۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۰

خوزستان پایتخت موکب ها؛

۳۵۰ مُبلغ به مرز چذابه اعزام می شوند

۳۵۰ مُبلغ به مرز چذابه اعزام می شوند

اهواز - مسوول امور مُبلغین اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان از اعزام ۳۵۰ مُبلغ خواهر و برادر به مرز چذابه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین ایمان کسایی پیش از ظهر امروز یکشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای اظهار کرد: اربعین تجلی حضور مردم است و هرچه دستگاه دولتی برنامه ریزی کنند به پای مردم نمی‌رسند، حضور مُبلغین نیز خود یک حرکت مردمی است، زیرا اکثر مبلغان داوطلبانه به مرزها می‌روند و سختی و گرما را برای ترویج دین تحمل می‌کنند که این خود یکی از چهره‌های مردمی بودن اربعین هست.

مسئول امور مُبلغین اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان ادامه داد: بُعد اصلی سفر اربعین این است که دارای یک بُعد معرفتی بوده و باید در رفتار و کردار زائر تأثیرات عملی داشته باشد.

وی عنوان کرد: باید از ارتباطات بین المللی اربعین که می‌تواند گفت‌وگوی متمدنانه اسلامی را میان سایر ادیان ترویج دهد، استفاده شود.

حجت الاسلام کسایی همچنین درباره برنامه‌ها اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان برای اربعین گفت: طبق سال‌های گذشته، امسال نیز همزمان با فرا رسیدن ایام اربعین حسینی در بخش اعزام مُبلغان در پایانه مرزی چذابه که در کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان مسؤولیت اعزام مُبلغان به اداره کل تبلیغات اسلامی سپرده شده و برنامه‌های ویژه‌ای برای حضور مبلغان دارد.

مسؤول امور مُبلغین اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در شروع عملیات اعزام مُبلغ تاکید کرد: در ۲ هفته منتهی به اربعین موضوع اعزام مُبلغ خواهر و برادر به تعداد ۳۵۰ نفر در دستور کار است و این مُبلغان در مواکب مرز چذابه مستقر می‌شوند تا نسبت به برگزاری نماز جماعت، پاسخگویی به شبهات و برنامه‌های فرهنگی برای کودکان و خردسالان و توزیع بسته‌های فرهنگی اقدام کنند.

وی در پایان در خصوص بازه زمانی فعالیت مُبلغان گفت: از ۲۵ مرداد تا ۷ شهریور ماه از ۱۵ شهرستان اعزام‌ها صورت خواهد گرفت و تا پایان عملیات اربعین ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6185648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha