۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۲۱

رییس اداره محیط زیست نقده:

تالاب درگه سنگی با ۱۰ میلیون مترمکعب احیا شد

تالاب درگه سنگی با ۱۰ میلیون مترمکعب احیا شد

ارومیه - رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: تالاب «درگه‌سنگی» این شهرستان با ۱۰ میلیون مترمکعب آب از رودخانه «گادر» احیا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر قائمی در این زمینه اظهار کرد: با احیای دوباره تالاب درگه سنگی این شهرستان، زادآوری پرندگان در این تالاب امسال ۳۰ درصد بیشتر از سال گذشته است.

وی ادامه داد: آبگیری تالاب «درگه سنگی» از رودخانه «گادر» در ۲ مرحله شامل بهمن ماه سال گذشته و بهار امسال انجام شد و با ورود ۱۰ میلیون مترمکعب آب، تابستان امسال این تالاب بین‌المللی خشک نمی‌شود.

قائمی اظهار کرد: با احیای دوباره این تالاب، عمق مناسب آب و امنیت و غذای کافی، باعث شده که امسال زادآوری پرندگان در تالاب «درگه‌سنگی» ۳۰ درصد از سال گذشته بیشتر باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: این تالاب بین‌المللی هر سال در شهریورماه میزبان هزاران قطعه فلامینگو جوان و نابالغ می‌شود و احیای دوباره آن می‌تواند نقش مهمی در میزبانی از فلامینگوها و سایر پرندگان مهاجر و بومی داشته باشد.

قائمی اضافه کرد: زیستگاه گونه‌های در حال انقراض مانند اردک سرسفید، دسترسی آسان به تالاب «درگه سنگی» و امکان عکاسی و ضبط مراحل زندگی انواع پرندگان در این تالاب بین‌المللی از دلایل اهمیت آن برای دوست‌داران محیط زیست است.

کد خبر 6186322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha