و ۵۱۹ فقره بود و با این اوصاف از کاهش ۶ درصدی برخوردار هستیم.

سردار جهانبخش افزود: هشت هزار و ۸۴۷ مورد تصادف در داخل شهر و ۶ هزار و ۷۵۳ فقره تصادف نیز در جاده‌های این استان به وقوع پیوسته است.

وی با تاکید بر کاهش ۱۷ درصدی فوتی‌ها در تصادفات گفت: فوتی‌های تصادفات درون شهری ۴۷ درصد افزایش داشته و از ۳۶ مورد به ۵۳ مورد رسیده است اما این آمار در تصادفات برون شهری از کاهش ۲۹ درصدی برخوردار بوده و از ۱۷۲ مورد به ۱۲۲ مورد کاهش پیدا کرده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی جرایم رایانه‌ای و فضای مجازی اظهار کرد: امسال ۲۱ درصد جرایم رایانه‌ای فضای مجازی افزایش دارد.

سردار جهانبخش ادامه داد: این میزان جرم در نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از ۲۰ درصد رشد در میزان کشف برخوردار است.

وی بیشترین پرونده در جرم‌های رایانه‌ای را برداشت‌های اینترنتی عنوان کرد و گفت: برداشت‌های اینترنتی بیشترین شکایاتی است که در حوزه فضای مجازی ثبت شده و این در حالی است که شاید بسیاری به خاطر سرقت‌های مالی اندک اقدام به شکایت هم نکرده‌اند؛ طمع ورزی، دادن رمز حساب به دیگران و عدم مراقبت از عمده دلایل وقوع چنین جرم‌ها است.

کد خبر 6185172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha