۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۱۷

نگاه «مجله مهر» به کمپین‌های کاربران اینستاگرامی؛

چشم‌انتظاران پاسخ

چشم‌انتظاران پاسخ

حامیان فلسطین در سراسر دنیا منتظر پاسخ جبهه مقاومت به ترور اسماعیل هنیه دبیر سیاسی حماس هستند و در فضای مجازی کمپین‌هایی را در این راستا به راه انداخته‌اند.

خبرگزاری مهر؛ گروه مجله: این روزها از انصارالله یمن و حزب‌الله لبنان گرفته تا مقامات و مسئولان جمهوری اسلامی ایران همه اعلام می‌کنند که پاسخ به اسرائیل، بسیار سخت‌تر از گذشته خواهد بود. پس از ترور دبیر سیاسی حماس در تهران، حالا اخبار بسیاری در رسانه‌های داخل و خارج کشور به پاسخ احتمالی محور مقاومت و ایران مربوط می‌شود.

علاوه بر رسانه‌ها، مردم و دوستداران جبهه مقاومت هم این روزها چشم‌انتظار پاسخ به این ترور «اسماعیل هنیه» هستند. آنها در شبکه‌ های اجتماعی و فضای مجازی به روش‌های متفاوت انتظار خود را نشان داده‌اند. یکی از این روش‌ها، راه اندازی کمپین‌های مختلف به ویژه در اینستاگرام است. آنها این بار یک تصویر گرافیکی از بنیامین نتانیاهو را نشر می‌دهند که که روی خرابه افتاده و در سینه‌اش تیری نشسته است. پایین این تصویر نوشته شده است: « Your Time Will Come» به معنای آن که: «نوبت تو خواهد رسید…»

چشم‌انتظاران پاسخ

تعداد بازنشرهای زیادی روزانه به این کمپین‌ها اضافه می‌شود و مردم به هر نحوی نفرت خود را نسبت به رژیم تروریست و جنایتکار اسرائیل نشان می‌دهند و از فلسطین حمایت می‌کنند.

این کمپین که تا کنون حدود ۳۰۰ هزار حساب کاربری در شبکه اجتماعی اینستاگرام از آن حمایت کردند، از طریق یک حساب کاربری کلید خورده که فرد پشت آن یک گرافیست یا دست کم خوش ذوق است که با استفاده از هوش مصنوعی ابزارهای دیگر تصاویری را برای حمایت از فلسطین با دیگران به اشتراک می‌گذارد. این کاربر اینستاگرامی در حمایت از فلسطین طرح‌های بسیاری را منتشر کرده است.

جالب آن است که این حساب کاربری، دنبال شوندگان زیادی ندارد و فقط حدود ۳۰۰ نفر او را دنبال می‌کنند؛ اما حالا کمپینی که او به راه انداخته هزار برابر بیشتر از دنبال‌کنندگانش دیده و حمایت شده است.

این تنها یکی از چند مورد تلاش‌های مجازی برای حمایت از فلسطین و اعتراض به ترور اسماعیل هنیه است که روزهای گذشته به راه افتاده و گسترده‌تر می‌شود. نگاهی گذرا به لیست کسانی که این تصویر را منتشر کرده‌اند نشان می‌دهد هم ایرانیان و هم اهالی کشورهای دیگر در این کمپین شرکت کرده‌اند؛ کاربرانی که انسانیت، نخ تسبیح آنها شده و فارغ از هر تفاوتی آنها را به یک‌دیگر وصل کرده است.

گرچه کاربران زیادی در فضای مجازی کمپین‌هایی مبنی بر انزجار علیه نتانیاهو را به راه می‌اندازند و خود را خواستار به هلاکت رسیدن او نشان می‌دهند اما نگاهی به فعالیت‌ها و نظرات ثبت شده نشان می‌دهد آنها به خوبی می‌دانند پاسخ به ترور اسماعیل هنیه، اقدامی حساس است که نیاز به مهندسی دقیق نظامی و سیاسی دارد.

این روزها علیرغم آن که عصبانیت مردم حامی فلسطین از شهادت دبیر سیاسی حماس را به سر حد خود رسیده، این افراد به خوبی می‌دانند که نتانیاهو، نمی‌تواند گزینه مناسبی برای پاسخ به اسرائیل باشد. او نخست وزیری برای رژیم اسرائیل است که نزاع‌ها و اختلافات درونی بسیاری را رقم زده و بسیاری از صهیونیست‌ها آرزو دارند او را کنار بزنند.

اختلافات داخلی در اراضی اشغالی به طوفان‌الاقصی و حوادث بعد از آن برنمی‌گردد. حالا نزدیک به دو سال است که اعتراضات علیه نتانیاهو توسط صهیونیست‌ها ادامه دارد و شمارش تظاهرات‌ها از دسترس خارج است.

در این شرایط روشن است که انتشار چنین تصویری صرفاً نمادی از پاسخ به رژیم اشغالگر است که روزانه به شکل‌های مختلفی در فضای مجازی خود را نشان می‌دهد. باید منتظر بود و دید چشم‌انتظاری دوستداران جبهه مقاومت در دنیای واقعی و فضای مجازی چطور به حقیقت می‌پیوندد.

کد خبر 6186022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      0 0
      رحم کردن و پشت کردن به دشمن گناه