۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۵

با حضور مقامات عالی کشوری؛

هشتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی در تهران برگزار شد

هشتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی در تهران برگزار شد

مراسم هشتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی با حضور مقامات عالی قضائی، کشوری و لشکری صبح امروز در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم هشتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی با حضور مقامات عالی قضائی، کشوری و لشکری، سفرای کشورهای اسلامی مقیم در تهران و شخصیت‌های بین‌المللی صبح امروز چهاردهم مرداد ماه مصادف با روز حقوق بشر اسلامی برگزار شد.

در مراسم امسال ۶ نفر جزو برگزیدگان و ۳ نفر جز تجلیل شوندگان انتخاب شدند.

موضوع جایزه امسال «دفاع از مردم مظلوم فلسطین، محور مقاومت و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی» اعلام شده است.

کاظم غریب آبادی دبیر ستاد حقوق بشر در ابتدای برنامه بیان کرد: مراسم بزرگداشت کرامت انسانی امسال آینه مردم فلسطین است. در مراسم امسال قرار بود از رهبر شجاع آقای اسماعیل همیشه به پاس سال‌ها تلاش و حمایت از مردم مظلوم فلسطین تقدیر و تجلیل برآید اما طی عملیات تروریستی به درجات شهادت رسیدند. برخورد لازم می‌دانیم این ضایعه دردناک را به امت اسلامی مردم مظلوم فلسطین و همه آزادی خواهان تسلیت عرض کنم.

وی ادامه داد: حقوق بشر ناشی از کرامت و ارزش ذاتی انسان است و اگرچه بشریت به مراحل پیشرفت رسیده امام نیاز مبرم برای حفاظت از حقوق و تمدن خویش دارد. گسترش توهین به ادیان و مذاهب و نفرت پراکنی نسبت به دین اسلام موجب تنش و اسلام هراسی علیه مسلمانان می‌شود.

غریب آبادی افزود: به دلیل سیاست‌ها کرامت انسانی در عصر کنونی بیش از هر زمان در شرایط تهدید قرار گرفته است. اکنون زمان آن رسیده که کشورهای مسلمان جهان دستان یکدیگر را فشرده و شریک تهدیدهای یکدیگر باشند چراکه وحدت رمز پیروزی ملت‌ها است.

کد خبر 6185267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha