۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۴۵

فعال حقوق بشر کانادایی:

رژیم اسرائیل باید برای تمامی جنایت‌هایی که مرتکب شده مجازات شود

رژیم اسرائیل باید برای تمامی جنایت‌هایی که مرتکب شده مجازات شود

فعال حقوق بشر کانادایی گفت: جنبش حمایت از مردم فلسطین ایمان دارد که تجاوزکارانی که به ترور اسماعیل هنیه اقدام کردند، برای جنایت‌های حقوق بشری و نسل‌کشی‌ علیه مردم فلسطین، مجازات خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم هشتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی «دفاع از مردم مظلوم فلسطین، محور مقاومت و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی» صبح یکشنبه چهاردهم مرداد ۱۴۰۳ مصادف با روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی با حضور رئیس قوه قضائیه، مقامات لشگری و کشوری و سفرای کشورهای اسلامی مقیم در تهران برگزار شد. در این مراسم امسال ۶ نفر جز برگزیدگان و ۳ نفر جز تجلیل شوندگان انتخاب شدند.

در این مراسم، شارلوت کیتس فعال حقوق بشر کانادایی و حامی حقوق فلسطینی‌ها و یکی از برگزیدگان جایزه حقوق بشر اسلامی در پیامی ویدئوی ضمن تشکر از دریافت جایزه حقوق بشر، گفت: این پیام را از فرودگاه استانبول برایتان می‌فرستم. دلیل این که اینجا هستم و پروازم با تأخیر روبرو شده و پروازها مکرر لغو می‌شوند، همان موضوعی است که موجب شده مردم سراسر جهان به خیابان‌ها بیایند و آن چیزی نیست جز نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه، علیه مردم فلسطین اشغالی که همچنان در جریان است و جنایت‌هایی که با اشغال ۷۶ ساله فلسطین توسط صهیونیست‌ها رخ داده و همچنان ادامه دارد؛ از جمله یکی از اقدامات اخیر که ترور وحشتناک و به شهادت رساندن رهبر گرانقدر (فلسطین)، اسماعیل هنیه، و نقض حق حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است.

این فعال حقوق بشر کانادایی ادامه داد: باید بگویم به عنوان عضوی از جنبش جهانی حامی فلسطین، که موجب شده دانشجویان در حیاط دانشگاه‌هایشان تحصن کنند و خواستار تحریم اشغالگران کودک کش شوند، جنبشی که اقداماتی برای به تعطیلی کشاندن شرکت‌های تسلیحاتی انجام داده و موجب شده میلیون‌ها نفر به پایتخت کشورهایشان بیایند؛ این جنبش جهانی ایمان دارد که نیروهای متحد مقاومت اقدامات لازم را انجام می‌دهند تا تجاوزکارانی که به ترور اسماعیل هنیه اقدام کردند، برای جنایت‌های جنگی‌، جنایت‌های حقوق بشری و نسل‌کشی که علیه مردم فلسطین ۷۶ سال در جریان بوده است و محدود به ده ماه و صد روز اخیر نیست، مجازات کنند.

وی تصریح کرد: من، به عنوان مسئول هماهنگی خارجی سازمان غیردولتی صامدون، شبکه همبستگی زندانیان فلسطینی، اعلام می‌کنم که هر جایزه‌ای که به ما اهدا می‌شود، ابتدا تقدیم می‌کنیم به کسانی که از خود گذشتگی کرده و پشت میله‌های زندان‌های رژیم اسرائیل در حال مقاومت هستند، به مردم فلسطینی که در غزه، سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری در حال مقاومت‌اند؛ به اسیران شجاعی که روزانه در برابر زندانبانان صهیونیست مقاومت می‌کنند. این جایزه را به ویژه تقدیم می‌کنم به شهدای جنبش زندانیان فلسطین، صدها پیکری که همچنان اسیر صهیونیست‌هاست: به شهید «شیخ خضر عدنان»، کسی که چهار بار با اعتصاب غذا، آزادی خود را به دست آورد و الهام‌بخش جنبش همبستگی با زندانیان فلسطینی و مروج آن در میان نسل جدید جوانان شد و هزاران هزار زندانی فلسطینی دیگر، اعم از مرد و زن و کودک که پشت میله‌ها اسیرند.

شارلوت کیتس تاکید داد: مردم فلسطین و مقاومت‌شان هزینه گزافی را می‌پردازند تا آزادی خودشان و آزادی فلسطین را به دست بیاورند. زندانیان فلسطینی قطب و مرکز این مبارزه هستند، وقتی درباره جنبش زندانیان صحبت می‌کنیم، درباره نقض دهشتناک حقوق افرادی صحبت می‌کنیم که پشت میله‌های زندان «سدی تیمان» هستند. ما شاهدیم که مردم صهیونیست آزار و اذیت و شکنجه (فلسطینیان دربند) را جشن می‌گیرند. اسارت هم جنگ دیگری علیه مردم فلسطین و روی دیگری از نسل‌کشی صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی است.

حامی مردم فلسطین و غزه در پایان گفت: وقتی که می‌گویم ۷ اکتبر جهان را تغییر داد، یعنی به ما اجازه داد تا فلسطینِ بدون صهیونیست‌ها و منطقه‌ای عاری از امپریالیست را تصور کنیم. روزی که دیگر اسیری در بند رژیم صهیونیستی نباشد و زندان‌های رژیم صهیونیستی به موزه تبدیل شود؛ مانند زندان «خِیام» در جنوب لبنان که بعد از آزادی این منطقه به دست جنبش مقاومت به موزه تبدیل شد. آن روز است که کل سرزمین فلسطین آزاد خواهد شد و می‌دانیم با مقاومت رهبران عالی‌قدر و شجاع آن، که هر روز در میدان مبارزه می‌کنند و با همبستگی بین‌المللی ما، چنین روزی نزدیک‌تر از همیشه است. آزاد باد فلسطین.

کد خبر 6186155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha