۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۳۲

صدرالحسینی در گفت‌وگو با مهر:

پاسخ ایران به رژیم اسراییل به نفع منافع ملی کشور است

پاسخ ایران به رژیم اسراییل به نفع منافع ملی کشور است

کارشناس مسائل بین الملل گفت: ضرورت پاسخ به ترور شهید هنیه و نقض تمامیت ارضی کشورمان، از دیدگاه حقوق بین الملل و افکار عمومی اقدامی صحیح و به نفع منافع ملی کشور است.

سیدرضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به پاسخ ایران به ترور شهید «اسماعیل هنیه»، اظهار داشت: در عمل تروریستی که با کمک آمریکایی‌ها انجام شد یکی از موضوعات مهم نقض تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران بود.

وی ادامه داد: بر اساس اصل ۵۱ منشور سازمان ملل، جمهوری اسلامی حق پاسخگویی را به صورت مشروع خواهد داشت.

کارشناس مسائل بین الملل افزود: اقدام جمهوری اسلامی ایران یک نوع اقدام قانونی از جهت حقوق بین الملل است و پاسخ کشورمان به این جنایت، درواقع مجازات یک رژیمی است که برای هیچیک از حقوق بین المللی احترامی قائل نیست.

صدرالحسینی عنوان کرد: رژیم صهیونیستی نه تنها در ۷۵ سال گذشته بلکه در بیش از ۱۰ ماه گذشته نیز همه قواعد بشری و انسانی را زیر پا گذاشته است.

وی در پایان با بیان اینکه پاسخ جمهوری اسلامی ایران در قالب یک تنبیه سخت متجاوز صورت خواهد گرفت تا از تسری اینگونه اقدامات و جنایات توسط رژیم اسرائیل جلوگیری شود، اظهار کرد: ضرورت پاسخ به ترور شهید هنیه و نقض تمامیت ارضی کشورمان، از دیدگاه حقوق بین الملل و افکار عمومی اقدامی صحیح و به نفع منافع ملی کشور است.

کد خبر 6187747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • NP ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
      2 1
      به جای پاسخ از نظر من یک لیست کامل از معرفی نفوذی همه جاسوسان داخل کشور از آمریکا گرفته بشه شرط براشون گذاشته بشه همین که غرب با دست پر و مدرک همه این افراد رو معرفی در اختیار ایران بزاره بزرگترین موفقیت برای ایران خواهد در شناسایی خائنین خواهد بود .
    • NP ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
      4 3
      تا داخل کشوری پاک سازی انجام نشه همیشه شاهد انجام گرفتن این ترور شخصیت ها خرابکاری ها و خیانت ها به دستور دشمنان بیرونی در داخل کشور خواهیم بود . ایران حمله کردن یا نکردن را شرطش کنه در قبال معرفی همه این افراد در داخل کشور که به اون سگ ها خدمت می کنند .
    • NP ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
      2 0
      از نظر به جای فقط استفاده از حمله موشکی از گزینه پاک سازی داخلی به آمریکا پیشنهاد داده و شرط بشه برای معرفی کردن شخصیت ها در به انجام رسیدن ترور و خرابکاری ها با مدرک داخل کشور . در غیر اینصورت جواب ایران فقط گزینه حمله روی میز خواهد بود و زمان فرصت تعيين بشه تا این تنش گسترش در منطقه پیدا نکنه