۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۷:۳۶

مردم ماه ایران/ ۱۶

خیریه‌ای با اعتبار صدقه‌های ماهانه

خیریه‌ای با اعتبار صدقه‌های ماهانه

شناسایی نیازمندان واقعی کار حساسی است و هر مجموعه‌ای روش‌های خاص خود را دارد آن هم برای خیریه‌ای که منابع ثابتی ندارد و با صدقه‌های مردم اداره می‌شود.

خبرگزاری مهر، گروه جامعه؛ گاهی شناسایی افراد نیازمند کار سختی است و باید مسیرهای مختلفی را برای دسترسی به اطلاعات چنین افرادی طی کرد تا کمک‌ها به هدف درست و اصلی برسد.

افسانه پیمانی متولد سال ۱۳۴۵ کارشناس الهیات در شهر شاهین شهر اصفهان است و در محله پردیس زندگی می‌کند. در این محل که جزو بخش‌های کم برخوردار شاهین شهر است، کلاس قرآن دارد و در فرهنگ‌سرا و بسیج به عنوان مربی فعالیت می‌کند.

خانم پیمانی خیریه‌ای خانوادگی را هم از مدت‌ها قبل اداره می‌کند. این خیریه منابع درآمدی ثابتی ندارد. گاهی خانم‌ها صدقه‌های‌شان را به صورت ماهیانه جمع‌آوری می‌کنند یا هر نوع نذری دارند کمک‌هایی به این خیریه می‌کند. آن‌ها برنامه‌ای به نام سه‌شنبه‌های مهدوی دارند که در آن بعضی از افراد بانی می‌شوند و غذا پخته و به نیت امام زمان (عج) غذا را درب منزل نیازمندان توزیع می‌کنند. البته در بعضی مناسبت‌ها ارگان‌های دیگر بسته‌هایی را به خیریه می‌دهند تا میان نیازمندان تقسیم کنند.

شناسایی نیازمندان واقعی کار حساسی است و هر مجموعه‌ای روش‌های خاص خود را دارد. مثلاً این خیریه با مدارس و خانه‌های بهداشت هر محله در ارتباط است. گروه‌های تحقیق هم دارد که هر کدام در بخشی از محله فعالیت می‌کند. وقتی خانه بهداشت اسامی آن‌هایی که سو تغذیه دارند را ارائه می‌دهد، سعی می‌کنند در حد توان از آن خانواده حمایت کنند. چون در شرایط امروز افراد اولین پولی که به دست بیاورند را صرف خرید غذا می‌کنند و اگر کسی سو تغذیه دارد به معنای آن است که غذایی برای خوردن ندارد.

گاهی افراد مبتلا به سرطان یا نیازمندان دارو از سوی خانه بهداشت به آن‌ها معرفی می‌شوند که در حد توان در تأمین داروی آن‌ها نیز تلاش می‌کنند.

فعالیت دیگر این خیریه با همکاری مدارس شکل می‌گیرد. آن‌ها بازماندگان از تحصیل را شناسایی کرده و دوباره به مدرسه برمی‌گردانند. گاهی این افراد مشکلاتی دارند. مثلاً والدین آنها کم کاری کرده‌اند، یا پول تغذیه و کتاب و روپوش ندارند که خیریه این موارد را تأمین می‌کند. آن‌ها با والدین بچه‌ها در ارتباط هستند تا این دانش‌آموزان به روال معمول زندگی برگردند و در تربیت‌شان مشکلی پیش نیاید.

کد خبر 6190334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha