۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۳۵

شرکت ۷۰۰ طلبه در آزمون سالانه حفظ قرآن حوزه‌های علمیه

شرکت ۷۰۰ طلبه در آزمون سالانه حفظ قرآن حوزه‌های علمیه

آزمون سالانه حفظ قرآن حوزه‌های علمیه با شرکت حدود ۷۰۰ طلبه در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آزمون سالانه حفظ قرآن در رشته‌های ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰، ۲۵ و ۳۰ جزء و حفظ نهج البلاغه و صحیفه سجادیه با حضور حدود ۷۰۰ طلبه و بیش از ۵۰ استاد ممتحن در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد. آزمون شفاهی حفظ نیز به صورت حلقه‌ای با حضور شرکت‌کنندگان و حافظان پیشکسوت حوزه‌های علمیه برگزار شد.

قائم مقام حوزه‌های علمیه در حاشیه برگزاری این آزمون با تاکید بر لزوم تربیت حافظان بیشتر، گفت: برای کسانی که برای سربازی امام زمان (عج) وارد حوزه علمیه شده‌اند، آیات بیدارگر قرآن کریم تاثیر خود را بر آنان خواهد گذاشت و وقتی انسان بیدار شد، می‌فهمد که مجموعه‌ای از بیماری‌های روحی مانند حسد و کینه و غرور و عجب در وجود او هست و قرآن برای سینه آنان شفاست؛ قرآن بیدارگر و شفابخش است و انسان را به مسیر درست هدایت خواهد کرد و برای مردم رحمت است و انسان را به نتیجه خلقت که قرب و فضل الهی است خواهد رساند.

وی افزود: آیه ۵۸ سوره یونس تکان‌دهنده است که فرمود: قُلْ بِفَضْلِ اللَّهِ وَبِرَحْمَتِهِ فَبِذَلِکَ فَلْیَفْرَحُوا هُوَ خَیْرٌ مِمَّا یَجْمَعُونَ؛ بگو که باید منحصرا به فضل و رحمت خدا شادمان شوند (و به نزول قرآن مسرور باشند) که آن بهتر و مفیدتر از ثروتی است که می‌اندوزند؛ یعنی قرآن وقتی این بیماری‌ها را از وجود انسان زدود انسان برای این مسئله دچار شادی معنوی خواهد شد؛ این قرآن با این ظرفیت والا از هر آنچه انسان در کل هستی برای خودش جمع می‌کند ارزشمندتر و بهتر است.

حجت‌الاسلام ملکی تصریح کرد: امیدوارم خدا به ما و همه حافظان و قاریان قرآن قوت بدهد تا قرآن را در حوزه‌ها از مهجوریت بیرون بیاوریم و آماده دریافت پیشنهادها و انتقادهای برای این مسیر نورانی هستیم. حوزه باید بیش از پیش طلاب را با عشق به قرآن و نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه تربیت و این شوق را در دل آنان ایجاد کند تا هر سال شاهد رشد کمی و کیفی کسانی باشیم که در عرصه قرآنی تلاش و تعمق می‌کنند.

کد خبر 6186739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha