۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۹

جانعلی پور مطرح کرد؛

دانش آموزان انقلاب اسلامی را برای همسالان خود روایت می‌کنند

دانش آموزان انقلاب اسلامی را برای همسالان خود روایت می‌کنند

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: مسئله ما روایت برای همسالان است، تا دانش آموزان توانمند برای همکلاسی‌های خود موضوعات ملی و جهانی را تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری اسماعیل جانعلی پور دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با موضوع تبیین برنامه‌های این تشکل دانش آموزی، روز سه‌شنبه برگزار شد.

وی در خصوص برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان برای سفر اربعین دانش آموزی، گفت: سفر اربعین سفر سازنده‌ای بوده و هست. آنچه که در امسال به صورت ویژه اتفاق افتاده؛ برپایی موکب‌های متعددی است که با دیگر موکب ها متفاوت عمل خواهند کرد؛ این موکب ها کاملاً دانش آموزی است و اقدامات فرهنگی در آن برجسته است.

اردوی دانش آموزی راهکاری تربیتی

وی با تاکید بر اینکه تدارک یک آموزش بزرگ در اردوی دانش آموزی نیازمند همکاری بزرگ است؛ ما دو اردوی طلایه داران ویژه دختران و پسران را داریم؛ اردو یک راهکار در امر تربیت است. اردوی خوب تشکیلاتی، یک راهبرد در کنار فعالیت‌هایی همچون هیئت‌های دانش آموزی است. برای سفر اربعین هم هر استان که آمادگی برگزاری اردوی اربعین را داشت؛ این مجوز را دریافت کرد.

جانعلی پور با اشاره به اهمیت بزرگداشت شهدا گفت: برای پسران اردوهای بزرگداشت مقام شهدا و جانبازان و برای دختران اردوهای بزرگداشت مادران و همسران شهدا را اجرایی می‌کنیم. این دو اردو هم هر ساله در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان افزود: رویداد نوجهان را در ایام ۱۳ آبان ایجاد کردیم که دانش آموزان، فضای جهان و منازعات جهانی را بهتر درک کنند. همچنین رویداد رسانش را که رویدادی برای درک بهتر دانش آموزان از رسانه‌ها و فریب‌های مطبوعات و رسانه‌های جهانی است؛ در سال‌های اخیر برگزار کردیم.

تاکید بر ضرورت روایتگری دانش آموزان

جانعلی پور افزود: در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، به روایتگری دانش آموز برای دانش آموز تاکید می‌کنیم. مسئله ما روایت برای همسالان است تا دانش آموزان توانمند برای همکلاسی‌های خود موضوعات ملی و جهانی را تبیین کنند.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم برای دانش آموزانی که علاقه مند به فضای رسانه هستند؛ فضاهای آموزشی را فراهم کنیم؛ گفت: در نظر داریم در جشنواره رسانش از اصحاب رسانه و خبرنگارانی که علاقه مند به ارتباط بهتر با دانش آموزان هستند، استفاده کنیم. همچنین معاونین مختلف اتحادیه برای ارائه مدل‌های مختلف تربیتی در خدمت رسانه‌ها هستند.

کد خبر 6188034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha