۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۲۸

در آستانه اربعین حسینی؛

۱۲ کیلومتر از مسیرهای منتهی به مرز تمرچین بهسازی و تعریض می شود

۱۲ کیلومتر از مسیرهای منتهی به مرز تمرچین بهسازی و تعریض می شود

ارومیه - سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از تعریض و بهسازی ۱۲ کیلومتر از مسیرهای منتهی به مرز تمرچین پیرانشهر خبر داد.

رسول عطایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه تمام امکانات حوزه راه و شهرسازی استان برای تسهیل در تردد زائران حسینی (ع) بسیج شده اند، افزود: در حال حاضر ۱۲ کیلومتر از مسیرهای منتهی به مرز تمرچین در حال بهسازی و تعریض بوده که با اتمام ۸ کیلومتر از احداث بزرگراه حیدر آباد- نقده - پیرانشهر ۴ کیلومتر مابقی در قالب ۲ مسیر دو کیلومتری از این محور در آستانه اربعین حسینی آسفالت و زیر بار ترافیک می‌رود.

وی با اشاره به اینکه ۲۱ کیلومتر از پروژه کنار گذر بوکان به اتمام رسیده و ۲ کیلومتر دیگر از این پروژه تا اربعین به اتمام می‌رسد، خاطرنشان کرد: با تخصیص اعتبارات مورد نیاز ۱۰ کیلومتر دیگر از محور میاندوآب - میانه نیز تا آغاز سفر زائران اربعین زیر بار ترافیک می‌رود.

عطایی افزود: با فعالیت جهادی همکاران اداره کل راهداری استان لکه گیری و روکش آسفالت محورهای تمرچین- پیرانشهر-نقده، میاندوآب - ملکان به طول ۲۵ کیلومتر، اجرای روشنایی طولی محورهای پیرانشهر - تمرچین و بازسازی روشنایی محورهای گردنه قوشچی و ارومیه - مهاباد در مجموع به طول ۴۰ کیلومتر و اجرای عملیات خط کشی به طول یک هزار کیلومتر و سایر عملیات جدا سازی و نصب تابلوهای کامپوزیتی در کلیه محورهای منتهی به مرز تمرچین انجام شده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اظهار کرد: برنامه ریزی لازم به منظور افزایش تعداد قطارهای مسافربری جهت تردد زائران و امکانات ویژه در ایستگاه‌های راه آهن استان به خصوص ایستگاه راه آهن نقده جهت اسکان احتمالی زائران اربعین در حال انجام است.

کد خبر 6186665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha