۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۱۱

سردار مهری مطرح کرد؛

صدور مجوز خروج از کشور برای مشمولان غیرغایب بدون سپردن وثیقه

صدور مجوز خروج از کشور برای مشمولان غیرغایب بدون سپردن وثیقه

رییس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: مشمولان غیر غایب متولد سال ۱۳۸۵ که قصد زیارت عتبات عالیات را دارند می‌توانند تا پایان ماه صفر، بدون سپردن وثیقه مجوز خروج از کشور دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: کلیه مشمولان غیر غایب دانش آموز، دانشجو و طلاب که دارای معافیت تحصیلی هستند و همچنین مشمولان غیر غایبی که دارای برگ آماده به خدمت بوده و یا در مهلت معرفی قانونی قرار دارند،در صورتیکه قصد زیارت عتبات عالیات در ایام محرم و صفر بویژه ایام اربعین حسینی را دارند، می‌توانند با مراجعه به سامانه sakha.epolice.ir صرفاً برای بازه زمانی سفر از تاریخ ۱۴۰۳/۴/۱۷ تا ۱۴۰۳/۰۶/۱۴ نسبت به ثبت درخواست خروج از کشور بدون وثیقه اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه تنها مشمولان غیر غایب می‌توانند مجوز خروج از کشور دریافت کنند، گفت: تسهیلات فوق فقط به مشمولان غیر غایب تعلق می‌گیرد و مشمولان غایب به مرزهای کشور مراجعه نکنند.

سردار مهری افزود: در پایانه‌های مرزی از خروج مشمولان بدون مجوز خروج جلوگیری به عمل می‌آید و فقط کلیه مشمولان متولد سال ۱۳۸۵ که قصد زیارت عتبات عالیات از اول ماه محرم تا پایان ماه صفر بویژه اربعین حسینی را دارند، می‌توانند در این ایام بدون نیاز به اخذ مجوز خروج از کشور در این سفر معنوی شرکت کنند.

وی بیان کرد: مشمولان دانش آموز، دانشجو و طلاب حوزه علمیه که متقاضی شرکت در مراسم ایام محرم، صفر و اربعین حسینی هستند، می‌بایست قبل از ثبت و ارائه درخواست خروج از کشور از صدور معافیت تحصیلی خود اطمینان حاصل کنند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: این دسته از مشمولان می‌بایست هرچه زودتر برای ثبت درخواست خروج از کشور خود در سامانه sakha.epolice.ir اقدام کنند تا در روزهای نزدیک به اربعین حسینی به علت تراکم درخواست‌ها با مشکل مواجه نشوند.

وی گفت: سربازان حین خدمت می‌بایست برای دریافت مجوز خروج از کشور از طریق یگان خدمتی خود اقدام کنند.

سردار مهری خاطرنشان کرد: مشمولانی که برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی از وظیفه عمومی مجوز خروج از کشور دریافت کرده اند، می‌بایست ورودشان به کشور در سامانه پلیس مهاجرت و گذرنامه مستقر در گیت‌های مرزی کشور ثبت شود، در غیر این صورت برای خروج از کشور مجدد دچار مشکل می‌شوند، مشمولانی که سال گذشته ورودشان به کشور را در سامانه پلیس گذرنامه ثبت نکرده‌اند، می‌بایست برای رفع مشکل خروج از کشور خود به صورت حضوری به وظیفه عمومی محل سکونت خود مراجعه کنند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir و یا کانال سازمان در پیام رسان‌های داخلی (سروش،ایتا و روبیکا) به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

کد خبر 6188361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha