در بیانیه‌ای مطرح شد؛

چراغ سبز به پیشنهاد مصر، قطر وآمریکا/ تل‌آویو: مذاکره می‌کنیم

چراغ سبز به پیشنهاد مصر، قطر وآمریکا/ تل‌آویو: مذاکره می‌کنیم

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی از تصمیم به اعزام تیم مذاکره کننده این رژیم به قطر یا مصر در هفته آینده برای مذاکره با حماس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، دفتر نتانیاهو در واکنش به بیانیه آمریکا، مصر و قطر اعلام کرد هیئت مذاکره کننده این رژیم در ۱۵ اوت برای توافق در خصوص جزئیات توافق نهایی با حماس به یکی از کشورهای مصر یا قطر اعزام خواهد شد.

بیانیه دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی پس از آن منتشر می‌شود که ۳ کشور میانجیگر خواستار بازگشت حماس و تل آویو به میز مذاکره شده بود.

در بیانیه منتشر شده از ۳ کشور آمریکا، مصر، و قطر آمده است: ما به عنوان میانجیگران صلح، از مقامات اسرائیل و جنبش حماس می‌خواهیم در مذاکرات صلحی که می‌تواند در دوحه، پایتخت قطر یا قاهره، پایتخت مصر در ۱۵ اوت برگزار شود، شرکت کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اکنون زمان آن است که به یک توافق آتش بس و تبادل اسرا میان طرفین دست یابیم. ما برای رسیدن به این نقطه چندین ماه کوشیده‌ایم و اکنون توافق نهایی بر روی میز است. در حال حاضر تنها جزئیات اجرای این توافق باقی مانده است.

۳ کشور آمریکا، قطر، و مصر در پایان از آمادگی خود برای ارائه طرح نهایی به منظور حل و فصل مسائل مربوط به اجرای این توافق خبر دادند.

دوحه و قاهره پیش تر برای چندین ماه میزبان مذاکرات دورهای پیشین گفتگوهای مقامات حماس و رژیم صهیونیستی بودند. با این حال، زیاده خواهی‌های مقامات تل آویو در نهایت مانع از رسیدن طرفین به توافق نهایی شد.

کد خبر 6190196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۰۴:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
      6 1
      این یک فریب کاری هست ‍‍ به هیچ وجه اعتماد نکنید برا آتش بس هم دارند فرار به جلو انجام میدن وهم حماس رو دور میزنند آخر کار تمام مشکلات حل نشده رو به گردن حماس می اندازند برای ضربه زدن به ایران آماده می شوند
    • شیخ ممد IR ۰۵:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
      7 1
      بی شرف ها زدن عضو اصلی مذاکره کننده رو ترور کردن انتظار دارن باز هم باهاشون مذاکره کنن
      • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
        0 0
        می خواهند جلوی عملیات ایران وخون خواهی هنیه را بگیرند توبه گرگ مرگ است.
    • بنده خدا TR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
      4 1
      اسکن هوایی برای ساختمان های حامل پرچم آبی در تل آویو، اورشلیم و حیفا انجام دهید. همه را در لیست هدف موج اول قرار دهید.
    • بنده خدا TR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
      6 1
      همه جاهایی را که 100 نفر می‌توانند بروند، شناسایی کنید. یک لیست کامل از مکان ها تهیه کنید. آنها را پیدا کنید و در تاریکی حمله کنید.
    • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
      6 2
      کشور خائن یعنی اینکه دوست رو دشمن بکشه و بدون قصاص دوباره ازش التماس کنن برای مذاکره بی آنکه قاتل تحویل محکمه شده باشه
    • ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
      9 1
      دروغگو
    • عزیز ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
      6 2
      اسراعیل خواهان صلح نیست هدفش در رفتن از واکنش محور مقاومت بخاطر ترور هنیه است
    • ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
      10 0
      قبلا هم گفتک اینها هز وقت در موضع ضعفند فقط مذاکره میکنند تا پتک خود را بالا ببرند و محکم تر بکوبند ،،بهانه را هم خودشون درست میکنند ،اول تنبه بعد مذاکره در موضع قدرت ،در مذاکره هر جا جمله خلع سلاح مقاومت اومد بلند بشند ،اون مذاکره نیست شکست و تحقیر هست
    • M ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
      5 2
      مذاکره درکار نیست یک فریب است، غرب خود شیطان است اعتماد به غرب تیشه به ریشه خود زدن است، روسیه را چجوری فریب داد چند بار،، خودرا آماده می کنند تا غافلگیر رانه ایران لبنان را بمباران کنند،، آنها هرگز شرایط برابر را تحمل ندارند اگر از نظراتم زره ی خطا رفت دستم را قطع می کنم
    • M IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
      5 2
      حکومت های مصر،، اردن،، عربستان،، امارا،،، قطر،،بحرین،، ترکیه،، خود خود صهیونیست هستند الان نخست وزیر عراق هم کار می کنند تا صهیونیست بسازند تاجای موفق هم شدند الشيطان و الاکبر،جنگ با شیطان بسیار مشکل است همه زیر پوست عناصر غرب در میاد
    • ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
      2 0
      جای تعجب از کسانی است که...ادعای مذاکره را از اسرائیل..بارو می‌کنند!.آنا فقط برای ارزیابی طرف مقابل و تحکیم وضعیت خودشان این ادعا ها را می‌کنند