۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۲۴

در آستانه اربعین حسینی اعلام شد؛

نرخ اتوبوس‌های زائران از اردبیل به مرزهای عراق

نرخ اتوبوس‌های زائران از اردبیل به مرزهای عراق

اردبیل- در آستانه اربعین حسینی حرکت زائران شتاب بیشتری گرفته و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز نرخ مصوب بلیت اتوبوس از اردبیل به مرزهای کشور را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل شامگاه سه‌شنبه در نشست هماهنگی اعزام زائران اربعین حسینی در اردبیل، اظهار کرد: از امروز تا هفتم شهریورماه خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی از طریق شرکت‌های حمل و نقل مسافر در استان انجام می‌شود.

کلیم‌الله وثوقی تصریح کرد: اعزام زائران به مرزها آغاز شده و ما قیمت مصوب اتوبوس‌های ۲۵، ۳۲ و ۵۵ نفره به سمت مرزها را اعلام کردیم تا بر اساس این نرخ مصوب جابجایی زائران انجام شود.

وی گفت: اتوبوس‌های ۲۵ نفره از مبدأ اردبیل تا مرز مهران با نرخ یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان زائران را جابجا خواهند کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: نرخ مصوب اتوبوس‌های ۲۵ نفره از اردبیل به مرز خسروی یک میلیون و ۱۷۵ هزار تومان و مرز تمرچین نیز ۶۶۰ هزار تومان تعیین شده است.

وثوقی در ادامه خاطرنشان کرد: نرخ اتوبوس‌های ۳۲ و ۵۵ نفره اردبیل به سمت مرز مهران، خسروی و تمرچین نیز بین ۲۵ تا ۳۰ درصد نرخ کمتر از اتوبوس‌های ۲۵ نفره اقدام به جابجایی زائران خواهد کرد تا شرایط انجام سفر معنوی را برای علاقه‌مندان به عتبات عالیات شاهد باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اضافه کرد: با توجه به نزدیکی مرز تمرچین و هزینه کمتر انتظار می‌رود اکثر زائران استان اردبیل از این مرز تردد کرده و سفر زیارتی خود را به عتبات عالیات انجام دهند.

مدیر حج و زیارت استان اردبیل نیز در این نشست بیان کرد: تا این لحظه بیش از ۱۴ هزار و ۱۱۰ زائر از استان اردبیل در سامانه سماح ثبت‌نام کردند.

ابراهیم احدی در ادامه یادآور شد: این تعداد ثبت‌نامی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش نشان داده و پیش‌بینی می‌شود بر تعداد ثبت‌نامی‌ها در روزهای آینده افزوده شود.

وی تصریح کرد: ۸۸ درصد زائران اربعین حسینی مرز مهران، هشت درصد مرز خسروی و مابقی سایر مرزها را برای تردد خود انتخاب کردند.

مدیر حج و زیارت استان اردبیل گفت: حج و زیارت در کنار حمایت از ۱۵ موکب فعال استان در داخل و خارج از مرکز، سعی می‌کند تا به عنوان راهنمای زائران در کربلا اقدام کرده و به مسئولیت خود عمل کند.

احدی افزود: به هیچ وجه حج و زیارت استان موکبی را برپا نکرده و تلاش می‌کند تا در قالب راهنمایان در خدمت زائران اربعین حسینی باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، اما بانک عامل در ۲ شعبه چهارراه امام و ایستگاه سرعین آماده ارائه ارز زائران اربعین است که تا ۲۰۰ هزار دینار مبلغ هفت میلیون و ۳۵۰ هزار ریال می‌توانند از طریق مراجعه به اپلیکیشن 》بله《 درخواست خود را اعلام و بعد از ثبت‌نام در سامانه سماح دینار عراقی را تهیه کنند.

کد خبر 6188471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha