۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۰۵

راهنمای خرید تسمه تایم و کولر ماشین

راهنمای خرید تسمه تایم و کولر ماشین

با ما تا آخر این مقاله همراه باشید تا بهترین برندهای تسمه تایم و کولر ماشین را به شما معرفی کنیم.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، انتخاب و خرید تسمه تایم و کولر ماشین با کیفیت و مرغوب همواره معضلی برای رانندگان خودروهای سبک و سنگین بوده است. از طرفی بیشتر خریداران با برندهای معتبر جهانی آشنایی ندارند و صرفاً با توجه به گفته مکانیک این قطعه را خریداری می‌کنند. چه بهتر است که در زمان خرید تسمه تایم و تسمه کولر ماشین با بهترین برندهای حال حاضر دنیا و موجود در بازار ایران آشنایی داشته باشید. با ما تا آخر این مقاله همراه باشید تا بهترین برندهای تسمه تایم و کولر ماشین را به شما معرفی کنیم.

نحوه خرید تسمه تایم و تسمه کولر خودرو

برای خرید تسمه کولر یا تسمه تایم ماشین بهتر است آگاهی کاملی از بهترین برندهای تولید کننده تسمه خودرو در بازار داشته باشید. تسمه دانگیل، تسمه دایکو، تسمه پاورروپ، تسمه انزوپلاس و پاورگریپ از بهترین برندهایی هستند که در بازار ایران وجود دارند. تسمه دانگیل و دایکو در حال حاضر برترین برندهای موجود در بازار هستند که تسمه دانگیل ساخت کشور کره جنوبی و تسمه دایکو ساخت کشور ایتالیا است. این دو برند نمونه‌های تقلبی و مشابه زیادی در بازار دارند. برای این که در زمان خرید، جنس تقلبی و بی کیفیت به عنوان این دو برند خریداری نکنید، دو راهکار وجود دارد.

راهکار اول

خرید تسمه تایمینگ و کولر ماشین از فروشگاه‌های معتبر و رسمی همیشه بهترین و بارزترین راه برای انتخابی درست در زمان خرید است. فروشگاه‌های معتبری همچون دایاریتون، توسعه تجارت چالاک و حبیبی گروپ از بزرگ‌ترین عرضه کننده‌های تسمه‌های خودرویی سبک و سنگین در سراسر ایران هستند. مراجعه حضوری به فروشگاه‌ها و یا وب‌سایت‌های این شرکت بهترین روش برای خرید تسمه تایم و تسمه کولر خودرو است. دفاتر فروش این شرکت‌ها در تهران و شیراز دایر است. در صورتی که در شهرهای دیگری حضور دارید، به راحتی و با مراجعه به وب‌سایت‌های فعال این شرکت‌ها تسمه مورد نظر خود را در هر اندازه و تعداد سفارش دهید.

راهکار دوم

از طریق اطلاعاتی که بر روی تسمه چاپ شده است نیز می‌توان به کیفیت و اصل بودن آن پی برد. به عنوان مثال بر روی تسمه تایم دانگیل اصلی، عبارت Made In Korea حک شده است و تسمه‌هایی که دارایی این نشان نیستند، تقلبی و بی کیفیت است. تسمه پاورروپ ژاپن در بسته بندی‌های آبی و قرمز رنگ در بازار یافت می‌شود، در صورتی که تسمه خارج از باکس باشد به اصل و با کیفیت بودن آن شک کنید. همچنین تسمه انزوپلاس(آلمان) در بسته بندی‌های زرد رنگ کاترپیلاری قرار دارند. اگر این برند را خارج از جعبه و باکس آن خریداری کردید به کیفیت آن شک داشته باشید. با استفاده از این دو راهکار در زمان خرید تسمه تایم و کولر ماشین به مشکلی بر نخواهید خورد.

کیفیت تسمه تایم

راهنمای خرید تسمه تایم و کولر ماشین

تسمه تایم خودروها در دو کیفیت HNBR و CR در بازار وجود دارند که کیفیت تسمه‌های HNBR بهتر از تسمه‌های CR می‌باشد. HNBR مخفف عبارت Hydrogenated Nitrile Rubber و CR مخفف عبارت Chloroprene Rubber است. تسمه‌های HNBR دمایی بین -۴۰ تا ۱۵۰ درجه سانتی گراد را تحمل می‌کنند و پس از ۸۰ هزار کیلومتر زمان تعویض این مدل از تسمه‌ها است. تسمه‌های CR دمایی بین -۴۰ تا ۱۲۰ درجه سانتی گراد را تحمل می‌کنند و قبل از رسیدن به ۶۰ هزار کیلومتر بایستی نسبت به تعویض آن اقدام کرد.

لیست تسمه تایم خودرو

پراید، تیبا، ساینا، کوییک، شاهین

۱۰۷

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و ۳

۱۰۴

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶، تارا، رانا، اچ سی کراس

۱۳۴

پژو ۲۰۶ تیپ ۱

۱۰۸

پژو ۴۰۵، پژو پارس

۱۱۴

ریو

۱۳۷

سمند EF۷، دنا، دنا پلاس، سورن

۱۲۷

زانتیا

۱۳۶

L۹۰

۱۳۲

تسمه کولر

تسمه کولر یا تسمه هیدرولیک شباهت زیادی با تسمه دینام خودرو دارد. تسمه هیدرولیک یا کولر وظیفه کنترل کولر خودرو را برعهده دارد. این باعث می‌شود تا فن یا خنک کننده خودرو به موقع فعال شده و از داغ شدن بیش از اندازه خودرو و موتور جلوگیری شود. در زمان خرید تسمه کولر یا هیدرولیک سعی بر این داشته باشید تا بهترین کیفیت و برند موجود در بازار را تهیه و خریداری نمائید. چرا که این قطعه همانند تسمه دینام و تسمه تایم اهمیت زیادی در عملکرد صحیح موتور دارد.

جمع بندی

جنس، کیفیت و برند از مهم‌ترین المان‌هایی است که در زمان خرید تسمه تایم و کولر ماشین باید به آن دقت شود. تسمه تایم‌های HNBR کیفیت بالاتری به نسبت سایر تسمه‌ها دارد و مقاومت بیشتری در برابر حرارت دارند. با توجه به لیستی که در این محتوا گردآوری شده است، شماره تسمه مورد نیاز برای خودروی خود را شناسایی کنید. سعی داشته باشید که برند تسمه‌ای که خریداری می‌کنید یکی از برندهای دانگیل، دایکو، انزوپلاس، پاورروپ یا پاورگریپ باشد.

منبع: چالاک

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6188157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha