۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۰

۲۰۰ نوجوان مددجوی بهزیستی به اردوی مهارت آموزی رفتند

۲۰۰ نوجوان مددجوی بهزیستی به اردوی مهارت آموزی رفتند

۲۰۰ نوجوان مددجوی بهزیستی از سراسر کشور با یاد شهدا به اردوی مهارت آموزی رفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ۲۰۰ نوجوان از فرزندان و مددجویان بهزیستی برای نخستین بار به منظور ایجاد بستر مهارت افزایی و استعدادیابی به یک اردوی جذاب رفتند.

اردوی یک قاچ هندوانه یادواره شهید شیرودی، از تاریخ هفتم مردادماه لغایت ۱۰ مردادماه در اردوگاه کشوری حضرت حبیب بن مظاهر (ع) شهر تنکابن برگزار شد.

۲۰۰ نوجوان در گروه سنی ۱۴ تا ۱۵ سال از ۳۱ استان کشور با همراهی مربیان تخصصی در این برنامه شرکت نمودند. با توجه به رویکرد مهارت افزایی و ترغیب نوجوانان به کسب دانش و مهارت، برنامه‌های متنوعی در ۶ محور ارائه گردید.

نوجوانان شرکت کننده در اردو پیش از شرکت در برنامه در استان‌های خود سه آزمون شخصیت شناسی و سنجش هوش را به انجام رسانیدند و پیرو آن با راهبری حوزه توانمندسازی سازمان کارگاه‌هایی را برای رصد بیشتر و همچنین آغاز آموزش مهارت‌های پایه زندگی سپری کردند. پس از این کارگاه دوره‌ای ویژه آموزش مهارت‌های پروازی و آشنایی با سازه‌های فضایی مانند هواپیما و راکت آبی برگزار شد.

در دومین روز محور دیگر برنامه‌ها یعنی اجرای کارگاه سواد رسانه و محور چهارم یعنی کارگاه مهارت‌های امدادی از جنس هلال احمر در ۳ فاز آموزشی ارزیابی علائم حیاتی و احیای قلبی، بانداژ و آتل بندی و پانسمان، حمل مصدوم صورت پذیرفت.

در روزهای سوم و چهارم اردو نیز محورهای پنجم و ششم اردو با اجرای آموزش‌های ویژه بقا در طبیعت از جمله جهت یابی، آتش افروختن، یافتن آب، ساخت سرپناه، انواع گزیدگی‌ها و طبخ غذا در جنگل ارائه شد و گروه دیگر در راستای اجرای محور ششم در المپیک مسابقات ورزشی در رشته‌های فوتبال، پینگ پونگ، دارت، فوتبال دستی، بازی‌های فکری و تیراندازی با تیروکمان طی هماهنگی با فدراسیون تیراندازی شرکت نمودند و نفرات برتر استانی مشخص شدند.

از نکات جالب توجه این اردو نامگذاری روزها به نام یکی از قهرمانان کشور بود. ایده این الگو بر اساس موقعیت اردوگاه شکل گرفت. اردوگاه تنکابن در ورودی شیرودمحله محل تولد و مدفن شهید سرافراز شیرودی قرار دارد.

بر همین اساس در چهار روز از آرش کمانگیر به عنوان اسطوره‌ای ایرانی تا شهید عباس بابائی، شهید علی اکبر شیرودی و شهید حسن تهرانی مقدم یاد شد و نشان روز به تیم‌هایی که بیشترین فعالیت‌های موظف و داوطلبانه را در طول روز داشتند، تعلق پیدا کرد. حضور در مزار شهدای شیرودمحله و امام زاده شهر و برگزاری مراسم عزاداری شب شهادت امام سجاد (ع) از دیگر برنامه‌های این اردو بود.

در روز پایانی اردو نیز که با حضور دکتر موسوی معاون سلامت اجتماعی کشور و سیدمحمدجواد حسینی، رئیس مرکز مشارکت‌های مردمی و ارتقای ظرفیت‌های اجتماعی برگزار شد، فرزندان شرکت کننده اردو در پی یافتن گنج‌های پنهان شده در اردو بر اساس آموزش‌های خود پرداختند. در مراسم پایانی دکتر موسوی ضمن تشکر از برگزاری این دوره ابراز امیدواری کرد تا این دوره‌ها برای گروه‌های سنی دیگر نیز گسترش یابد.

کد خبر 6187720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha