۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۴۹

دبیر هفتمین سوگواره عکس قاب شیدایی:

داوران سوگواره عکس «گل گیران بیجار» معرفی شدند

داوران سوگواره عکس «گل گیران بیجار» معرفی شدند

سنندج_دبیر هفتمین سوگواره عکس قاب شیدایی بیجار گفت: اسامی داوران هفتمین سوگواره عکس قاب شیدایی با محوریت آئین «گل گیران بیجار» معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، عمران کامیاب صبح یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران داوران سوگواره عکس «گل گیران بیجار» را معرفی کرد.

وی گفت: اساتید «سید احسان باقری» از عکاسان مطرح ایران و مدیر خانه عکاسان حوزه هنری کشور، «جمشید فرجوند فردا» اعکاس مطرح بین المللی از شهرستان بیجار و «مسعود مرادسلیمی» کارشناس ارشد عکاسی و از عکاسان مطرح کشوری از سنندج داوری این دوره از سوگواره را برعهده خواهند داشت.

کامیاب با اشاره به استقبال بسیار خوب عکاسان از این دوره از سوگواره گفت: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان و خانه عکاسان با همکاری ستاد نماز جمعه، فرمانداری، شواری اسلامی و شهرداری بیجار به منظور ثبت و ضبط آئین عاشورایی گل گیران و با هدف حفظ و ترویج فرهنگ عاشورایی و نقش محرم در کاهش آسیب‌های اجتماعی سوگواره عکس گل گیران را برگزار می‌نماید.

دبیر این سوگواره با اشاره به مهلت ارسال آثار تا ۲۰ مرداد ماه ۱۴۰۳ تصریح کرد: سنت‌ها و آئین‌های عزاداری (شامل: تاسوعای حسینی، عاشورای حسینی، لوه‌های محرم در زندگی امروزی و منظر شهری، مراسم تعزیه وشبیه خوانی، شیرخوارگان حسینی، کودک و محرم، محرم و فرهنگ عاشورایی، محرم و فرهنگ حجاب و عفاف، فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، مسجد و محرم، حاشیه مراسم هیأت‌های عزاداری، عزاداری در تکایا و حسینیه‌ها و مساجد، نماز ظهر عاشورا، شام غریبان، محرم عامل کاهش آسیب‌های اجتماعی از موضوعاتی این دوره از سوگواره محسوب می‌شود.

کامیاب ادامه داد: پس از اتمام مهلت ارسال آثار، آثار ارسالی به دبیرخانه کد بندی شده در اختیار داوران قرار گرفته تا متخبان نمایشگاه و درنهایت برگزیدگان این دوره از سوگواره را معرفی نمایند.

وی گفت: برپایی نمایشگاه در بیجار، سنندج و ای ین اختتامیه این سوگواره شهریور ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌گردد.

کد خبر 6185411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha