۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۰۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد؛

جایگاه سوم اردبیل در تولید عسل با کیفیت

جایگاه سوم اردبیل در تولید عسل با کیفیت

اردبیل- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل با برند سبلان در تولید کیفی عسل جایگاه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نوبخت اژدری شامگاه دوشنبه در جریان بازدید از روند برداشت محصول عسل در هیر، اظهار کرد: در سال‌های گذشته تولید هفت هزار و ۴۰۰ تن عسل با کیفیت سبلان را با تلاش زنبورداران شاهد بودیم که این میزان تولید در حال افزایش است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی تولید عسل از زنبورستان‌های استان به ۹ هزار تن افزایش یافته و ما بتوانیم در عرضه و بسته‌بندی کیفی عسل سبلان مناسب و شایسته عمل کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در این استان بیش از سه هزار و ۷۰۰ زنبوردار در قالب ۵۰۰ هزار کلنی فعالیت تولیدی انجام می‌دهند که با استقرار در مناطق مختلف سعی دارند تا محصول با کیفیت همراه با برند سبلان را عرضه و کام مردم را شیرین کنند.

اژدری افزود: عمده فعالان این عرصه در مناطق روستایی، عشایری و باغات فعالیت کرده و در برخی از مناطق نیز به صورت حرفه‌ای همراه با تلاشگران صنعت کندو از سایر استان‌ها سعی می‌کنند تا تولید با کیفیتی را انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار تولید این محصول، ما شاهد عرضه عسل بی‌کیفیت در چرخه مصرف و بازار هستیم که قطعاً مسئولان نظارتی در این زمینه با سودجویان برخورد خواهند کرد.

اژدری اضافه کرد: عسل سبلان اولین محصول ثبت شده جهانی است که در این استان با برند مشخص به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود که عمده صادرات نیز به افغانستان، ترکیه، عراق و حوزه خلیج فارس انجام می‌شود.

وی به خاصیت درمانی و دارویی عسل نیز اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس آخرین یافته‌های علمی محققان مصرف روزانه عسل به صورت ناشتا می‌تواند به ترمیم زخم معده و برخی بیماری‌های پوستی کمک کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: خواص متعددی را برای محصول عسل برشمردند که گردشگران و مسافران ورودی به استان می‌توانند با برند سبلان نسبت به تهیه آن و تدارک سوغاتی اقدام کنند.

کد خبر 6187340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha