۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۷

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مرکزی:

تشکیل اتحادیه تعاونی های صنایع دستی در استان مرکزی هدفگذاری شد

تشکیل اتحادیه تعاونی های صنایع دستی در استان مرکزی هدفگذاری شد

اراک- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مرکزی گفت: تشکیل اتحادیه شرکت تعاونی های صنایع دستی در این استان هدفگذاری شد.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، محمود مرادی نراقی در گردهمایی هنرمندان فعال بخش صنایع دستی اظهار کرد: هدف از تشکیل تعاونی‌های صنایع دستی، افزایش توانمندی، سازماندهی و افزایش میزان مشارکت هنرمندان در حفظ، احیای صنایع دستی و هنرهای سنتی است.

وی افزود: راه اندازی شرکت‌های تعاونی و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند بهترین راه حل برای همکاری بخش خصوصی با بخش دولتی باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: اتحادیه شرکت تعاونی‌های صنایع دستی وظیفه آموزش، برگزاری نمایشگاه‌ها، بازارچه‌های صنایع دستی، نظارت و پیگیری مشکلات تعاونی‌های صنایع دستی را برعهده دارد.

مرادی نراقی بیان کرد: با اختیاراتی که به این اتحادیه داده می‌شود، صدای گویای هنرمندان صنایع دستی تحت پوشش باشند و مشکلات صنفی این اتحادیه را پیگیری و حل کنند.

وی افزود: با توجه به آموزه‌های دینی و تجربه موجود، کار جمعی بازده و بازخوردهای مناسبی در پی دارد و شایسته است این توانمندی و راهکار در خصوص رونق صنایع دستی و هنرهای سنتی نیز بکارگیری شود.

وی گفت: شمار اعضای این تعاونی حداقل ۲۱ نفر عنوان کرد و در نشست آتی رأی گیری و انتخاب اعضا انجام خواهد شد.

کد خبر 6185705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha