۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۶

حجت‌الاسلام پورثانی خبر داد؛

جذب ویژه‌ دانش آموزان المپیادی و قرآنی در دانشگاه فرهنگیان

جذب ویژه‌ دانش آموزان المپیادی و قرآنی در دانشگاه فرهنگیان

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از جذب ویژه‌ دانش آموزان المپیادی و قرآنی در دانشگاه فرهنگیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری حجت‌الاسلام والمسلمین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش صبح امروز برگزار شد.

حجت‌الاسلام پورثانی با گرامیداشت روز خبرنگار، از اصحاب رسانه به عنوان بازوی مطالبه گری جامعه نام برد و گفت: وزارت آموزش و پرورش این رسالت مهم پاسخگویی را با راه اندازی خبرگزاری پانا با حضور دانش‌آموزان خبرنگار ادا کرد.

وی با اشاره به حوادث مهم منطقه‌ای در سال جاری گفت: بیش از پانزده برنامه ملی در آموزش و پرورش در حال اجرا است. امروز در هر ۳۲ استان کشور کانون‌های ارزیابی در حال اجرا است. اردوی پیشتازان سازمان دانش آموزی بعد از سال‌ها توقف در حال اجرا است و بیش از ۱۲۰۰ دانش آموز از این سراسر کشور در این اردو در شهر تهران حضور دارند.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امروز افتتاحیه مسابقات قرآنی ویژه دختران را در مازندران داریم و هفته آینده مسابقات قرآنی پسران در مشهد برگزار خواهد شد؛ گفت: اجلاس نماز را روز پنجشنبه هفته گذشته در مشهد داشتیم که حتی اعضای شورای معاونین آموزشی هم در آن حضور دارند.

فعالیت ۶۵۰ مرکز مشاوره دانش آموزی

وی با بیان اینکه موضوع هدایت تحصیلی را دو هفته زودتر آغاز کردیم؛ گفت: این فرایند هدایت تحصیلی را امسال به صورت ویژه آغاز کردیم تا دانش آموزانی که مایل هستند حتی بتوانند برای دومین بار در انتخاب رشته شرکت کنند.

حجت‌الاسلام پورثانی با اشاره به اینکه آئین نامه نماد در دولت سیزدهم تدوین شد؛ گفت: شهید رئیسی در آخرین جلسه شورای عالی اجتماعی کشور تصویب شد و دو هفته قبل به اجرا در آمد که امروز بیش از ۶۵۰ مرکز مشاوره‌ای در حال فعالیت است.

وی با اشاره به ایام اربعین گفت: ما اربعین را یک فرآیند خوب تربیتی می‌دانیم. موکب‌های اربعین را در مدارس و هیئت‌های دانش آموزی داریم. تعدادی از موکب ها را به صورت دانش آموزی در مرزها مستقر کردیم و تعدادی از موکب ها در کشور عراق فعال است. امسال هم مانند سال گذشته اربعین دانش آموزی را خواهیم داشت و علاوه بر گروه‌های زیارتی دانش آموزی کوچک، اعزام‌های گسترده دانش آموزان را هم داریم و قرار است دانش آموزان در مسجد سهله تجمع داشته باشند. شعار اربعین دانش آموزان امسال، کربلا طریق الاقصی است.

جذب دانش آموزان المپیادی و قرآنی در دانشگاه فرهنگیان

حجت‌الاسلام پورثانی با بیان اینکه دانش آموزانی که در المپیادها و مسابقات فرهنگی و قرآنی رتبه کسب کردند در ده درصد قبولی دانش آموزان در دانشگاه فرهنگیان حضور دارند؛ گفت: این امر کمک می‌کند تا علاوه‌بر شکست غول کنکور، دانش آموزانی که در ساحت‌های مختلف تربیتی موفق بوده‌اند؛ جذب دانشگاه فرهنگیان خواهند شد. البته میزان جذب این دانش آموزان حداقل ده درصد است و در استان‌هایی که دانش آموزان نخبه و فعال علمی و فرهنگی حضور دارند؛ جذب در دانشگاه فرهنگیان بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه در پایان همین هفته، رویداد کتاب خوانی دانش آموزی با نام کتابنوش داریم؛ گفت: تمام فعالیت‌های این رویدادها، دانش آموزی است.

حجت‌الاسلام پورثانی با بیان اینکه فراخوان و ثبت نام کافه دختران آغاز شده است؛ گفت: در ۲۲ نقطه از سراسر کشور، دانش آموزان با خلاقیت و ایده‌های خود کافه دخترانه را راه اندازی می‌کنند.

کد خبر 6186595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha