۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۲

چگونه آتشدان مناسب دکوراسیون خود را پیدا کنیم؟

چگونه آتشدان مناسب دکوراسیون خود را پیدا کنیم؟

در این مقاله قصد داریم بدانیم که چگونه انواع آتشدان مناسب دکوراسیون خود را پیدا کنیم. لطفا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، همانطور که می‌دانید استفاده از آتشدان در فضای خانه‌ها لذت دورهمی‌های خانوادگی را زیاد می‌کند. در حقیقت در فصول سرد سال جمع شدن دور آتشدان یکی از لذت بخش‌ترین کارها است. البته توجه داشته باشید که آتشدان‌ها جز دکوراسیون سنتی و مدرن هستند و می‌توانند در هر فضایی اعم‌از نشیمن، باغ، رستوران‌ها، هتل‌ها و همچنین مکان‌های عمومی استفاده شوند.

در این مقاله قصد داریم بدانیم که چگونه انواع آتشدان مناسب دکوراسیون خود را پیدا کنیم. لطفاً تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آتشدان چیست؟

همانطور که اطلاع دارید، آتشدان در لغت به معنای ظرف حمل آتش است. در واقع آتشدان‌ها از زمان بسیار قدیم وجود داشتند و افراد زیادی از آن‌ها در مکان‌های متفاوتی استفاده می‌کردند؛ بنابراین آتشدان به ظرفی می‌گویند که می‌توان در آن آتش روشن کرد. همچنین توجه داشته باشید که آتشدان‌های گذشته نسبت به آتشدان‌های امروزی کاربردهای فراوانی داشتند، اما امروزه بیشتر برای منبع گرما و تزئین استفاده می‌شوند. شومینه‌ها نیز انواع بسیار زیادی دارند. از آتشدان‌ها می‌توانید هم در منزل و هم در بیرون از منزل استفاده کنید. همچنین آتشدان‌ها می‌توانند به عنوان یک المان دکوری شیک در فضای باز مد نظرتان نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

بهترین نوع آتشدان مناسب دکوراسیون

در حقیقت نوع آتشدان نیز به سبک خانه و دکوراسیون و همچنین سلیقه شما بستگی دارد. در متن زیر چند نوع از آتشدان را معرفی می‌کنیم، لطفاً به موارد زیر توجه فرمایید.

آتشدان دیواری: همانطور که می‌دانید این نوع آتشدان بر روی دیوار نصب می‌شود که به عنوان یک نقطه تمرکز و دکوراتیو در فضا عمل می‌کند. در واقع این نوع از آتشدان در طرح‌ها و شکل‌های مختلفی عرضه می‌شوند که می‌توانند با سبک دکوراسیون شما سازگار شوند.

آتشدان رومیزی: در واقع بهتر است بدانید که آتشدان رومیزی کوچک‌ترین اندازه را دارد و می‌تواند به راحتی بر روی میز، کمد، سطح صاف و … قرار بگیرد. به طور معمول آتشدان‌های رومیزی دارای طرح‌ها و شکل‌های بسیار جذاب و مدرنی هستند که به صورت الکتریکی یا با به کارگیری از مواد سوختنی کوچک نیز کار می‌کنند. آتشدان رومیزی به سادگی قابل حمل و جابه‌جایی است، فاقد دود بوده و هیچ گونه خاکستری ندارد و مهم‌ترین معایب آن، این است که به اندازه بقیه آتشدان‌ها گرما ندارد.

آتشدان باغی: اغلب آتشدان‌های باغی در فضایی باز نصب می‌شوند و همچنین گرما و زیبایی به فضا اضافه می‌کنند و سبب جمع شدن افراد دور هم می‌شوند. توجه داشته باشید که می‌توانید با به کارگیری از مواد عطری مانند خوشبوکننده‌ها و اسپند در این این نوع از آتشدان‌ها، فضا را تغییر دهید. اگر قصد دارید از آتشدان باغی در فضای باز استفاده نمایید، می‌توانید از آتشدان‌هایی با طرح‌ها و شکل‌های متنوع و مقاوم در مقابل عوامل جوی اعم‌از آتش، باران و باد استفاده کنید.

چه وسایلی برای استفاه از آتشدان مناسب هستند؟

سیخ: برای به هم زدن آتش است

محفظه هیزم: کیسه بزرگ با دسته که جهت حمل چوب از آن استفاده می‌شود.

طاقچه: مکانی برای انبار کردن هیزم

قلاب بلند: برای کنار زدن چوب‌های آتش

قوطی خاکستر: هنگام تمیز کردن آتشدان به کار می‌رود.

صفحه باربیکیو: محل پخت غذا بر روی آتشدان

بیلچه خاکستر: برای راحت پاک نمودن خاکستر از مخزن آتش

در آتشدان: جهت خاموش کردن آتش یا پراکنده شدن خاکستر آتش و جلوگیری از خیس شدن داخل آتشدان
و...

چگونه آتشدان مناسب دکوراسیون خود را پیدا کنیم؟

استفاده از آتشدان مناسب در دکوراسیون

بهتر است بدانید که استفاده از آتشدان در دکوراسیون باعث می‌شود، طراحی فضای داخلی شما زیبا و جذاب شود. در متن زیر به یکسری نکات در این مورد اشاره خواهیم کرد:

دکوراسیون قبلی: سعی کنید برای آتشدانتان محیط مناسبی به وجود بیاورید. در واقع می‌توانید از کناره‌ها، ترازبندی و همچنین دکوراسیون‌های دیگری نیز استفاده کنید تا با آتشدان سازگاری داشته باشند و یک توازن زیبایی ایجاد شود.

طرح و رنگ: آتشدان‌ها نیز در طرح‌ها و رنگ‌های بسیار زیبایی تولید می‌شوند که شما می‌توانید با توجه سبک دکوراسیون خود طرح و رنگ دلخواده خود را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که شما می‌توانید با به کارگیری از زیور آلات و طرح‌های گوناگون، آتشدان را شخصی‌سازی نمایید.

نقطه تمرکز: البته آتشدان‌ها می‌توانند نقطع تمرکز و گرما در فضا باشند. شما می‌توانید آتشدان را در مکانی بگذارید که بتوانید به راحتی به آن نگاه کرده و از نور و حرارت آتش لذت ببرید.

ایمنی: در زمان استفاده از آتشدان به ایمنی توجه نمایید و هیچ گونه مواد قابل اشتعالی را در نزدیکی آتشدان نگذارید.

خرید و قیمت آتشدان مناسب دکوراسیون

قیمت‌های آتشدان با توجه به برند، جنس، طرح و رنگ و کاربردهایشان متغیر است. شما می‌توانید آتشدان مناسب دکوراسیون خود را از سایت شومینه پدیده سفارش دهید به راحتی این محصول را درب منزل تحویل بگیرید. همچنین برای اطلاع از قیمت آتشدان‌ها می‌توانید به قسمت محصول فروشگاه شومینه پدیده تیموری مراجعه کنید و قیمت‌ها را با بودجه خود مقایسه نمایید و آتشدان مناسب خود را خریداری کنید. توجه داشته باشید که در هنگام خرید آتشدان مورد نظر حتماً به نوع آن، ابعاد، کیفیت ساخت، ایمنی و طراحی آتشدان توجه کنید.

عوامل مربوط به ابعاد مناسب برای آتشدان

ابعاد مناسب برای آتشدان نیز به دو عامل بستگی دارد: فضای موجود برای آتشدان و میزان به کارگیری از آن. در متن زیر هر دو عامل را بررسی می‌کنیم:

فضای موجود برای آتشدان: پیش از خرید آتشدان بایستی فضای موجود برای آن را مورد بررسی قرار دهید.

میزان به کارگیری از آتشدان: حتماً میزان استفاده از آتشدان را در نظر بگیرید که می‌خواهید منظم از آن استفاده کنید یا تنها برای دکوراسیون؟

چگونه آتشدان مناسب دکوراسیون خود را پیدا کنیم؟

ایمنی انواع آتشدان را جدی بگیرید.

الف) در کنار آتشدان از نگهداری اجسام و مایعات قابل اشتعال مانند انواع اسپری، نفت، بنزین و پارچه جدا خودداری فرمایید.

ب) در کنار آتشدان مراقب افراد کم توان ذهنی و جسمی و کودکان خردسال باشید.

ج) به هنگام عدم استفاده از انواع آتشدان از بسته بودن فلکه گاز برای آتشدان گازی و خاموش بودن هیزم مطمئن شوید.

پ) از پرتاب کردن کپسول سرنگ یا هر وسیله خطرناک قابل انفجار داخل آتشدان جداً خودداری کنید.

ت) متناسب با آتشدان خود کتری یا قوری یا قابلمه خود را گرم کنید.

د) آتشدان خود را از تولیدکنندگان حرفه‌ای که به شما ضمانت می‌دهند خرید کنید.

ک) هرگز آتشدان در آلاچیق‌های سقف کوتاه قرار ندهید.

گ) آتشدان در کنار یا زیر خطوط برق شهری روشن نگذارید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به نکاتی در مورد آتشدان مناسب دکوراسیون بپردازیم. از این رو از شما تشکر می‌کنیم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید. در واقع آتشدان‌ها و شومینه‌ها انواع مختلفی دارند که شما می‌توانید با توجه به سبک دکوراسیون فضای خود بهترین آتشدان را انتخاب کنید تا فضایی دلنشینی را برای خود ایجاد نمایید.

توجه داشته باشید که فروشگاه شومینه پدیده (تیموری) اولین تولید کننده شومینه برقی، انواع باربیکیو و انواع آتشدان بهترین کیفیت به قیمت کارخانه را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد تا بدون واسطه و حذف دلال اقدام به خرید محصولات کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6186849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha