۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۰۳

احداث ۱۳۰۰ کیلووات نیروگاه خورشیدی توسط اوقاف استان اصفهان

احداث ۱۳۰۰ کیلووات نیروگاه خورشیدی توسط اوقاف استان اصفهان

اصفهان -معاون بهره‌وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: یک هزار و ۳۰۰ کیلووات نیروگاه خورشیدی با ارزش ۱۷ میلیارد تومان توسط اوقاف اصفهان احداث شده است.

امیرحسین اسماعیل‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در ارتباط با سرمایه‌گذاری‌ها و ارزش افزوده ایجاد شده در بقاع متبرکه و موقوفات اصفهان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سرمایه‌گذاری‌های انجام شده شامل خرید زمین و احداث مجموعه‌های گردشگری و تفریحی، نیروگاه خورشیدی و مجمتع‌های مسکونی، تجاری و اداری بوده است.

وی با اشاره به ارزش افزوده ایجاد شده از طریق خرید زمین عنوان کرد: خرید زمین به وسعت پنج هزار متر مربع با ارزش افزوده بالغ‌بر ۱۵۰ میلیارد تومان انجام شده است.

معاون بهره‌وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به بازسازی و بهره‌برداری از شش کاروانسرا در استان اصفهان بیان کرد: مرمت و بازسازی مجموعه‌های تفریحی و گردشگری با راه‌اندازی شش کاروانسرا با هزینه‌ای بالغ‌بر ۱۲۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی به بهره‌برداری رسیده است.

وی در ارتباط با ایجاد نیروگاه خورشیدی تصریح کرد: یک هزار و ۳۰۰ کیلووات نیروگاه خورشیدی با ارزش ۱۷ میلیارد تومان احداث شده که در حال حاضر بالغ‌بر ۴۰ میلیارد تومان ارزش دارد و ۲۳ میلیارد تومان نیز ارزش افزوده داشته است.

اسماعیل‌پور با اشاره به احداث مجموعه‌های مسکونی، تجاری و اداری عنوان کرد: دو هزار و ۵۰۰ متر مربع مجتمع مسکونی با کمک بخش خصوصی احداث شده که ارزش افزوده حاصل، ۷۵ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: همچنین چهار هزار متر مجتمع اداری و تجاری نیز با ارزش افزوده بالغ‌بر ۳۰۰ میلیارد تومان ایجاد گردیده است.

کد خبر 6187211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سیدمحمدمیرمهدی NL ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      0 0
      سیدمحمد میرمهدی: اگر بالای هرواحد مسکونی یک نیروگاه ۵ کیلووات بالای مساجد، مدارس ،ادارات ، اپارتمانها یک نیروگاه ۲۰ کیلووات ودر مزارع وکارخانه ها نیروگاه خورشیدی تا ۲۰۰ کیلووات نصب میشد نیاز به احداث نیروگاه های بزرگ نبود سرمایه گذاری برای دولت نبود هزینه نگهداری برای دولت نبود درمصرف اب صرفه جویی م