۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۲۹

ووچیچ: روسیه درباره کودتای احتمالی به صربستان هشدار داده است

ووچیچ: روسیه درباره کودتای احتمالی به صربستان هشدار داده است

رئیس جمهور صربستان می‌گوید که مسکو درباره آماده‌سازی شورش‌های گسترده به دست عناصر کشورهای غربی و اقدام به کودتا در صربستان، به بلگراد هشدار داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان اذعان کرد که روسیه درباره اقدامات نمایندگان کشورهای غربی در راستای آماده‌سازی‌ جهت ایجاد شورش‌های گسترده در صربستان، به بلگراد هشدار داده‌اند.

ووچیچ در پاسخ به پرسشی درباره آماده‌سازی‌ها برای کودتا در صربستان گفت: امروز از جانب فدراسیون روسیه اطلاعاتی رسمی دریافت کردیم. این اطلاعات از طریق مجاری رسمی مخابره شد و ما در حال سروسامان دادن به آن هستیم.

وی افزود: سازمان اطلاعات و امنیت صربستان مسئول این کار است و علاوه بر این، افراد شاغل در دولت و سایر نهادهای صربستان که در این حوزه تخصص دارند، مشغول انجام وظیفه هستند.

رئیس جمهور صربستان اضافه کرد: کسانی که تصور می‌کنند از طریق زود می‌توانند دستاوردی داشته باشند، شکست خواهند خورد. صربستان بی‌وقفه رو به جلو حرکت می‌کند و آنها نمی‌توانند آن را متوقف کنند و نخواهند کرد. آنها هرگز قادر به متوقف کردن دوباره صربستان نیستند. این پیامی برای همگان است و مردم ما مساله‌ای برای نگرانی ندارند.

روزنامه « Vecernje Novosti» پیش‌تر گزارش داد که اعضای اپوزیسیون صربستان آماده سوءاستفاده از اعتراضات حامیان غرب در بلگراد در دهم آگوست هستند تا کاخ ریاست جمهوری تصرف، رئیس جمهور را عزل و سناریوی مشابه اوکراین را پیاده کنند. براساس اعلام ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، ارزیابی شرایط در صربستان نشان می‌دهد که نیروهای متخاصم به تلاش‌های خود برای کاشتن بذر بی‌ثباتی ادامه داده‌اند.

صربستان و اتحادیه اروپا ۱۹ جولای تفاهم‌نامه‌ همکاری راهبردی را در حوزه مواد خام امضا کردند. این تفاهم‌نامه خواستار تولید لیتیوم در صربستان با رعایت اصول ایمنی و حفاظت از محیط زیست بود. اپوزیسیون صربستان قویا با استخراج احتمالی لیتیوم مخالفت و اعلام کرد که این کار ممکن است جان انسان‌ها را به خطر انداخته و به محیط زیست آسیب برساند و در ادامه خواستار اعتراضات سراسری شد.

کد خبر 6191013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha