۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۹

معاون دادگستری استان خوزستان خبر داد؛

کاهش ۳۲ درصدی حمل و خرید و فروش سلاح گرم در استان خوزستان

کاهش ۳۲ درصدی حمل و خرید و فروش سلاح گرم در استان خوزستان

اهواز - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان گفت: با اقدامات انجام شده، حمل، خرید و فروش سلاح گرم در استان نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا باوی صبح امروز دوشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای اظهار کرد: حمل و به‌کارگیری غیر قانونی سلاح سرد و گرم، هرساله باعث بروز اتفاقات ناخوشایندی در سطح استان می‌شود که بعضاً خسارات جبران‌ناپذیر مادی و معنوی زیادی به همراه دارد.

وی افزود: اعمال مجازات‌های سنگین در جهت پیشگیری از وقوع جرم، تنها راه حل کاهش این جرایم نیست و برای پیشگیری از وقوع جرایم مرتبط با سلاح، باید از اقدامات فرهنگی و ارتقای دانش و آگاهی مردم بهره گرفت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان گفت: طی اقدامات انجام شده در سال گذشته و با برگزاری جلسات متعدد با شیوخ، بزرگان، ائمه جماعات و نیز همایش‌هایی در قالب «پویش نه به تیراندازی» شاهد کاهش ۳۲ درصدی حمل و خرید و فروش سلاح در استان طی سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم.

باوی ادامه داد: از دستگاه‌های ذی‌ربط درخواست می‌شود راهکارهای خود را جهت کاهش این جرایم پیشنهاد داده و مراجع انتظامی، امنیتی، اطلاعاتی و قضائی نیز ساز و کارهای پیشگیرانه مؤثر را در دستور کار قرار دهند تا شاهد کاهش هرچه بیشتر استفاده از سلاح گرم در استان باشیم.

کد خبر 6186563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha