۱۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۲

گزارش خبرنگار مهر از پاریس؛

ورزش ایران درحسرت هت‌تریک طلا ماند/دو نقره برای یزدانی وبرخورداری

ورزش ایران درحسرت هت‌تریک طلا ماند/دو نقره برای یزدانی وبرخورداری

حسن یزدانی که با کسب مدال طلای کشتی آزاد المپیک سی و سوم می توانست به عنوان پرافتخارترین ورزشکار ایران در المپیک دست پیدا کند، با قبول شکست در مبارزه فینال به مدال نقره بسنده کرد.

به گزارش خبرنگار مهر از پاریس، ورزش ایران در هفته پایانی با کسب چند مدال طلا، نقره و برنز تا حدودی انتظارات را برآورد کرد و امیدوار است در چند روز باقی مانده هم بر تعداد مدال‌هایش اضافه کند. در چهاردهمین روز این رقابت‌ها ورزشکاران کشورمان در رشته‌های تکواندو، کشتی آزاد و وزنه برداری به مصاف رفتند اما موفق به کسب مدال طلا نشدند تا سومین طلای ورزش ایران به دست نیاید.

ورزش کشورمان تاکنون توسط مبینا نعمت زاده (مدال برنز - تکواندو)، ناهید کیانی (مدال نقره - تکواندو)، امین میرزازاده (مدال برنز - کشتی فرنگی)، محمدهادی ساروی (مدال طلا - کشتی فرنگی)، سعید اسماعیلی (مدال طلا - کشتی فرنگی)، علیرضا مهمدی (مدال نقره - کشتی فرنگی) صاحب مدال شده است.

شوک به کشتی ایران با مصدومیت بدموقع/ یزدانی به مدال نقره رسید

در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس و در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی در فینال در مصاف با ماگومد رمضان اف کشتی گیر روسی الاصل از بلغارستان رفت که در این مسابقه با نتیجه ۷ بر یک شکست خورد و به مدال نقره المپیک رسید.

حسن یزدانی در شرایطی کشتی گرفت که از همان ثانیه‌های ابتدای مسابقه مصدومیت قدیمی از ناحیه کتف عود کرد و همین موضوع بلای جان او شد.

یزدانی در مبارزه نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر الکساندر لاورنس از استرالیا را مغلوب کرد. آزادکار کشورمان پس از آن در یک دیدار نفسگیر با نتیجه ۹ بر ۴ داورن کوراگلیف قهرمان روسی الاصل اروپا از یونان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یزدانی در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۷ بر ۱ مایل ناظم امینه دارنده مدال‌های برنز المپیک و جهان از سن مارینو را شکست داد.

ورزش ایران درحسرت هت‌تریک طلا ماند/دو نقره برای یزدانی وبرخورداری
یزدانی که تا قبل از فینال مشکلی نداشت با کتف مصدوم به حریف بلغارستانی باخت

شاهکار برخورداری تکمیل نشد/ دومین مدال نقره برای تکواندو ایران

ملی پوش تکواندوی ایران با شکست برابر حریفی از تونس مدال نقره این رشته در سی و سومین دوره بازی های المپیک را به خود اختصاص داد.

دیدار نهایی رقابت‌های تکواندو وزن ۸۰- کیلوگرم المپیک ۲۰۲۴ پاریس شامگاه امروز جمعه بین مهران برخورداری و «فریس کاتوسی» از تونس در کاخ «گرندپله» شهر پاریس برگزار شد که طی آن ملی پوش کشورمان با شکست برابر این حریف به مدال نقره رسید.

در این مبارزه مهران برخورداری در راند اول و در ثانیه های پایانی در حالی که ۲ بر صفر پیش بود در نهایت ۴ بر ۲ بازنده شد. در راند دوم هم ملی پوش کشورمان۵ بر یک بازنده شد تا در مجموع ۲ بر صفر نتیجه را واگذار کند و به مدال نقره برسد.

برخورداری دور نخست «جسوربک» از ازبکستان و قهرمان سال ۲۰۲۴ آسیا را دو بر یک شکست داد و در مبارزه دوم و در یک پیکار سخت و نفس گیر برابر «سیمونه آلیسو» از ایتالیا با رنکینگ یک دنیا، دارنده دو مدال طلای قهرمانی جهان، سه طلا و دو برنز قهرمانی اروپا و سه طلا و یک نقره گرندپری ۲ بر یک در راند شماری صاحب برتری شد و به نیمه نهایی صعود کرد.

‌تیم ملی تکواندو ایران در این دوره از بازی‌های المپیک تاکنون توسط مبینا نعمت زاده موفق به کسب مدال برنز شده و ناهید کیانی هم موفق به کسب مدال نقره شده است.

آخرین فینالیست ایران در سال ۲۰۱۲ مربوط به حضور محمد معتمد باقری در المپیک لندن بود و پس از ۱۲ سال برخورداری این طلسم را شکست و فینالیست شد.

ورزش ایران درحسرت هت‌تریک طلا ماند/دو نقره برای یزدانی وبرخورداری
مهران برخورداری در حسرت طلای المپیک ماند

جوادی وزنه برداری پنجم شد

در رقابت‌های دسته ۸۹ کیلوگرم میرمصطفی جوادی نماینده کشورمان در رقابت با ۱۱ وزنه‌بردار به روی تخته رفت و در پایان حرکت یک ضرب با مهار ۱۶۸ کیلوگرم در رتبه ششم قرار گرفت.

میرمصطفی جوادی در حرکت یک ضرب خود ابتدا موفق به مهار وزنه ۱۶۴ کیلوگرم شد. او در دومین حرکت خود درخواست وزنه ۱۶۸ کیلوگرم را داشت که در مهار این وزنه نیز موفق بود. نماینده کشورمان در سومین حرکت در مهار وزنه ۱۷۱ کیلوگرم ناموفق بود تا با ۱۶۸ کیلوگرم به کار خود در حرکت یک ضرب پایان دهد.

ملی پوش وزنه برداری ایران در حرکت اول دوضرب وزنه ۲۰۴ را مهار کرد ولی در حرکت دوم و سوم موفق به مهار وزنه ۲۱۷ کیلوگرمی نشد تا با مجموع ۳۷۲ کیلوگرم در رده پنجم قرار بگیرد.

ورزش ایران درحسرت هت‌تریک طلا ماند/دو نقره برای یزدانی وبرخورداری
جوادی با وجود تلاش زیاد به عنوانی بهتر از پنجمی دست پیدا نکرد

یونس امامی حذف شد

در وزن ۷۴ کیلوگرم که ۱۷ نفر حضور دارند، یونس امامی در دور اول با نتیجه ۹ بر ۴ از سد فرانک چامیزو، دارنده مدال‌های طلا، نقره و برنز جهان از ایتالیا گذشت. وی در دور بعد هم با نتیجه ۱۰ بر صفر باکار اندیوم از گینه بیسائو را شکست داد، اما در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه ۱۱ بر یک و با ضربه فنی مغلوب کایل دیک، قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از آمریکا شد و از حضور در نیمه‌نهایی بازماند.

حریف آمریکایی امامی با شکست در مرحله بعدی نتوانست به فینال برسد تا کشتی گیر ایران از دور مسابقات حذف شود.

پوشش زنده/ طلسم ۱۲ ساله تکواندو شکست/ امیرحسین زارع فینالیست شد
یونس امامی از دور بازی های المپیک حذف شد

امیرحسین زارع فینالیست شد

در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های المپیک پاریس، مسابقات ۲ وزن دوم از ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی (۱۲:۳۰ به وقت ایران) آغاز شد و نمایندگان اوزان ۷۴ و ۱۲۵ کیلوگرم کشورمان به مصاف حریفان خود رفته‌اند که زارع با برتری در نیمه‌نهایی گام به فینال گذاشت.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم که ۱۶ نفر حضور دارند، امیرحسین زارع در دور نخست با نتیجه ۵ بر صفر مقابل آیال لازاریف از قرقیزستان به برتری دست یافت. وی در دور بعد هم با نتیجه ۱۰ بر صفر دسی از کانادا را شکست داد و گام به نیمه‌نهایی گذاشت.

زارع در این مرحله با نتیجه ۲ بر یک مقابل طاها آکگول، قهرمان جهان و المپیک از ترکیه به برتری رسید و فینالیست شد.

گنو پتریاشویلی از گرجستان و مشویلدیشویلی از آذربایجان در دیدار نیمه‌نهایی سوی دیگر جدول حضور دارند.

پوشش زنده/ طلسم ۱۲ ساله تکواندو شکست/ امیرحسین زارع فینالیست شد
امیرحسین زارع یکی از شانس های مدال طلای کشتی آزاد ایران

قرعه سخت برای دو کشتی گیر ایران

قرعه‌کشی اوزان ۹۷ و ۶۵ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد المپیک ۲۰۲۴ پاریس برگزار شد. امیرعلی آذرپیرا در مرحله یک‌هشتم مقابل احمد تاج‌الدینوف، قهرمان روسی‌الاصل جهان و بازی‌های آسیایی از بحرین قرار خواهد گرفت و رحمان عموزاد هم در یک‌هشتم مقابل به مصاف زاین رترفورد دارنده مدال نقره جهان از آمریکا خواهد رفت.

کد خبر 6190356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
      3 6
      افتضاح فراتر از افتضاح کمی از ژاپن یاد بگیرید
    • ابوافضل قنبری ناوخی IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      0 0
      فدای غیرت ایرانی و کشتی گیر ان ایران
    • اصفهانی ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      0 0
      قوانین تکواندو چه با مزه است؛ کافیه یکی سه متر قدش باشه که قهرمان بشه. امتیاز سر سه امتیاز و ضربات پایین یک امتیاز. برای این که برخورداری بتونه ضربه به سر یارو تونسیه بزنه، باید زیر پاش چهارپایه می‌ذاشتن.
    • محمد ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      1 0
      جهان پهلوان حسن یزدانی باخت تاکتیکی داد. این نظر شخصی بنده هست. یا به خاطر نزدن رکورد جهان پهلوان تختی و احترام به دستاوردهای او یا به خاطر عدم قرارگیری در برابر حریف سنتی خود حالا یا کاکس یا تیلور. هرچه هست، او بهترین در وزن خود در جهان هست.
    • محمد ۰۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      1 0
      نمیدونم والا چی بگم این همه کشتی گیر رو از میان برداشت به مرحله اخر که رسید کتف درد گرفت خدایی آدم دلش میسوزه از این همه زحمت ولی یه خورده از نظر من بو دار بود این باخت
    • حسینی IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      2 0
      ضمن احترام و قدردانی از زحمات پهلوان یزدانی ، اما افتخار کشور در اولویت است ، لذا کادر فنی و مسئولین ‌کشتی آزاد باید پاسخگو باشند که اگر این قهرمان آسیب دیدگی داشتند پس چرا قاسم پور رو اعزام نکردند.