تظاهرات گسترده در «استانبول» در محکومیت ترور شهید اسماعیل هنیه

تظاهرات گسترده در «استانبول» در محکومیت ترور شهید اسماعیل هنیه

ده‌ها هزار نفر از مردم ترکیه با تجمع مقابل مسجد «ایا صوفیا» در شهر استانبول به « ندای اخیر شهید اسماعیل هنیه» در یاری مردم غزه و اسرای فلسطینی در روز سوم آگوست لبیک گفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، تظاهرکنندگان روز شنبه در شهر استانبول ترکیه با تجمع در منطقه سلطان احمد با سر دادن شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی و جنایات آن، بر ادامه راه شهید هنیه و مقاومت در مقابل این رژیم تاکید کردند.

پایگاه خبری الجزیره گزارش داد که حامیان فلسطین با تجمع مقابل مسجد آیا صوفیا در کارزار موسوم به «آخرین ندای شهید هنیه» شرکت کردند.

دفتر سیاسی جنبش حماس در کانال تلگرامی ای جنبش اعلام کرد که شهید اسماعیل هنیه دو روز پیش از ترور به حامیان مقاومت در پیامی روز سوم آگوست را روز ملی وجهانی یاری غزه و اسرا نامیده بود و در این بیانیه، هنیه خواستار مشارکت گسترده حامیان مقاومت در سرتاسر دنیا برای نصرت غزه شده بود.

تظاهرکنندگان در مقابل مسحد آیا صوفیا با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین و ترکیه و نمادهای فلسطینی شعارهایی درباره آزادی فلسطین از چنگال صهیونیست‌ها سر دادند.

مردم خشمگین ترکیه در استانبول با شعارهایی ازجمله «آزادی فلسطین از نهر تا بحر»، «آمریکا قاتل است و از فلسطین بیرون روید»، «اسرائیل قاتل از فلسطین خارج شو» و «جان ما فدای الاقصی» و «درود بر حماس و مقاومت» خواستار همبستگی مردم دنیا در مقابله با جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه شدند.

کما هتف

کد خبر 6185242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha