۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۱۲

حقوقدان فرانسوی:

هزاران وکیل و حقوقدان حامی مردم فلسطین هستند

هزاران وکیل و حقوقدان حامی مردم فلسطین هستند

حقوقدان فرانسوی گفت: هزاران وکیل و حقوقدان اکنون به عنوان یک ارتش حامی ملت فلسطین هستند و شکایتی را علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه بین المللی کیفری به ثبت رسانده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم هشتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی «دفاع از مردم مظلوم فلسطین، محور مقاومت و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی» صبح یکشنبه چهاردهم مرداد ۱۴۰۳ مصادف با روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی با حضور رئیس قوه قضائیه، مقامات لشگری و کشوری و سفرای کشورهای اسلامی مقیم در تهران برگزار شد. در این مراسم امسال ۶ نفر جز برگزیدگان و ۳ نفر جز تجلیل شوندگان انتخاب شدند.

در این مراسم، ژیل دوور حقوقدان برجسته فرانسوی یکی از مهمترین اقداماتی که انجام شده را اقدام علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری برشمرد و گفت: از سال ۲۰۰۹ تا به امروز اقدامات بسیار خوبی در جهت حمایت از حقوق مردم فلسطین انجام شده است.

این حقوقدان فرانسوی ادامه داد: اکنون فلسطینی‌ها می‌توانند در این دادگاه طرح شکایت کنند؛ قربانیان جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت از جمله افرادی هستند که می‌توانند در این دادگاه شکایت خود را مطرح کنند.

دوور همچنین گفت: در سال ۲۰۲۱ این دادگاه کشور فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخت. علاوه بر این دادگاه مهم‌تر از همه این دادگاه اتهامات تروریستی علیه گروه‌های فلسطینی را رد می‌کند؛ بهانه‌ای برای سوءاستفاده ها و سورفتارها علیه گروه‌های فلسطینی شده است.

وی افزود: در نهم نوامبر ۲۰۲۳ شکایتی علیه رژیم صهیونیستی و نسل کشی فلسطینی‌ها به ثبت رساندیم، که منجر به یک جنبش جهانی شد و چندین نتیجه مثبت از دادگاه بین‌المللی در این رابطه حاصل شد. در این شکایت هزاران وکیل و حقوقدان پای کار آمدند و اکنون یک ارتش از وکلا حامی ملت فلسطین است.

این وکیل فرانسوی همچنین گفت: یکی از موضوعات مهم دیگر مساله حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین است؛ ما به دنبال موضوع‌های منجر به صلح در مساله فلسطین هستیم؛ اکنون مردم فلسطین ارتشی از وکلا دارند که از آنها در عرصه‌های بین‌المللی حمایت می‌کنند؛ اقدام فعلی ما در جهت حکم بازداشت نتانیاهو است و امیدوارم موفق باشیم.

کد خبر 6185994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha