۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۴۹

کارشناس اداره هواشناسی هرمزگان خبر داد؛

پیش‌بینی رگبار باران در نقاطی از هرمزگان/تردد در مسیل‌ها ممنوع

پیش‌بینی رگبار باران در نقاطی از هرمزگان/تردد در مسیل‌ها ممنوع

بندرعباس-کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان همچنان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود شاهد بارندگی باران در برخی نقاط هرمزگان باشیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی حمزه نژاد در این خصوص اظهار کرد: امروز، احتمال وقوع رگبار پراکنده باران در برخی نقاط مستعد شرقی و مرکزی استان وجود دارد.

وی افزود: بعد از ظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان به ویژه شهرستان‌های بشاگرد، حاجی آباد، بستک و ارتفاعات مرکزی، رشد ابرهای همرفتی، رگبار باران و رعد و برق، تندباد لحظه‌ای و سیلابی شدن مسیل‌ها پیش بینی می‌شود.

حمزه نژاد گفت: در سواحل و جزایر نیز بروز گرد و غبار و کاهش موقتی کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان توصیه کرد: از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

حمزه نژاد ادامه داد: آب‌های دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس نیز با وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب شرقی نسبتاً مواج است.

وی اضافه کرد: بیشینه سرعت باد در این نواحی به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از یک و نیم متر می‌رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان توصیه کرد: شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از رفت و آمد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن سایر شناورها صورت گیرد؛ در این مدت با ماندگاری رطوبت نسبی منطقه، نوسان دمایی تغییرات چندانی ندارد.

کد خبر 6187507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha