۱۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۷

حجت الاسلام معزی مطرح کرد؛

انتخابات در جمعیت هلال احمر نماد مردمی بودن آن است

انتخابات در جمعیت هلال احمر نماد مردمی بودن آن است

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر فرآیند انتخابات در هلال‌احمر را نشانه مردمی بودن این مجموعه دانست و اظهار امیدواری کرد که جمعیت هلال‌احمر با پشتوانه مردم منسجم‌تر در مسیر خدمت حرکت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین معزی، با تاکید بر اهمیت شفافیت و قانون‌مداری در فرآیند انتخابات، آن را مظهر مردم‌محور بودن در جمعیت هلال احمر برشمرد و افزود: برگزاری انتخابات سالم می‌تواند منشأ تحول، رشد و تعالی در جمعیت هلال احمر شود.

وی گزارشات مطرح شده در نشست را که از سوی مجریان با تاکید بر افزایش مشارکت و قانون‌مداری عنوان شد، امیدبخش ارزیابی کرد و افزود: انتخابات مظهر حضور مردم در جمعیت هلال احمر است. هلال‌احمر برخواسته از میان مردم است.

حجت الاسلام و المسلمین معزی از فعالیت‌های دو بخش اجرایی و نظارتی در فرآیند انتخابات قدردانی کرد. وی انتخابات مجامع را با توجه وظایف ساختاری این بخش مهم برشمرد و با ذکر برخی از مصادیق همچون قانون‌گذاری و انتخاب اعضای شورای عالی گفت: مسئولیت یک امتحان الهی است. مؤلفه مردم محور بودن جمعیت هلال احمر به معنی حقیقی، نتیجه یک انتخابات قانونمند و سالم است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه با اشاره به وظایف خطیر هلال احمر در عرصه داخلی و بین‌المللی به مجریان و ناظران این انتخابات توصیه کرد که با آگاهی نسبت به قوانین و شرایط، از آرای شرکت صیانت نمایند، چرا که برگزیدگان این انتخابات در تصمیمات و برنامه‌های هلال تاثیرگذارند و ترقی و تعالی این نهاد مردمی متکی به حضور گسترده واجدان شرایط و برگزاری انتخابات قانونمند است.

وی این مهم را یک وظیفه شرعی دانست و تاکید کرد که برگزاری انتخابات قانونمند افزایش اعتماد عمومی و ارتقای جایگاه این مجموعه را به دنبال دارد.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در ادامه از برخی شعب اخذ را بازدید کرد و از خدمات فعالان در انتخابات قدردانی نمود. گفتنی است ششمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال‌احمر از ساعت ۸:۳۰ صبح امروز آغاز شده و تا ساعت ۱۲ ظهر ادامه داشت. در دوره اول این انتخابات، اعضای مجامع شهرستانی و بازرسی هلال‌احمر به مدت ۴ سال انتخاب می‌شوند.

کد خبر 6190510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha