۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۲۸

استاندار لرستان:

نمازخانه‌های مسیر حرکت زائران اربعین در لرستان مرمت و ایجاد شوند

نمازخانه‌های مسیر حرکت زائران اربعین در لرستان مرمت و ایجاد شوند

خرم‌آباد- استاندار لرستان تأکید کرد: مدیرکل راه و شهرسازی مکلف است در مورد ایجاد و مرمت نمازخانه‌های مسیر حرکت زائران اربعین پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

‌به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت ظهر امروز یکشنبه در ستاد اقامه نماز لرستان با اشاره به تأثیرات مهم مسجد در جامعه، اظهار داشت: مساجد مهم‌ترین پایگاه‌های پشتیبانی در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی بودند.

وی ادامه داد: اگر حضور مردم با محوریت مساجد نبود جنگ تحمیلی به نتیجه نمی‌رسید.

استاندار لرستان به تکلیف مدیران دستگاه‌های اجرایی در توسعه فرهنگ نماز اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی باتوجه‌به اعتبارات فرهنگی موجود می‌بایست نسبت به این موضوع اهتمام ویژه را داشته باشند.

شفقت، به فرارسیدن ایام راهپیمایی اربعین اشاره کرد و اظهار کرد: باتوجه‌به نزدیکی این ایام و مسیرهای تردد زوار از استان لرستان، مدیرکل راه و شهرسازی مکلف است در مورد ایجاد و مرمت نمازخانه‌های مسیر حرکت زائرین پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

وی در خصوص برنامه‌های آموزشی و معرفت افزایی کارکنان دستگاه‌ها، تصریح کرد: مدیران تمامی دستگاه‌های اجرایی می‌بایست با هماهنگی شورای اقامه نماز برنامهٔ آموزشی و معرفت افزایی نماز برای کارکنان را تدوین و اجرا کنند.

استاندار لرستان همچنین بر ایجاد و توسعه خانه‌های عالم در روستاها تأکید کرد و گفت: اولین نیازمند حضور طلبه در روستاها و برگزاری نماز جماعت وجود خانه‌های عالم است.

شفقت، تأکید کرد: رؤسای سازمان برنامه‌وبودجه و تبلیغات اسلامی به میزان اعتبار موجود برای ایجاد و توسعه خانه‌های عالم اقدام کنند.

کد خبر 6185775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha