۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۸

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

جزییات پوشش «محرم شهر» از شبکه کودک/ پخش «سر سفره خدا» ادامه دارد

جزییات پوشش «محرم شهر» از شبکه کودک/ پخش «سر سفره خدا» ادامه دارد

مدیر شبکه کودک در حاشیه رویداد «محرم شهر» که این شب‌ها در میدان آزادی در حال برگزاری است از پخش «سر سفره خدا» در دیگر مناسبت‌های آیینی از جمله ماه محرم خبر داد.

محمدصادق باطنی مدیر شبکه کودک با اشاره به پخش «سر سفره خدا» در قالب رویداد «محرم شهر» به خبرنگار مهر گفت: برنامه تلویزیونی «سر سفره خدا» یک برنامه آیینی است که توانسته در شبکه کودک و نهال مورد توجه گروه سنی کودک و نوجوان به ویژه بچه‌های دبستانی قرار بگیرد. همانطور که می‌دانید این برنامه در سحرهای ماه مبارک رمضان روی آنتن می رود و با توجه به ماهیتش تلاش کرد کودکان و نوجوانان را به روزه‌داری تشویق کند.

وی اضافه کرد: با توجه به استقبال مخاطبان از این برنامه و فضایی که در ماه مبارک رمضان ایجاد شده بود، مناسب دیدیم که این برنامه را در دیگر مناسبت‌های آیینی از جمله عید غدیر، دهه اول ماه محرم و … امتداد بدهیم.

مدیر شبکه کودک یادآور شد: یکی از خروجی‌های این برنامه در مناسبت‌های آیینی، ویژه برنامه «محرم شهر» امسال است که این شب‌ها در میدان آزادی برگزار می‌شود. «محرم شهر» بهانه‌ای شد تا بتوانیم بار دیگر، برنامه تلویزیونی «سر سفره خدا» را برای بچه‌ها روی آنتن ببریم و بسیاری از کودکان و نوجوانان تهرانی را که با این برنامه ارتباط برقرار کرده بودند در میدان آزادی گردهم جمع کنیم. امیدوارم بتوانیم این مسیر تربیتی را به صورت بلند مدت ادامه بدهیم.

باطنی با اشاره به ادامه دار بودن برنامه «سر سفره خدا» گفت: این برنامه در طول سال به صورت منظم، هر هفته پنج‌شنبه و جمعه از ساعت ۱۸ پخش زنده دارد. علاوه بر این، پس از پشت سر گذاشتن ماه رمضان که مصادف با عید نوروز و روز قدس هم بود، تصمیم گرفتیم، در ماه محرم نیز همراه با کودکان و نوجوانان باشیم.

وی درباره دیگر برنامه‌های این شبکه برای پوشش «محرم شهر» توضیح داد: سال گذشته نیز در کنار رویداد «محرم شهر» بودیم و آن را در قالب یک ویژه برنامه پوشش دادیم. امسال، علاوه بر برنامه «سر سفره خدا»، دیگر برنامه ها هم به صورت آیتم‌های ضبط شده، نماهنگ و … به حال و هوای این رویداد می‌پردازد.

مدیر شبکه کودک در پایان درباره آشنا کردن گروه سنی کودک و نوجوان با مفاهیم عاشورایی از طریق برگزاری برنامه‌های میدانی گفت: معتقدم مهر امام حسین (ع) برای همه ما یک مفهوم ازلی است و این مفهوم از رفت و آمد در هیات‌های کوچک محلی گرفته تا حضور در مراسمات بزرگ این چنینی با گوشت و پوست مردم آمیخته شده است. بدون شک این اتفاق برای بچه‌ها نیز در همین سیر تکرار می‌شود. شاید در گام اول، بچه‌ها با زیبایی‌های آواهای امام حسینی، سرودها و مداحی‌ها، دیدن علم و بیرق عزاداری و … جذب شوند اما بدون شک این مفهوم آرام آرام تعمیق می‌شود. من فکر می‌کنم برگزاری چنین رویدادهایی در میدان بزرگ شهرمان که رنگ، تصویر و نور زیبایی در دل خود به همراه دارد، فرصت مغتنمی است تا نسل جدید به صورت عمیق‌تر امام حسین (ع) را بشناسند.

دومین رویداد آیینی شهر تهران با عنوان «محرم شهر» در میدان آزادی تهران هر شب در حال برگزاری است. برنامه تلویزیونی «سر سفره خدا» نیز با حضور حامد مدرس و احسان مهدی و با مداحی عبدالرضا هلالی از شبکه کودک پخش می‌شود.

کد خبر 6185559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha