۱۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۵

امام جمعه دیلم:

همه در برگزاری مراسم باشکوه اربعین مشارکت کنند

همه در برگزاری مراسم باشکوه اربعین مشارکت کنند

بوشهر- امام جمعه‌ دیلم با اشاره به برپایی مواکب متعدد برای پذیرایی از زائران اربعین گفت: همه در برگزاری مراسم باشکوه اربعین مشارکت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود اسدی در خطبه‌های نماز جمعه دیلم اظهار کرد: ما مردم شهرستان دیلم افتخار می‌کنیم که در مسیر زائران زیارت امام حسین علیه السلام هستیم، و افتخار می‌کنیم که همشهریانمان از زندگیشان، از خرجی خود، موکب برپا کرده و از زوار حضرت ابا عبدالله علیه السلام پذیرایی می‌کنند.

وی افزود: از شهر امام حسن تا خروجی دیلم مواکب متعدد کوچک و بزرگ برپا شده است که بعضاً روزانه چندین هزار نفر در این هوای گرم برای زوار حضرت سیدالشهدا غذا تهیه می‌کنند، این سخت است اما لذت بخش است و ما هم مفتخریم به این موکب داران و هم از آنها تشکر می‌کنیم.

امام جمعه دیلم با اشاره به اهمیت موضوع تعظیم شعائر الهی گفت: مردم دیلم می‌دانند خرج کردن در مسیر سیدالشهدا علیه السلام سرمایه‌گذاری است، یک سرمایه گذاری سودمند که به انسان بر می‌گردد.

وی گفت: این مردم همواره جلوه‌های زیبایی از ایثار را به تصویر می کشند و در ایام همه گیری ویروس کرونا گروه‌های مردمی همین مواکب در ورودی‌های شهر خدمت رسانی می‌کردند.

وی ادامه داد: من دیدم یک خانواده که با ماشین آمدند و غذای خانگی و ساندویچ آوردند و به این افراد دادند، بعد سراغ بقیه بچه‌ها را گرفتند و گفتند ما در خانه برای تشکر از شما غذا درست کردیم، یک حرکت زیبای مردمی، یک تشکیلات خود جوش منظم بود.

امام جمعه‌ دیلم گفت: امروز هم در مسیر اربعین واقع شده‌ایم اگر کسی وضعیت مناسب اقتصادی ندارد هم خوب است برای خودش در این مسیر نقش تعیین و ایفا کند.

وی گفت: حتی به قدر قرار دادن آب خنک در مسیر زوار، اگر تعمیرکار هستید ماشین‌های این زائران را تعمیر کنید، هر کس به اندازه‌ی خودش در این مسیر نقش ایفا کند که معامله‌ی بسیار سودمندی است.

امام جمعه دیلم یادآور شد: خدا را شاکریم که عشق و ارادت مردم دیلم به مسیر امام حسین بستر مناسب پذیرایی اربعین را ایجاد کرده است.

کد خبر 6190511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha