۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۹

پس از چند کشور دیگر؛

فرانسه نیز از شهروندانش خواست تا لبنان را ترک کنند

فرانسه نیز از شهروندانش خواست تا لبنان را ترک کنند

فرانسه از شهروندان این کشور خواست تا در اسرع وقت لبنان را ترک کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از لوموند، در بحبوحه هراس‌ها از تشدید تنش بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان، فرانسه با صدور هشدار مسافرتی از شهروندان این کشور خواست تا هر چه زودتر نسبت به ترک لبنان اقدام کنند.

وزارت خارجه فرانسه در هشدار مسافرتی که درباره لبنان صادر کرد، نوشت: شرایط امنیتی به شدت پرنوسان است. یک بار دیگر توجه شهروندان فرانسوی را به این موضوع جلب می‌کنیم که پروازهای مستقیم تجاری و آن دسته از پروازهای دارای توقف به مقصد فرانسه، همچنان موجود است و از آنها دعوت می‌کنیم تا همین حالا نسبت به ترک لبنان اقدام کنند.

آمریکا و بسیاری از کشورهای غربی با اشاره به احتمال تشدید تنش، از شهروندان‌شان خواسته‌اند تا در اسرع وقت لبنان را ترک کنند. دولت انگلیس نیز هشدار مسافرتی مشابهی را صادر کرده است. کانادا از شهروندان خود خواسته است تا از سفر به اراضی اشغالی خودداری کنند.

هشدارهای مسافرتی در حالی صادر شده است که در روزهای اخیر بسیاری از شرکت‌های هوایی بین‌المللی نیز از بیم پاسخ مقاومت به ترور شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران و همچنین فؤاد شکر، از فرماندهان حزب‌الله در ضاحیه جنوبی بیرون، پروازهای خود به مقصد اراضی اشغالی را لغو کرده‌اند.

حزب‌الله لبنان بامداد امروز در حملاتی، مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی را زیر آتش سنگین موشکی قرار داد. منابع عبری گزارش دادند که در پی موشک باران گسترده از سوی جنوب لبنان، آژیرهای خطر در مناطق شمالی در سرزمین‌های اشغالی در مجاورت مرز لبنان به صدا در آمده است.

کد خبر 6185723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha