با ثبت شکایتی جدید؛

ایکس از آگهی دهندگان قدیمی پلتفرم انتقام گرفت

ایکس از آگهی دهندگان قدیمی پلتفرم انتقام گرفت

پلتفرم ایکس از یک اتحادیه جهانی تبلیغاتی و چند شرکت بزرگ ازجمله «مارس» و «سی وی اس هلث» شکایت و آنها را متهم کرده به طور غیرقانونی برای بایکوت سایت تبانی کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در شکایت ذکر شده اقدام شرکت های مذکور به از بین رفتن درآمد ایکس منجر شده است. به طور دقیق تر ایکس در دادگاه فدرال آمریکا علیه فدراسیون جهانی آگهی دهندگان، Unilever و شرکت دانماریک اورستد علاوه بر مارس و سی وی اس هلث شکایت کرده است.

در این شکایت آگهی دهندگان از طریق یک نهاد فدراسیون جهانی آگهی دهندگان به نام «اتحادیه جهانی برای رسانه های مسئولیت پذیر»، میلیاردها دلار درآمد ناشی از تبلیغات را از ایکس دریغ کردند. آنها برخلاف منافع اقتصادی خود علیه پلتفرم، تبانی کردند که خلاف قانون آنتی تراست آمریکا است. فدراسیون جهانی آگهی دهندگان، Unilever، مارس، سی وی اس هلث و اورستد به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخی نداده اند.

لیندا یاکارینو، مدیر ارشد اجرایی ایکس در بیانیه‌ای درباره این شکایت گفت: وقتی بازار ایده‌ها محدود می‌شود، مردم آسیب می‌بینند. هیچ گروه کوچکی از افراد نباید آنچه را که درآمدزایی می‌شود به انحصار خود درآورد.

پس از آنکه ایلان ماسک در سال ۲۰۲۲ میلادی این شرکت را خرید، درآمد تبلیغاتی آن کاهش یافت. برخی ازآگهی دهندگان به دلیل سؤالات و ترس از اینکه برندشان در کنار محتوای مضر ظاهر شود که ممکن است تحت نظارت مالکان قبلی حذف شده باشد، نسبت به هزینه‌های تبلیغاتی در پلتفرم تحت نظارت ماسک محتاط بودند.

کد خبر 6188703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha