۱۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۳

امام جمعه اصلاندوز:

مجازات سخت رژیم صهیونیستی مطالبه ملی است

مجازات سخت رژیم صهیونیستی مطالبه ملی است

اصلاندوز- امام جمعه شهرستان اصلاندوز گفت: مجازات سخت رژیم صهیونیستی و آمریکا مطالبه ملی است و باید این دو جنایتکار تاوان سفاکی های خود را بپردازند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جعفرزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اصلاندوز با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: تقوا هدف نهایی و مطلق نیست بلکه هدف نسبی و اضافی است و خود مقدمه و زمینه دستیابی به اهداف دیگر است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اصلاندوز با تبیین دو مرحله حداقلی و حداکثری برای تقوا خاطرنشان کرد: با دقت در قرآن کریم می‌توان برای تقوا دو مرحله حداقلی و حداکثری را در نظر گرفت.

حجت الاسلام جعفرزاده افزود: به عبارت ساده‌تر تقوای حداقلی یعنی گناه نکردن اما تقوای حداکثری یعنی رسیدن به مقامات بالای اخلاص در عمل است.

امام جمعه اصلاندوز با تاکید بر اینکه مجازات سخت دشمن، مطالبه ملی است، تصریح کرد: ارزیابی دقیق میزان «سرمایه اجتماعی پشتیبان» برای اقدام مناسب حاکمیت در پاسخ به ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران از واجبات تصمیم گیران است.

وی بیان کرد: مجموعه مطالعات افکارسنجی انجام شده در یک سال گذشته درباره دیدگاه افکار عمومی نسبت به عملیات طوفان الاقصی حماس در مهر ۱۴۰۲ تا عملیات موشکی ایران در فروردین ۱۴۰۳ که توسط مجموعه‌های نظرسنجی دانشگاه تهران، صداوسیما، ایسپا و پژوهشگاه وزارت ارشاد انجام شده، گویای این واقعیت است که جامعه پس از ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران، در وضعیت آمادگی و مطالبه پاسخ اقتدارآفرین برای کشور قرار دارد و هرگونه انفعال در این زمینه خسارت‌های اجتماعی و ضربه به هویت و شخصیت ایرانی را به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام جعفرزاده افزود: پیمایش‌ها و نظرسنجی‌ها و مقایسه‌های میدانی نشان از آن دارد که مردم ایران به خاطر روحیه سلحشوریِ برخاسته از فرهنگ اسلامی ایرانی خود به ویژه پس از طوفان الاقصی و به ویژه پس از وعده صادق و بالاخص اکنون که شاهد واقعه تلخ مهمان کشی صهیونیست‌ها در خاک پاک و مقدس ایران بوده اند، خونخواهی را وظیفه ملی و امر ملی و حق ملی خود می‌دانند و به نحو فراگیری آن را از مسئولان مطالبه می‌کنند.

وی با تاکید بر لزوم یاری به موفقیت دولت چهاردهم خاطرنشان کرد: تلاش برای توفیق دولت چهاردهم یک توصیه ولایی است، توفیق او توفیق همه ما و نظام است نه موفقیت یک فرد یا جناح! بنابراین هم باید از بُن دندان به این گزاره کلیدی «توفیق دولت توفیق نظام» باور داشته باشیم و هم دعا کنیم و هم به گونه‌ای رفتار کنیم که این موفقیت محقق شود.

امام جمعه اصلاندوز با ارائه تحلیلی از تشدید تنش بین رژیم جعلی و ترکیه اظهار کرد: رجب طیب اردوغان، روز یکشنبه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفته بود: «همانطور که وارد قره باغ شدیم، همانطور که وارد لیبی شدیم ممکن است همین کار را با آنها کنیم. هیچ چیزی نیست که نتوانیم انجام دهیم. فقط باید قوی باشیم.» این اظهارنظر اردوغان سبب تشدید تنش لفظی میان مقامات ترکیه و صهیونیست‌ها شده است.

حجت الاسلام جعفرزاده ادامه داد: وزارت خارجه ترکیه نیز «بنیامین نتانیاهو» را با آدولف هیتلر مقایسه و اعلام کرد؛ تاریخ برای تمامی عاملان نسل کشی به همین شکل پایان یافته است.»

وی در پایان گفت: روابط ترکیه و رژیم جعلی، پس از آغاز جنگ غزه دوباره متشنج شده است، آنکارا و تلآویو سفیران خود را فراخوانده اند و روابط بازرگانی و پروازها را متوقف کرده اند، مبادلات تجاری هشت میلیارد دلاری فی مابین متوقف شده است، پس از انتشار سخنان جدید اردوغان، برخی از فعالان سیاسی ترکیه، خواستار آن شدند که اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس هرچه زودتر به آنکارا دعوت شود تا در پاسخی نمادین به آمریکا، در پارلمان ترکیه سخنرانی کند.

کد خبر 6190519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha