۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۰

سیل در شمال سودان ۱۱ کشته برجای گذاشت

سیل در شمال سودان ۱۱ کشته برجای گذاشت

بارش شدید باران و سیل در شهر ابوحمد در ایالت رود نیل در شمال سودان موجب تخریب نزدیک به ۷۰ درصد از خانه‌های این شهر شده و حداقل ۱۱ نفر کشته شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از پایگاه خبری الطغیر سودان، مقامات روز چهارشنبه اعلام کردند باران‌های شدید به مدت ۹ ساعت در شهر ابوحمد به وقوع پیوسته که منجر به خسارات مالی قابل توجهی شده است که هنوز میزان دقیق ان مشخص نیست.

به گفته یک شاهد عینی، حداقل ۱۱ مورد مرگ در بیمارستان ابوحمد ثبت شده است که ده‌ها مجروح بر اثر باران‌های سیل آسا و متعاقب آن فروریختن صدها خانه رخ داده است.

کمیته مقاومت ابوحمد، یک گروه مردمی محلی، در بیانیه‌ای اعلام کرد که بارش شدید باران و سیل منجر به فروریختن حدود ۷۰ درصد منازل با چندین زخمی از جمله زنان، افراد مسن و کودکان شد که به بیمارستان‌ها منتقل شدند.

ابوحمد در ۵۳۸ کیلومتری شمال خارطوم پایتخت سودان، یکی از بزرگترین مناطق اکتشاف طلا در سودان است. اخیراً به خاطر عملیات اکتشاف طلا به یک مرکز اقتصادی بزرگ تبدیل شده است.

سیل یک اتفاق سالانه در سودان است که معمولاً بین ژوئن و اکتبر اتفاق می‌افتد. طی سه سال گذشته، بارندگی‌های شدید صدها نفر را گرفتار کرده و بخش وسیعی از زمین‌های کشاورزی را ویران کرده است.

کد خبر 6188792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha