۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۳۵

زاکانی:

امیدواریم در ایام اربعین شاهد آزادی فلسطین باشیم

امیدواریم در ایام اربعین شاهد آزادی فلسطین باشیم

شهردار تهران با اشاره به اینکه نگاه قرآنی باعث بهبود خدمات رسانی به مردم می‌شود،گفت: امیدواریم در ایام اربعین پس از ۷۵ سال اشغالگری شاهد آزادی فلسطین باشیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره قرآنی آیه‌های مهربانی که در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی و به همت اداره کل رفاه شهرداری تهران برگزار شد، گفت: در مدیریت شهری ششم توجه به روح و جسم شهر تهران یک اصل اساسی است و تهران و شهروندان ساکن آن در پرتو این توجه باید متحول شوند تا کشور بر پایه این تحول تأثیر گیرد.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قرآنی به ویژه شهید رئیسی ادامه داد: مدیریت شهری آغازگر این مسیر تحول است که محور آن توجه به قرآن و دقت در آیات آن است که این امر برای ما سعادت دنیوی و هم پیروزی اخروی دارد.

زاکانی با قدردانی از دست‌اندرکاران پنجمین رویداد قرآنی «آیه‌های مهربانی»؛ اظهار کرد: تلاش ما در مدیریت شهری ششم میدان دادن به آموزه‌های قرآنی است زیرا در مدیریت شهری نگاه قرآنی باعث تغییر در نحوه خدمت‌رسانی شده و به سود مردم نیز خواهد شد.

شهردار تهران یادآور شد: امیدوارم در گام بعدی رویداد قرآنی «ٱیه‌های مهربانی» این ۸۸۸۸ حافظ سوره واقعه به ۱۴ هزار حافظ سوره ملک در خانواده بزرگ شهرداری تهران برسد.

زاکانی همچنین با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: در این ایام عزیز که همزمان شده‌است با راهپیمایی اربعین حسینی؛ امیدواریم با لطف الهی مستضعفان و مظلومان بتوانند حق خود را از ظالمان بگیرند و پس از ۷۵ سال اشغالگری شاهد آزادی فلسطین باشیم.

همچنین مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در اختتامیه پنجمین جشنواره قرآنی آیه‌های مهربانی افزود: جمع شدن همکاران شهرداری در یک مجموعه خود کار ارزشمندی است و چه مقدار ارزشمندتر خواهد بود زمانی که به خاطر قرآن و حفظ قرآن جمع شده باشیم.

وی افزود: آنچه را که در حفظ قرآن، آموزش قرآن و هر کار دیگری نظیر این مسائل انجام می‌دهیم برای آن است که در انتها بتوانیم به قرآن عمل کنیم که قرآن کتاب عمل و اقدام اعتقادی ما است.

چمران در ادامه با تاکید به اینکه خوشا به حال آنان که با قرآن انس و الفتی صمیمانه دارند، گفت: این امر قطعاً بر روحیه‌، روش کاری، میزان فعالیت، بازده اجتماعی و بهبود کیفیت روح و روان آن‌ها اثر خواهد گذاشت. بنابراین از اینکه همکاران به ویژه خانواده‌های آن‌ها و علی‌الخصوص جوانان برومند روی به قرآن آوردند، استقبال می‌کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر قرآن سرلوحه زندگی ما باشد، قطعاً زندگی ما هم در این دنیا و هم در آخرت، شرایط خوبی خواهیم داشت.

شهرداری تهران می‌تواند بزرگ‌ترین پاتوق قرآنی کشور باشد

همچنین مجید باقری معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران در این رویداد با اشاره به اینکه امروز شاهد برگزاری رویداد بزرگ قرآنی با حضور ۸ هزار و ۸۸۸ نفر از حافظان خانواده شهرداری هستیم، اظهار کرد: با این استقبال ارزشمند ما می‌توانیم ادعا کنیم شهرداری تهران می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین پاتوق‌های قرآنی در کل کشور باشد.

وی با تاکید به اینکه بنا داریم با استمرار فعالیت‌های قرآنی به این شکل، انس با قرآن را در خانواده شهرداری رسوخ بیشتری دهیم، اظهار داشت: سوره بعدی که برای حفظ سراسری در نظر گرفتیم، سوره مبارکه ملک است. از الان تا ماه مبارک رمضان فرصت هست که کارکنان شهرداری سوره مبارکه ملک را حفظ کنند و از جوایزی ارزشمندتر بهره‌مند شوند. رویداد بزرگ‌تری نیز برگزار خواهد شد.

باقری در ادامه با اشاره به اینکه سوره یس نیز اختیاری است، گفت: کارکنان شهرداری به صورت اختیاری می‌توانند سوره یس را حفظ کنند. هرکس که سوره یس را حفظ کند، جوایز بیشتری کسب خواهد کرد.

وی در پایان برگزاری مسابقات و جشنواره و جشنواره‌های قرآنی را مقدمه‌ای برای انس و آشنایی بیشتر با آموزه‌های قرآن دانست و خاطرنشان کرد: به امید روزی که بتوانیم یک جامعه قرآنی در کشور داشته باشیم.

کد خبر 6189090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
      0 0
      انشالاه به حق خدا اینطور خواهد شد ! ما از شر صیهونیست راحت خواهیم شد