پرونده«حلقه های خون آلود پاریس»/۶؛

فلسطین؛ نامی که در المپیک بیشتر از کشورهای دیگر شنیده شد

فلسطین؛ نامی که در المپیک بیشتر از کشورهای دیگر شنیده شد

نام فلسطین در المپیک با توجه به جنگ غزه بیش از هرکشور دیگری شنیده شد و این در حالی بود که فلسطین به دلیل اشغالگری تحمیلی صهیونیست ها از نظر تعداد ورزشکاران در پایین ترین سطح وارد مسابقات شد.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل، الناز رحمت نژاد: لئون مارشان، شناگر فرانسوی که موفق شد ۴ مدال طلا و یک مدال برنز کسب کند، شامگاه یکشنبه بیست و یکم مرداد به نشانه پایان المپیک، بالن بزرگی را که در این مدت بر فراز شهر پاریس بود، خاموش کرد و مشعل کوچکی را از کاخ تویلری به سمت محل برگزاری اختتامیه در ورزشگاه استاد دو فرانس حمل کرد.

اختتامیه این دوره از المپیک با حضور امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک و ورزشکاران کاروان‌های ۲۰۵ کشور در ورزشگاه استاد دو فرانس پاریس در حالی برگزار شد که فریادهای جهانی مبنی بر ممنوعیت حضور ورزشکاران رژیم صهیونیستی در المپیک ۲۰۲۴ به دلیل جنایات این رژیم علیه فلسطینیان به گوش کسی نرسید و هیئت ورزشی رژیم صهیونیستی با ۸۸ نفر در بیشتر رشته‌های ورزشی در رویداد مورد اشاره حضور داشت.

این ورزشکاران پیش از آغاز المپیک حمایت کامل خود را از نسل کشی ارتش رژیم اشغالگر نشان داده و به آن افتخار می کردند! حال این سوال پیش می آید که اخلاق کجاست و کمیته المپیک در کجای این مسئله قرار گرفته بود؟

صفحه رسمی کمیته المپیک فلسطین با انتشار ویدئویی در فیسبوک با عنوان «تداوم تخلفات اسرائیل که با ارزش‌ها و منشورهای ورزشی المپیک و پیام انسان دوستانه و اخلاقی آنها در تضاد است» عنوان کرد که در بین اعضای تیم یک نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در مسابقات المپیک پاریس حضور داشته است.

جبریل الرجوب رئیس کمیته المپیک فلسطین در ویدئو مورد اشاره گفته بود: «فعالیت‌های ورزشی در فدراسیون رژیم صهیونیستی در شهرک‌هایی انجام می‌شود که وجود آنها غیرقانونی تلقی می‌شود. یک جودوکار صهیونیستی به نام پیتر پالچیک اینجا حضور دارد که موشک‌هایی را امضا کرده که آنها به سوی کودکان غزه پرتاب شده است. آیا او شایسته حضور در در پاریس است؟»

فلسطین؛ نامی که در المپیک بیشتر از کشورهای دیگر شنیده شد

همزمان با اختتامیه المپیک ۲۰۲۴ در پاریس و حضور ورزشکاران صهیونیست در این رویداد که خط بطلانی روی اهداف المپیک مبنی بر تعلیم و تربیت جوانان از طریق ورزش با هدف ساختن دنیایی سرشار از صلح و دوستی و انتشار صلح جهانی کشید، در فرصتی که دست داد به معرفی برخی از ورزشکاران این رژیم جعلی پرداختیم که مشروح آن در ادامه گزارش می آید؛

پیتر پالچیک

پیتر پالچیک، جودوکار صهیونیستی است که در المپیک پاریس حضور داشت. وی خدمت نظامی خود را در پایگاه Tzrifin گذرانده است. اگرچه او ورزشکار است، اما باید حداقل شش ساعت در روز در پایگاه نظامی حضور داشته باشد و صهیونیست ها او را یک «ورزشکار نخبه» می دانند.

پالچیک خصومت خود را با مسلمانان و حمایت خود از نسل کشی را پنهان نکرد و مانند بسیاری روی موشک نوشت: «این یک لذت است». او به کسانی که در ژاپن در حمایت از فلسطینیان تظاهرات کردند، حمله کرد. پیتر به عکس هایش با بنیامین نتانیاهو افتخار می کند و بی دلیل نبود که ارتش اشغالگر قدس به عمد او را مسؤول حمل پرچم خود در مراسم افتتاحیه المپیک کرد.

فلسطین؛ نامی که در المپیک بیشتر از کشورهای دیگر شنیده شد

دنیل پرتس

دنیل پرتس به دلیل مصدومیت اجازه همراهی با تیم رژیم صهیونیستی در المپیک ۲۰۲۴ را پیدا نکرد اما این دلیل نمی شود که از حمایت از رژیم کودک کش چشم پوشی کرده باشد. پرتس بازیکن فوتبال اهل رژیم جعلی اشغالگر است که در باشگاه فوتبال بایرن مونیخ در پست دروازه بان بازی می کند.

پرتس نه تنها از انتشار فیلم ویدئویی برای حمایت خود از صهیونیست ها در سایه نسل کشی خودداری نکرد، بلکه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «مسلمانان تروریست و شرور هستند.»

فلسطین؛ نامی که در المپیک بیشتر از کشورهای دیگر شنیده شد

شارون کانتور

شارون کانتور، موج سوار صهیونیستی است که در المپیک پاریس حضور داشت. او خدمت سربازی خود را در سال ۲۰۲۱ به پایان رساند و در آکادمی نیروی دریایی آموزش دید و در پایگاه دریایی که مرکز اصلی نیروی دریایی صهیونیستی است، خدمت می کند.

او همانند پالچیک که «ورزشکار نخبه» نامیده می‌شود، خدمت سربازی تخصصی گذرانده است. شارون همیشه در طول خدمت نظامی عکس‌هایی را در حساب اینستاگرام خود منتشر می‌کرد.

فلسطین؛ نامی که در المپیک بیشتر از کشورهای دیگر شنیده شد

شای کاک ن

شای کاکُن از ورزشکاران دیگر صهیونیستی است که هر چه قدر تلاش کرد به عنوان یک چهره قهرمان و فردی صلح طلب ظاهر شود، صفحه اینستاگرام برادرش ماهیت واقعی او و رویکرد جنایتکارانه او را نسبت به مردم بی گناه غزه افشا می کرد.

کاکن، موج سوار نه تنها در دریا موج سواری می کند، بلکه برای ایجاد روحیه برای ارتش رژیم صهیونیستی آواز می خواند. این همان کاری است که او چندین بار در مقابل نیروهای اشغالگر که به سمت غزه می رفتند، انجام داد و حتی برای نتانیاهو آواز خواند.

تیمنا نلسون لوی

تیمنا نلسون لوی، جودوکار صهیونیستی است که حمایت خود از سران رژیم اشغالگر را پنهان نکرد و به وابستگی خود به این رژیم افتخار می کند. او یکی از افراد دروغ پراکنی است که همراه با اشغالگران صهیونیست در فضای مجازی مقاومت فلسطین را مورد حمله قرار داد. او از انتشار پست دست نکشید و تلاش کرد با ارتش رژیم جعلی همدردی کند، در حالی که عکسی از خود در کنار نتانیاهو و اسحاق هرتزوگ رئیس صهیونیست نیز منتشر کرد.

فلسطین؛ نامی که در المپیک بیشتر از کشورهای دیگر شنیده شد

ساگی موکی

ساگی موکی جودوکار صهیونیستی است که در این دوره از المپیک حضور داشته است. «شما برای ما افتخار بزرگی به ارمغان آوردید که به لطف آن سرود ما برای اولین بار در ابوظبی پخش شد.» اینها سخنان نتانیاهو خطاب به ساگی موکی بود. او در رسانه‌های اجتماعی پست های زیادی درباره نیروهای اشغالگر و کارهایی که آنها در غزه انجام می دهند، منتشر کرد. همچنین از پایگاه‌های نظامی به منظور حمایت از ارتش بازدید کرد و از اقدامات نظامیان اشغالگر در غزه تمجید کرد.

فلسطین؛ نامی که در المپیک بیشتر از کشورهای دیگر شنیده شد

المپیک در دوره های مختلف نشان داده که بیش از آنکه تحولات ورزشی را در برداشته باشد بلکه به صحنه ای برای بیان نظرات سیاسی و اجتماعی ورزشکاران و تماشاگران تبدیل شده است. سردادن شعارهایی مانند «فلسطین باید آزاد شود» از سوی تماشاگران، بستن چفیه و پرچم فلسطین روی دوش هایشان، خودداری جودوکار الجزایری از رویارویی و رقابت با رقیب صهیونیستی خود، خودداری نورعلی امامعلی جودوکار اهل تاجیکستان از دست دادن با نماینده رژیم صهیونیستی و ظاهر شدن زینب نوروزی ورزشکار قایقرانی رویینگ ایران با پرچم ایران و فلسطین بیش از رویدادهای سیاسی و اجتماعی دیگر در این دوره از المپیک مورد توجه قرار گرفت. در ادامه با برخی از ورزشکاران خوش نام فلسطینی حاضر در المپیک آشنا می شویم؛

یازان البواب شناگر ۲۴ ساله متولد عربستان سعودی و فلسطینی تبار است. او به عنوان یکی از اعضا تیم شنای فلسطین در المپیک گفت: «می خواهم از شنا به عنوان ابزاری برای نشان دادن هویت فلسطینی استفاده کنم. افراشتن پرچمم در فرانسه که فلسطین را به رسمیت نمی شناسد، افتخار است.»

عمر اسماعیل با پدر و مادری از جنین کرانه باختری در دبی متولد شده است. عمر به عنوان یکی از اعضای تیم تکواندو فلسطینی در المپیک مطرح کرد: «من نماینده هویت مردم فلسطین و استواری آنها هستم. می خواهم برای کودکان فلسطین الهام بخش باشم و به آنها نشان دهم که هر یک از آنها می توانند به اهداف خود برسند.»

والری تارازی شناگر آمریکایی و فلسطینی تبار است. والری به عنوان یکی از اعضای تیم شنای فلسطین در المپیک تاکید کرد: «نمی توانیم واقعیت سخت زندگی مردم فلسطین را نادیده بگیریم، ما در المپیک برای ورزش رقابت می کنیم و فلسطینی‌ها برای زنده ماندن!»

لیلی المصری دونده متولد کلرادو آمریکا و فلسطینی تبار است. او به عنوان یکی از اعضای عضو تیم دو و میدانی فلسطین در المپیک عنوان کرد: «ما قطعاً برای مردم هموطن خود در فلسطین مانند یک دیپلمات هستیم. فلسطین در خون و در قلب ماست.»

عمر حنطولی در رشته تکواندو، محمد دویدار در مسابقه ۸۰۰ متر، وسیم ابو سل در رشته بوکس، فارس بدوی در رشته جودو و خورخی آنتونیو صالحی در تیراندازی با کمان از دیگر ورزشکاران فلسطینی بودند که در المپیک ۲۰۲۴ حضور داشتند. والری طرزی و وسیم ابوسیل در افتتاحیه المپیک لباس هایی سنتی و کوفیه که نماد مقاومت فلسطین است را به تن کرده بودند.

فلسطین؛ نامی که در المپیک بیشتر از کشورهای دیگر شنیده شد

نام فلسطین در این رویداد و شرایط ناعادلانه اش بیش از کشورهای دیگر در جریان مسابقات المپیک پاریس شنیده شد و این در حالی است که این کشور به دلیل جنگ و اشغالگری تحمیلی صهیونیست ها در چند دهه گذشته از نظر تعداد ورزشکاران متولد در فلسطین و امکانات ورزشی در پایین ترین سطح مقایسه با کشورهای دیگر قرار داشت. بسیاری از ورزشکاران فلسطینی تبار متولد دیگر کشورها هستند که خود را به آرمان فلسطین پایبند می دانند و با وجود تولد در خارج از فلسطین به کاروان فلسطین پیوستند.

کد خبر 6187797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha