۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۲۶

۵ مزیت جایگزینی کولر گازی با کولر آبی که نمی دانستید

۵ مزیت جایگزینی کولر گازی با کولر آبی که نمی دانستید

آشنایی با راهکارهای مدیریت مصرف برق و جایگزینی کولر گازی با کولر آبی تا حد زیادی به کاهش هزینه‌های برق و جلوگیری از قطعی آن کمک می‌کند.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، یکی از دغدغه‌های مهم کشور در ماه‌های گرم هر سال، تامین برق مورد نیاز و مدیریت بهینه مصرف برق به ویژه در بخش خانگی و تجاری است. در هفته‌ها و روزهای اخیر با افزایش شدید دما، تقاضا برای مصرف برق هم افزایش یافته است. بر اساس گزارش شرکت تونیر، تقاضای مصرف برق کشور در ابتدای مرداد ماه امسال باز هم جابجا شده و عدد ۸۰ هزار مگاوات در تاریخ صنعت برق کشور ثبت شد.

در این میان وسایل سرمایشی از جمله کولر بیشترین میزان مصرف را در روزهای گرم سال به خود اختصاص می‌دهد. به همین دلیل به کارگیری راهکارهایی برای مدیریت و کاهش مصرف آن تا حد زیادی چالش‌های ناترازی در حوزه انرژی و قطعی‌های ناخواسته و متعدد برق را مرتفع خواهد کرد.

از طرف دیگر استفاده از برخی تجهیزات و سیستم‌های سرمایشی پرمصرف مانند کولرهای گازی با توجه به محاسبه پلکانی هزینه برق باعث صدور قبض‌های نجومی می‌شوند.

استفاده از کولر گازی در مناطق گرمسیر و دارای رطوبت بالا انتخابی اجتناب ناپذیر است. اما استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل همچون تهران، اصفهان، خراسان و غیره به هیچ عنوان توجیه اقتصادی ندارد. به همین دلیل آشنایی با راهکارهای مدیریت مصرف برق و جایگزینی کولر گازی با کولر آبی تا حد زیادی به کاهش هزینه‌های برق و جلوگیری از قطعی آن کمک می‌کند.

چرا نباید در تهران و سایر مناطق معتدل از کولر گازی استفاده کنیم؟

در سال‌های اخیر استفاده از کولر گازی در تهران و سایر مناطق معتدل کشور، به دلایل مختلف از جمله مصرف بالای برق مورد انتقاد قرار گرفته است. در ادامه دلایلی که استفاده از کولر گازی در این مناطق را غیر ضروری می‌کند، برمی‌شماریم:

کارشناسان بارها اعلام کرده‌اند که کولرهای گازی به دلیل مصرف انرژی بسیار بالا، سازگاری لازم با آب و هوای تهران و مناطق معتدل را ندارند. گسترش استفاده از کولرهای گازی علاوه بر صدور قبض‌های نجومی و چندبرابری برای مشنرکان، منجر به افزایش بار روی شبکه برق و مشکلات گسترده در تأمین انرژی می‌شود.

از طرف دیگر، با توجه به اقلیم مناطق معتدل، در بسیاری از روزهای تابستان، شهروندان می‌توانند بدون نیاز به کولر گازی و با استفاده از روش‌های دیگر خنک‌سازی، مانند کولر آبی، پنکه یا حتی تهویه طبیعی، به راحتی مشکل گرمای هوا در تابستان را برطرف کنند. در همین راستا و به دلیل نگرانی‌های مربوط به مصرف بی‌رویه انرژی و عدم سازگاری کولرهای گازی با شرایط آب و هوایی تبلیغات این نوع دستگاه‌ها در رسانه‌ها ممنوع شده است تا مردم به استفاده از راهکارهای کم‌هزینه‌تر و پایدارتر تشویق شوند. در مجموع باید گفت ستفاده از کولر گازی در تهران و مناطق معتدل دیگر، به دلیل مشکلات زیست‌محیطی و اقتصادی، به عنوان یک گزینه غیرضروری و غیرمناسب در نظر گرفته می‌شود.

۵ مزیت جایگزینی کولر گازی با کولر آبی

در ادامه به ۵ مزیتی که جایگزینی کولر گازی با کولر آبی دارد اشاره می‌کنیم؛

مصرف برق کمتر: کولر آبی در مقایسه با کولر گازی برق کمتری مصرف می‌کند و این مهمترین مزیت کولر آّبی در مناطق پرمصرف محسوب می‌شود. به گفته مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر، در ماه‌های گرم سال و در مناطق معتدل، استفاده از کولر گازی، مصرف برق سرمایشی را بیش از ٦برابر نسبت به کولر آبی افزایش داده و هزینه قبض برق را نیز تا ٢٤ برابر بیشتر می‌کند.

قیمت اولیه پایین‌تر: کولر آبی با بودجه کمتری در مقایسه با کولر گازی قابل خریداری است، در حالی که کولر گازی قیمت بالاتری دارد.

هزینه نگهداری و تعمیر کمتر: نصب، راه اندازی و نگهداری از کولر آبی کم هزینه‌تر از کولر گازی است.

مزیت بیشتر در مناطق خشک و گرمسیری: کولر آبی به دلیل عملکرد تبخیری خود، برای مناطق خشک و گرمسیر انتخاب مناسب‌تری است. کولرهای آبی با استفاده از تبخیر آب، هوای خنک‌تری تولید می‌کنند و می‌توانند دما را در محیط‌های گرم کاهش دهند.

اشغال فضای کمتر: کولر آبی فضای کمتری را در مقایسه با کولر گازی اشغال می‌کند.

در مجموع، کولر آبی گزینه مناسب‌تری برای کاهش مصرف برق است اگر بودجه محدود دارید، در مناطق خشک و گرمسیر زندگی می‌کنید استفاده از کولر آبی را مدنظر قرار دهید.

پویش باانرژی؛ راهکاری برای کاهش مصرف بدون کاهش رفاه

با توجه به افزایش دما و مصرف بی رویه برق در کشور، شرکت توانیر با هدف مدیریت مصرف برق و آگاه سازی جامعه نسبت به مسئولیت اجتماعی افراد برای مصرف بهینه انرژی پویش "باانرژی" را راه‌اندازی کرده است. مشترکان با شرکت در این پویش از طریق مراجعه به نشانی ba-energy.ir ، علاوه بر آشنایی با راهکارهای مدیریت مصرف برق، می‌توانند با شرکت در قرعه کشی از جوایز میلیاردی آن نیز بهره‌مند شوند. این برنامه با به‌کارگیری روش‌های مختلف و به کمک رسانه‌ها، سعی دارد بهینه‌سازی مصرف برق را به عنوان یک رفتار دائمی در جامعه نهادینه کند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6190991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سجاد IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      چرا وقتی بین کولر گازی و آبی مقایسه پیش میاد . فقط مصرف برق اهمیت دارد . اولا که کولر آبی هم مصرف برق دارد . دوما کولر آبی ،آب مصرف نمیکند!!؟؟؟ من خودم یک کولر ۲۵۰۰ کوچیک دارم که به صورت دستی آبش میدم . روزانه حدود ۱۰۰ لیتر آب را بخار میکند . حالا کولر ۷۰۰۰ که بماند .
      • حسن IR ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
        69 5
        دقیقا همیطوره یکی از عوامل بی آبی همین کولرهای آبی هستن که مصرف خیلی زیادی دارن لطفا بدونه کارشناسی مطلب ندید بیرون.
    • سیداحمد IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      شما اول آبشو پیدا کن تا ما کولر آبی نصب کنیم اقای مقاله نویس هوای اصفهان ۴۳ درجه است ایا با پنکه میشه سرکرد یا با کولر آبی بی آب تحقیق کن بعدمقاله بنویس
    • ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      88 9
      چرا این کولرهای گازی(اسپیلت) طوری ساخته شده که 4 آمپر برق بکشه. چرا مسئولین جواب نمیدهند.
      • نگار IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
        36 3
        ما کولرابی نو روشن میکنیم اصلا خنک کنندگی نداره در مقابل کولر گازی.کولر آبی در دمای زیاد جواب نمیده
      • تبریزی US ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
        5 0
        ۲۴هزار تا ده آمپر دیدم مخصوصا جدیدا
    • ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      166 7
      مصرف اب کولر ابی فاجعه س!!!بخصوص سلولوزی که تبخیرش بیشتره هر ساعت بیست لیتر اب می بلعه!!!
      • اکبر IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
        13 38
        با فرض بیست لیتر بر ساعت هم این عدد فاجعه نیست در کل روز میشه ۴۰۰ لیتر ضمن انکه شب ها که افتاب نیست خیلی کمتر مصرف میکنه....حالا مصرف ۲۰۰ تا ۳۰۰ لیتر آب برای یک خانواده معادل با یکبار دوش گرفتن هست...فاجعه نیست
    • محمد کارگر شرکت IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      212 6
      ایا واقعا مدیرانی که نظر میدهند مردم از کولر ابی استفاده کنند خودشون تو خونه ها شون از کولر ابی استفاده میکنند که این کار محاله
      • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
        24 34
        ما کولر آبی هم مصرف نمکنیم اصلا کولر روشن نمی‌کنیم به خاطر پول برقش فقط یه دونه پنکه روشن میکنیم اونم چند ساعت و میشه و شده الان زنده ام دارم پیام مینویسم این پیام طرفداری از دولت یا کسی نبود فقط واقعیت زندگی این روزهای من بود
      • ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
        1 1
        اتفاقا ایران به نسبت جمعیتش مصرف بسیار پایینتری در برق داره و مشکل کشور مصرف ملت نیست ،بلکه توسعه نیافتن زیرساختهای لازمه که دولت باید باید سرمایه گذاری کند .با اینگرما ۴۰ درجه در خنکترین مناطق ایران مثل ازربایجان کولر ابی هرگز جوابگو نیست .اصولا دولتمردان ما عادت دارند هر کمبودی رو گردن ملت بندازن
    • حجت NL ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      من سه ساله کولر گازی خریدم به جای کولر آبی دارم استفاده میکنم قبض برقم که کمتر شده هیچی تازه قبض آب هم کمتر شده
      • فرامرز ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
        7 3
        سلام اگه‌کولر گاز یه دونه و بزرگ مثلا ۳۶ هزار باشه مصرف برق بالا میره ولی اگه ۳ تا که ۲ تا ۹۰۰۰ باشه تو اتاق ها و یک12000 تو سالن و استفاده از کولر ها همزمان نباشه و بنا به محل استقرار . روشت باشه بازن مصرف از کولر ِبی کمتر نمیشه . ولی منکنه برابر با کولر آبی بشه
    • استاد IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      52 5
      خنده داره
    • سعید ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      24 3
      راست میگن من کولرگازی دارم خونه اذیت میشم 😃😃😃😃
      • محمد ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
        4 0
        از سرما اذیتت میشی😂😂😂😂
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      3 12
      خیلی عالی،با سپاس
    • وحید ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      30 3
      در این بی آبی مصرف آب کولر آبی وحشتناکه
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      40 2
      فقط کولر ابی راه انرژی خورشیدی کنن دیگر مشکل برق خیلی کم میشه ...
    • آرش ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      82 5
      بیا خوزستان از کولر آبی استفاده کن بعد اظهار فضل بکن
      • ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
        11 2
        آی کیو! در متن اومده کولر گازی در مناطق شرجی اجنناب‌ناپذیره
      • ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
        5 2
        احسنت برشما گل گفتی بیاد آمیدیه بعد میفهمه دنیا دست کیه
    • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      80 5
      این مملکت بحران آب داره ، با این مصرف آب که کولر آبی داره اصلا به ضرر مملکت هست
      • اکبر IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
        11 13
        شما اگر نگران کمبود آب هستی چرا وقتی حموم میری نیم ساعت از اول تا اخر دوش آب بازه ۵۰۰ لیتر آب مصرف میکنی یا چرا موقع مسواک زدن پنجاه لیتر آب مصرف میکنی؟؟؟
    • رضا IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      80 4
      بجای این حرفها چند نیروگاه دیگر بسازید و کسی نمیاد کولر آبی جایگزین گازی کند..
    • محسن ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      52 4
      کولر گازی اسپیلت درجه اش تنظبم کنیم از کولر ابی برق کمتر مصرف میکند . قبض خودش نمایان هست . مصرف اب با نشتی آب هم حساب کنید . روزی ۵۰ لیتر تبخیر میکنه
    • ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      75 7
      «کولر آبی فضای کمتری در مقایسه با کولر گازی اشغال می‌کند.» چطوری به این نتیجه رسیدین؟
    • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      51 3
      سایبان روی کولرها بسیار مهم است .وزارت نیرو نسبت به سرمایه گذاری برای ساخت سایبان ارزان قیمت اقدام کنه.
    • غلامرضا خزاییلی ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      13 2
      عرض سلام و احترام عامل گرمایش زمین آلودگی و آسیب به لایه اوزن و گرانی از معایب کولر گازی است. ارادتمند
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      5 1
      زیاد فرق نداره هردوره ۲۰۰هزار پول برق گازی بیشتره ولی درعوض آب مصرف نمیکنه آب کولر گازی الان من ۲۰لیترشو ۹۰هزارمیفروشم..کولرگازی درروز۵ساعت میانگین باید روشن باشه ولی ابی ۲۲ساعت البته من تجربه خودمو تو خونه خودمون شایدم فرق کنه بابقیه خونه ها.به هرحال باید سعی می‌کنیم صرفه جویی کنیم
    • مهدی NL ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      5 3
      من نمیدونستم. همین فردا کولرم رو عوض میکنم. خخخخخخخ
    • احمد IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      23 0
      بهتر نیست به جای این حرف های بی اساس فکری به حال تامین برق بکنید. یک کولر ۷۰۰۰ مصرف حدود ۱۰۰۰لیتر آب داره .چطور به فکر برق هستید ولی به فکر آب نیستید که جای گزینی نداره؟
    • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      10 2
      ببین با کولر ابی واقعا میشه در سرخس از شهرهای خراسان زندگی کرد. اینقدر این شهر گرم و شرجیه که وقتی از کولر ابی استفاده کنی فضای خونه سونا بخار میشه
    • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      5 1
      در منازل همکف کولر آبی جواب نمی‌دهد چون معمولا بخار آب‌های سطحی وجود دارد
    • سیدحسین ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      11 2
      باسلام و احترام نویسنده عزیز .بدان و آگاه باش که هزینه سرویس و نگهداری یک کولر آبی به مراتب از کولر گازی بیشتر و پر هزینه تر است . تعویض سالیانه پوشال .تسمه و خرابیه مکرر پمپ‌ آب و شناور و پوسیدگی و غیره هر ساله دستاورد کولر های آبی است البته غیر از اجرت سرویسکار و مصرف بی رویه آب .
    • محسن شیری ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      12 0
      واقعا که مسخره اید آخه این شد مزیت..ضرراشم بگید..که از همه مهم تر مصرف آب کولر های آبی هست تو کشور ما که مشکل آب داریم چند میلیون کولر آبی توی این تابستون به اندازه سه تا صد آب مصرف میشه..بدبختی اگه بخواهیم کولر گازی هم بگیریم مشکل قیمت و مشکل برق داریم تو کشور....
    • ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      5 1
      از مزیتهای کولر گازی نگفتید.و اصلا هم مقایسه درستی نکردید
    • یک ایرانی IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      9 10
      کنتورهای هوشمند آب گاز وبرق تولید کنید و سهم هرخانه را مشخص کنید.اگر خیلی اسراف کردند کنتور بصورت هوشمند قطع شود مثلا گاز اگر یک خانه 70متری سه تا بخاری دارد فقط بتواند ازدوتایش استفاده کند بعنوان مثال اگر خانه ای برق زیاد مصرف می‌کند کنتور هشدار بدهد واگر کم نشد قطع بشود تا مصرف را کم کنند
    • اسماعیل ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      3 1
      سلام ایادرگیلان گولر گازی خوب یا آبی ایا کولر آبی برای سلامتي درگیلان مضر
    • IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      11 0
      اصلا درست نیست کولر گازی ۱۰۰ برابر بهتره
    • عصبی ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      9 3
      این که شد ۵تا مزیت کولر آبی .شما نوشتی۵تا مزیت کولر گازی عامو.درضمن ما دو ساله کولر گازی نصب کردیم هم هزینه برق اومده پایین هم هزینه آب بعدش چجور میگی فضای کمتری میبره کولر ابی؟کولر آبی ما تو تراس خیلی جا گرفته بود الان کندانسور کولر گازی خیلی کمتر جا برده درضمن دیگه از شرپاره شدن تسمه و شیلنگ آب
    • اصغر ۰۴:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      4 1
      چطور به فکرتون رسید ناموسا تنهای فکر کردید یا باهم مشورت کردید؟ کولر آبی جای کمتر می‌گیره برق کمتر استفاده میکنه آب کمی استفاده می‌کنه و..... داداشم کولر گازی اسپلیت هوشمند وقتي فضا خنک شد اتومات کم می‌شه ودمارو تو همون حالت نگه میداره دوما گازی فقط تو استارتش کمی مصرف داره. راستي نکنه مشکل گاز شهری
    • سینا غمیری ۰۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      8 1
      سلام کولر آبی دیگه در تهران جواب نمیده رطوبت می‌بره بالا باعث استخوان درد میشه و در جایی که کمبود آب داریم به هیچ عنوان نبایداز کولر آبی استفاده کنیم کولر آبی تنها توی دنیا در ایران استفاده می‌شه من نمی‌دونم این کولر مزخرفو کی اختراع کرده و به هیچ عنوان نمی‌تونه جای کولر گازی رو بگیره
    • واقع بین ۰۵:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      7 1
      عنوان مطلب کاملا درجهت خلاف مطالب متن وغلط انداز می باشد، اندکی دقت
    • ایرانی IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      7 1
      سلام البته استفاده از درشکه از نظر مصرف بنزین خیلی بهتره و هوا آلوده نمی کند و تازه می توان بنزین تولید شده را صادر کرد و هزینه های جنگی را تامین کرد. مصرف برق اصولا چیز خوبی نیست.با راه اندازی درشکه ها براحتی می توان خطوط پر مصرف مترو را حذف کرد. قابل توجه کارشناس استفاده از کولر آبی.
    • فرشته ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      4 0
      تیتر مطلبتون طوری هست که دارید مزیت کولر گازی رو میگید. همش مزیت کولر آبی بود نسبت به گازی. دقت کنید لطفا
    • سعید رنگانی ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      1 1
      مصرف آب برای کولر آبی 7000در دمای 25درجه 700الی800لیتر 😭حداکثر کاهش دما 10درجه سانتیگراد مصرف الکتروموتور پمپآب کولر و پمپ آب عمر مفید کولر حداکثر 5سال درهوای رطوبتی و شرجی عماکرد خراب هزینه کانال کشی و فضای زیادی اشغال می کند
    • سیف الله حقانی ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      3 0
      اگه کولر آبی خوبه چرا خودتون سالهاست گازی استفاده می کنید
    • سیف الله حقانی IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      2 0
      ما برای استفاده ازکولر آبی باید پمپ آب داشته باشیم بدون پمپ آب نداریم هم باید پول آب بدیم هم پول برق تا بتونیم آب استفاده کنیم هزینه برقش برای ما یکی هستش
    • ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      7 0
      یعنی با این مسولان کشور ما داره اداره میشه.. ۱.تبخیر روزانه ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ لیتر آب در روز ۲.مصرف برق برای پمپ آب ۳.مصرف برق برای موتور کولر ۴.وارد کردن دود و سرب و آگهی نوع آلودگی خیابانی و شهری ۵.رشد قارچ و آلودگی روی پوشال و منبع میکروب روی آن ۶.سر درد.سر و صدا. دم کردن محیط ۷.خرابی های هميشگي.
    • ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      2 0
      سلام به نویسنده محترم مقاله پیشنهاد می کنم در مورد رقم مصرف سرسام آور آب وتبخیر آن توسط کولر های آبی یک نگاهی بیاندازند و به این نکته که کشور دچار کم آبی شدید است هم توجه کنند و اینکه تامین برق راحتتره یا آب شیرین را هم مد نظر قرار بدهند
    • علی ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      2 0
      الان اینا شد مزیت؟؟
    • ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      2 0
      چرا در طراحی کولر گازی دقت نمیشه که مصرفشو پایین بیاره آب کجاست که کولر آبی استفاده کنیم من یه کولر۲۵۰۰آبی دارم آب نیست استفاده کنیم
    • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      3 0
      چرا در طراحی کولر گازی دقت نمیشه که مصرفشو پایین بیاره آب کجاست که کولر آبی استفاده کنیم من یه کولر۲۵۰۰آبی دارم آب نیست استفاده کنیم
    • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      0 0
      عزیز هر کولر آبی روزی 2تا3هزار لیتر آب مصرف میکند اگر فقط ما بتونیم کشوری باشیم که برق سه ماهه تابستان رو تامین کنیم کشورمان را از مشکلات بی آبی اصلاح میکنیم باین هزینه توصیه آب تهران وشهرها هزار لیتر برا هر کولر آبی می دونی یعنی چی من به شخصه امتحان کردم برا کولر 3500 در 24ساعت بیشتر از هزار لیتر
    • ابراهیم ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      9 0
      اگه این همه مزیت داره این کولر گازی ها رو از تمامی دستگاهها و نهادهای دولتی حذف کنید.بجاش کولر آبی قرار بدید. امکانات فقط برای مردم بده .
    • مهرداد IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      3 1
      آقای محترم خودت متنو خوندی معلوم نشد کدام یکی خوبه کدام بد
    • سلام ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      2 0
      متاسفانه در ایران نیروگاه‌های اکثر قدیمی و با استفاده از حرارت دادن آب و راه انداختن ژنراتور ها برق تولید میشه، یعنی وقتی شما از برق استفاده می‌کنید هم آب زیاد و سوخت فسیلی استفاده میشه که همون باعث آلودگی هوا میشه
    • ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      0 0
      اِشغال فضای آبی با توجه به نیازبه کانال بیشتر است. هزینه سرویس سالانه آن هم بیشتر است. ضمنا آب زیادی هم مصرف می کند
    • مجتبی ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      4 0
      چون ایران در صنعت کولر گازی هنری نداره. اعلام میکنن کولر ابی خیلی بهتره
    • Saeed IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      1 2
      اگر قیمت کولر گازی را پایین میاوردند هم مصرف آب قطعی درست میشد هم تولید برق بالا می‌رفت چون از حجم آب پشت سد کمتر مصرف میشد
    • ایمان IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      3 1
      دوستان معایب کولر آبی رو گفتن من یکی دیگرو میگم : کولرهای آبی به دلیل پوشال مرطوب محل رشد باکتری‌های خطر ناک هستند که کمترین ضررش آسم هست در ضمن درشهرهای آلوده آلودگی هوا از به داخل خونه منتقل میکنه.
    • بی نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      0 0
      کولر آبی ضررش برای کل جهان بی آبی بیداد می کنه
    • شاکی IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      1 1
      شخصی که این مطلب رو نوشته متاسفانه به مصرف زیاد اب نکرده اون هم در کشوری که در حال از دست دادن منابع زیرزمینی آب خودش هست درعین حال با توسعه نیروگاههای خورشیدی ضمن اشتغال زایی و درامد زایی از طریق مازاد اون از مصرف بی رویه اب هم از فرسایش خاک جلوگیری و متعاقبابه حفظ اب کمک میشه
    • پویا IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      0 1
      آب و هوای اصفهان از کی شده معتدل؟؟ 😳😳
    • شاکی IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      0 0
      به قول یکی از نظر دهندگان در پایان متوجه نشدیم 5 مزیت مربوط به کولر آبی هست و یا گازی و اینکه عنوان بندی متن ارتباطی به اصل متن نداذه
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      0 2
      مگه کولر آبی در دمای بالای40 درجه با هوای شرجی تهران جواب میده؟
    • ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      1 4
      تهران کجاش معتدله؟ دما را نمیبینید؟
    • عبدالرسول TR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      0 0
      امیدواریم شرکت توانیروشرکت گازتدبیری بیندیشندتادرفصل سردوگرم نیازبه التماس ودعانداشته باشندحداقل اگرمشتری جهانی نداربم مصرف داخلی تکافو کند و نیازبه التماس والتجا نباشد
    • سید IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      3 2
      چرا نمی‌گید که کولر آبی سالم‌تر هست چرا نمی‌گید که کولر گازی به خاطر تولید سرمای مصنوعی باعث کبد چرب و مریضی‌های خطرناک و لاعلاج و انواع و اقسام سرطان‌ها می‌شود چرا نمی‌گید که کولر گازی به دلیل داشتن فریون در بیرون از محوطه و خانه گاز خطرناکی تولید میکند که گرمای آن تا ماه ها از زمین خارج نمی‌شود
      • بی نام ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
        0 1
        دوست عزیزی که نوشتی کولر گازی باعث کبد چرب و بیماری لاعلاج میشه اینو بدون که همون گازی که در اسپیلت در گردشه برای خنک کردن محیط،همون گاز در یخچال استفاده میشه برای نگهداری غذا سیستم گردش گاز در یخچال و اسپیلت یکیه اگه بنا باشه مثل شما فکر کنیم باید یخچالمونم جمع کنیم در ضمن اسپیلت از یک منبع استفادم
    • حاجی IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      1 2
      واقعا دونستنش سخته که کولر گازی با گازی که به جهت داشتن فریون تولید می‌کنه می‌تونه برای محیط زیست وحشتناک باشه نمیدونید که گاز تولید شده از کولر گازی باعث خنثی شدن ابرهای باران زا میشه ، قدیم که اکثر مردم کولر آبی داشتن ، خشکسالی و قحطی آب هم نداشتیم و بارندگی خیلی زیاد بود خودمون رو گول نزنیم ....
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      1 0
      نمیدونم چرا توی ایران از کولر گازی با نیروی خورشیدی رایج نمیشه!.شاید بخاطرتحریمه.امان از این تحریم .کی تمام میشه ما راحت شیم.
    • رضا IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      1 2
      سلام اگر تحریم نبودیم و کولر گازی گرید A۳ مثبت و کم مصرف وارد میکردیم و دو سه تا نیروگاه اتمی و خورشیدی و بادی برای تامین برق میساختیم عمرا این مطلب رو مینوشتی چرا کولر گازی قیمتش بالا هست چون تحریم هستیم و دلار ارزشش بالاس. کولر گازی نسبت به کولرابی هزینه ای نداره .
    • مهدی IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      0 0
      جای سایه بان قیمت پنل خورشیدی ارزون کنن تا از انرژی پاک کولرهای روشن کنن برق هم مصرف نمیشه با ارادت
    • Ppppp ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      0 1
      سلام،شمایی که میگی کولر ابی بهتره و گازی فلانه، میدونی کولر ابی چند لیتر اب مصرف میکنه وما در این بی ابی چه ضرری به خودمون داریم وارد میکنیم، ولی برق را میشه تولید کرد ومصرفش مشکلی نداره
    • داود ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      1 1
      اگر علمی بخوابید صحبت کنید واقعیت اینه که بازده و راندمان کولر گازی خیلی بیشتر از کولر آبی هست و آب هم مصرف نمیکنه ،کافیه برچسب انرژی رو ببینید A در مقابلG, یعنی یکساعت کارکرد گازی معادل حدود ۱۵ ساعت کولر آبی هست
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      1 0
      ۵ مزیت جایگزینی کولر آبی با کولر گازی که نمی دانستید! چرا برعکس می نویسید
    • رضا ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      1 0
      شما مطمئنی ار نظرت؟؟؟؟!!!!! مشکل ریزگردها رو حل کنن که آلرژی خفمون نکنه مارو چشم کولر آبی...برا شما که مصرف این حجم آب مهم نیست تو این سال‌های خشک سالی ول برق مهمه..برق انرژیه اما آب منابع هست کدوم مهمتره؟؟؟!! کدوم جایگزین داره؟؟ کدوم رو میشه تولید کرد؟؟؟؟
    • ژیلا ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      0 0
      هر کی در دمای 42 درجه پنکه استفاده میکنه خوشبحالشه من که غش میکتم
    • Azizi IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      3 0
      جناب مقاله نویس اولا کیفیت کولر گازی با کولر آبی قابل مقایسه نیست کولرهای گازی اینورتر دار مصرف برق پائینی دارند کولر گازی آب مصرف نمیکند بلکه تولید هم میکند در کجای ایران میخواهی از کولر آبی استفاده کنی مگر اردبیل و تبریز نویسنده محترم احتمالا فقط از پنکه استفاده میکنه
    • ها IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      0 0
      چقدر مقایسه بچه گانه و بی فکرانه ای کولر آبی بی اندازه آب مصرف میکنه در این حال که برق هم مصرف میکنه اصلا جوابگو نیست و به هیچ عنوان نمیتونه با صرفه باشه. استفاده از کولر آبی در ظاهر کم مصرف تر هست اما من حاضرم قبض برق بیشتری بدم و این همه آب هدر ندم.
    • ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      0 0
      جدیدا کولر های گازی با مصرف برق کمتر به بازار آمده کولر گازی مصرف آب هم ندارد
    • ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      0 0
      سلام فک کنم کسی که این مطلب رو نوشت حالش خوب نیست چطور تو خوزستان که درجه هوا بالا ۵۰ درجه کولر آبی جواب میده اصلا میتونه یه خونه ۵۰ متری رو سرد کنه چه برسه به ۱۰۰ متر رو چه حسابی میگی یکم فکر کن
    • محمود IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      0 0
      اگه کولر گازی بده بگید صدا و سیما تبلیغ نکنه
    • DE ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      0 0
      سوال باجواب هم خوانی نداشت
    • محمد ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      0 0
      دروود برشما چرا بیخود میگید من ورامین زندگی میکنم تا دوسال پیش کولر آبی بد نبود اما الان دوساله دیگه جواب نمیده از گرما هلاک شدیم همسایه ما کولر گازی کم مصرف گرفته داره حالشو می‌بره بهتر نیست دولت یک فکری برای تولید برق کنه نگران قبض مردم نباشه
    • جواد ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      0 1
      ظاهراً مقاله نویس محترم سواد درست نداشته در این زمینه یا اصلا تا حالا کویر آبی نداشته و مطمئنا در لحظه نگارش این سطور زیر باد کولر آبی بوده ، که نمی‌داند هزینه و درد سر سرویس کولر آبی چقدر زیاد است درحالی که کولر گازی نیاز به هیچ‌گونه سرویس در طول سال و بخصوص در طول تابستان ندارد
    • علی دشتی IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      0 1
      ادارت برق از کولر گازی استفاده میکنن. اکثر ادارات از کولر آبی استفاده نمیکنن
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      0 2
      کولر‌ابی‌در‌روستای‌ما‌که‌‌هفته‌ای‌دوازده‌ساعت‌اب‌داریم‌چطور‌باید‌جایگزین‌بشه
    • عباس IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      0 0
      منازل قدیم البته ویلایی وسط سقف اتاق یک دریچه همان باجه بود تابستان باز می کردند یک پنجره هم باز میشد هوا به شدت تخلیه می شد . در آپارتمان ها از دو طرف پنجره تخلیه هوا اتاق را خنک می کنه و معماران معروف خانه ها را در ایران به طرف قبله درست می کردند و جلو اتاق و خانه بالکن می ساختند
    • احمد IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      0 1
      سلام من نه کولر آبی استفاده می‌کنم نه کولر گازی پنکه دارم که هوا رو خنک میکنه
    • ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      0 0
      همه چیز در این کشور برعکسه، به جای اینکه گاز رو به خانه های مردم بیارید،برق رو جایگزین گاز کنید و گاز رو به نیروگاه ها بدهید، با ساختن نیروگاه های به روز برق اهم از خورشیدی یا گازی یا حتی هسته ای، هم مشکل برق رو حل میکنید هم گاز و هم آب کشور، یعنی یه جورایی با یک تیر سه نشان زده اید.
    • مسعود IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      1 1
      کولر گازی بهتره و با صرفه تره چون ارزش آب از برق بیشتره حالا اینا روشون نمیشه بگند مردم بادبزن استفاده کنند
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      1 0
      سلام دوستان هرکدوم مزیت و معایب خودشونو دارن برای شمال و جنوب کولر گازی برای جاهای معتدل کولر آبی اینکه برق کافی نیست هم بی کفایتی مسئولینه هم مصرف زیاد آب و انرژی ما ایرانی ها (ایرانی ها ۳ تا ۴ برابر میانگین جهانی برق و آب مصرف میکنند طبق آمار سایت های معتبر )
    • رمضان نجفی FR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
      0 0
      من هم با نظر کارشناسان خبره موافق هستم.و پیشنهاد میکنم با توجه به اقلیم هر منطقه از طریق رسانه‌ صدا سیما تبلیغات لازم را به عمل آورده تا مردم سطح اکاهیشان بیشر شود.