۱۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۳۳

اختتامیه بیست‌وچهارمین مسابقات قرآن بانوان شاغل نهاجا برگزار شد

اختتامیه بیست‌وچهارمین مسابقات قرآن بانوان شاغل نهاجا برگزار شد

اختتامیه بیست‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم بانوان شاغل، همسران و فرزندان کارکنان نهاجا با حضور جمعی از فرماندهان و مسئولان لشکری در سالن همایش‌های بین‌المللی شهرداری تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اختتامیه بیست‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم بانوان شاغل، همسران و فرزندان کارکنان نهاجا با حضور آیت‌الله خاتمی، امام‌جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، حجت‌الاسلام سیداحمد قاضی، رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش، امیرسرتیپ دوم خلبان داریوش سلیمانی فرمانده پایگاه شکاری شهید فکوری تبریز، مهندس جان‌فشان شهردار منطقه ۶ تبریز و جمعی از فرماندهان و مسئولان لشکری و کشوری در سالن همایش‌های بین‌المللی شهرداری تبریز برپا شد.

حجت‌الاسلام قاضی در این مراسم با بیان اینکه باید کاری کنیم که قرآن از ما راضی باشد گفت: همه خوبان در این مکان جمع شده‌اند، چون مطابق احادیث و آیات قرآن کریم کسانی که در راه قرآن قدم برمی‌دارند، جزو بهترین امت اسلامی هستند.

وی افزود: امور قرآنی به برکت انقلاب اسلامی و تلاش فعالان این حوزه نسبت به گذشته پیشرفت‌های چشمگیری داشته است که مایه افتخار جامعه نظامی‌ها است. در احادیث ائمه معصومین علیهم السلام آمده است که اگر بخواهیم دنیا و آخرتمان درست شود، باید به آن علمی که می‌دانیم عمل کنیم، از یادگیری علوم جدید استنکاف نکنیم و علم و دانشی که در اختیار داریم به دیگران نیز منتقل کنیم.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا با بیان اینکه امیدواریم که بتوانیم خادم خوبی برای قرآن، عترت و مسجد باشیم و به‌گونه‌ای کار کنیم که قرآن و مسجد در آخرت از ما شاکی نباشند، خاطرنشان کرد: پیامبر فرمودند که مساجد برای قرآن بنا شده است، طوری زندگی کنیم که حیات و ممات ما در راه قرآن باشد و باید دعا کنیم که خدا ما را در این راه یاری کند.

امیرسرتیپ دوم خلبان داریوش سلیمانی با بیان اینکه همه ما مدیون قرآن و خون شهدای این مرز و بوم هستیم، بیان کرد: افتخار می‌کنیم که چند روزی میزبان شما قرآنیان نیروی هوایی ارتش بودیم و این میزبانی قطعاً برکات زیادی برای پایگاه ما داشته و خواهد داشت.

وی با بیان اینکه همه کارکنان این پایگاه مدت‌هاست که با جان و دل برای حضور شما لحظه‌شماری می‌کنند و همه تلاش خود را انجام دادند تا میزبان خوبی برای شما باشند افزود: بدانید این‌که ما در کمال آرامش در این مکان گرد آمده‌ایم و بدون هیچ استرسی به فعالیت‌های روزمره خود می‌پردازیم، قطعاً به خاطر جانفشانی و ازخودگذشتگی شهدا و جانبازان این کشور است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نیز در ادامه ضمن اعلام خبر کسب مقام اول تیمی این مسابقات توسط پایگاه شهید لشکری مهرآباد اظهار کرد: یکی از مصادیق بارز کار نیک، قدم برداشتن در راه قرآن است.

وی تصریح کرد: این‌که شما در راه قرآن قدم برداشته‌اید، خدا شما را دوست داشته، قرآن شما را شایسته دانسته که سر سفره‌اش متنعم شوید و باید به پدر و مادرهای شما تبریک گفت که شما را در این مسیر راهنمایی کردند.

سرهنگ میدانی افزود: ۴۰ درصد چهره‌هایی که در این دوره از مسابقات شرکت کردند، از چهره‌های قرآنی جدید بودند که برای اولین بار شرکت کردند و از لحاظ نمرات کسب‌شده شاهد پیشرفت محسوسی بودیم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در ارتش چهل هزار حافظ قرآن داریم که به برکت انقلاب اسلامی و روح ملکوتی امام راحل است، همچنین بیش از هشتاد هزار نفر به صورت تخصصی در زمینه قرآنی فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: در رتبه‌بندی تیمی این دوره از مسابقات، پایگاه هوایی شهید لشگری مهرآباد مقام اول، پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز مقام دوم و پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان مقام سوم را دریافت کردند.

در پایان تیزپا، معاون شهردار تبریز با بیان اینکه میزبانی از قرآن‌های نیروی هوایی ارتش یکی از بهترین اتفاقات شهر تبریز بوده است و در رأس برنامه‌های فرهنگی شهرداری تبریز، اجرای برنامه‌های قرآنی است خاطرنشان کرد: یکی از مناطق مهم و فعال ما در اجرای برنامه‌های قرآنی، شهرداری منطقه ۶ تبریز بوده و هست.

وی افزود: جای شهیدان عزیز ما از جمله آیت‌الله آل‌هاشم امام جمعه فقید و شهید تبریز در این جلسه خالی است، ایشان اگر در قید حیات بودند حتماً در این جلسه شرکت می‌کردند، امیدوارم بتوانیم ادامه‌دهنده راه این شهدای عزیز باشیم و در مسیر آنها گام برداریم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در مراسم اختتامیه بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم نهاجا با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش پیشتاز در حمله به دشمن و دفاع از میهن اسلامی است، اظهار کرد: اقتدار میدانی ما با دیپلماسی و قدرت دفاعی، نفس جانی‌ترین رژیم‌های دنیا را بریده است و رزمندگان فلسطینی به برکت قرآن پیروز نبرد خواهند بود.

آیت‌الله خاتمی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان زنجان در مراسم اختتامیه بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم بانوان شاغل، همسران و فرزندان کارکنان نهاجا با بیان اینکه آذربایجان در تاریخ این کشور همیشه از قیام مشروطیت تا مقابله با تجزیه‌طلبان و در دوران انقلاب اسلامی و نیز جنگ تحمیلی پیشتاز بوده است گفت: به شما جوان‌ها توصیه می‌کنم تاریخ کشور را بخوانید، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند، ملتی که ریشه خود را نشناسد، مانند درخت بی‌ریشه است.

وی افزود: ایران کشوری است با هشت هزار سال تمدن، این اروپایی‌ها که دم از تاریخ و تمدن می‌زنند و برای کل دنیا تصمیم‌گیری می‌کنند، تنها دوهزار سال توانسته‌اند برای خود تاریخ دست و پا کنند.

آیت الله خاتمی اظهار کرد: قیام ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶ مردم تبریز که در اربعین قیام مردم قم شروع شد، ۱۰ سال پیروزی انقلاب را تسریع کرد.

وی با بیان اینکه خدمت در پایگاه دوم شکاری به عنوان نماینده امام در ارتش و نیروی هوایی، یکی از بهترین و شیرین‌ترین دوران زندگی من بوده است، گفت: نیروی هوایی ارتش همیشه در بین نیروهای مسلح ما پیشتاز بوده و هست، بیعت همافران این نیرو در ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷ تیر خلاصی به پیکره رژیم شاهنشاهی بود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان بیان کرد: من در اولین روز جنگ در پایگاه دوم شکاری حضور داشتم و از نزدیک شاهد غیرت، شجاعت و روح بلند کارکنان و خلبانان این پایگاه برای پاسخ سخت به تجاوز دشمن بودم، ۴۰ سورتی پرواز از این پایگاه انجام و جواب محکمی به صدام داده شد.

وی افزود: یکی از یگان‌های پیشتاز در حمله به دشمن و دفاع از تمامیت ارضی و بالا بردن قدرت دفاعی کشور ما در برابر دشمنان، پدران و همسران شما عزیزان در نیروی هوایی ارتش هستند و باید به این امر افتخار کنید.

وی با بیان اینکه در یکی از عملیات‌ها قرار بود منطقه نظامی در داخل خاک عراق منهدم شود، شهید خادم ظریف روی هدف رسید اما بمب را رها نکرد و همه از این کار او عصبانی بودند، بالاخره دوباره روی هدف رفت و آنجا را منهدم کرد خاطرنشان کرد: وقتی هواپیمایش نشست، فرمانده پایگاه دلیل این کارش را جویا شد، این شهید عزیز گفت وقتی روی هدف قرار گرفتم، چند ماشین غیر نظامی آنجا بود، ما برای اعتقاداتمان می‌جنگیم و از جوانمردی به دور بود که آن‌ها کشته شوند، به همین خاطر دور زدم و وقتی آن‌ها از منطقه دور شدند، بمب‌ها را رها کردم و این اتفاق نشان از روح بلند خلبانان نیروی هوایی و ایمان قوی آنها بود.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه امروز اقتدار میدانی ما با دیپلماسی و قدرت دفاعی، نفس جانی‌ترین رژیم‌های دنیا را بریده است، تصریح کرد: مطمئن باشید اگر آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها بدانند که با حمله نظامی به ایران موفق خواهند شد، لحظه‌ای برای حمله نظامی درنگ نخواهند کرد.

وی اظهار کرد: رزمندگان فلسطینی که هم اکنون در تونل‌های زیرزمینی در غزه در حال نبرد با دشمن هستند، نیمی از آنها حافظ کل قرآن و بقیه نیز در مسیر قرآن قرار دارند، این‌ها قطعاً به برکت همین قرآن پیروز نبرد با صهیونیست‌ها خواهند بود.

کد خبر 6190532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha