۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۸

چرا ایرپاد وصل نمیشه؟ ۵ علت وصل نشدن هندزفری بلوتوثی

چرا ایرپاد وصل نمیشه؟ ۵ علت وصل نشدن هندزفری بلوتوثی

اگر هندزفری بی‌سیم دارید، احتمالا تابه‌حال با مشکل وصل‌نشدن آن به گوشی مواجه شدید. اما علت وصل نشدن ایرپاد به گوشی چیست؟ در این مقاله همه دلایل احتمالی را به شما آموزش داده‌ایم.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در این مقاله علت وصل نشدن ایرپاد به گوشی را کامل و جامع توضیح خواهیم داد. با خواندن این مقاله قطعاً این مشکل را به‌سادگی پشت سر خواهید گذاشت. با انجام راهکارهایی که در ادامه مطلب به شما ارائه می‌دهیم، نحوه استفاده درست از این تکنولوژی را فرا خواهید گرفت.

دلیل وصل نشدن هندزفری بلوتوث به گوشی

اولین علت وصل نشدن ایرپاد به گوشی می‌تواند پیدا نکردن یکدیگر باشد. این مشکل برای افرادی که تازه هندزفری خریده‌اند، بیشتر اتفاق می‌افتد. بعضی اوقات گوشی ایرپاد را پیدا می‌کند، ولی به آن وصل نمی‌شود. به‌نظر شما چرا ایرپاد وصل نمیشه؟

روشن نبودن بلوتوث

در ابتدا چک کنید که بلوتوث روشن باشد. علت وصل نشدن هندزفری بلوتوثی به گوشی می‌تواند قابل دید بودن بلوتوث باشد.

برای اطمینان از قابل دید بودن به تنظیمات بلوتوث بروید و phone visibility را فعال کنید.

ناسازگاری بلوتوث

برای یافتن پاسخ برای اینکه بدانیم چرا هندزفری بلوتوث وصل نمی‌شود باید به این بپردازیم که شاید علت وصل نشدن ایرپاد به گوشی، ناسازگاری با موبایل شما باشد. ناسازگاری ایرپاد با سیستم‌عامل گوشی باعث ایجاد مشکل می‌شود. برای نمونه بیشتر هندزفری‌ها بلوتوث نسخه ۵ دارند و به گوشی‌هایی با بلوتوث نسخه پایین و قدیمی وصل نمی‌شوند.

پربودن تاریخچه بلوتوث

تاریخچه اتصالات بلوتوث نیز می‌تواند جواب این سوال باشد. این یعنی علت وصل نشدن ایرپاد به گوشی به‌خاطر پربودن تاریخچه اتصال بلوتوث است. چون بعضی از گوشی‌ها فقط تعداد محدودی نام دستگاه را پیدا می‌کنند و بعد از پرشدن لیست نام‌ها، اجازه متصل‌شدن دستگاه جدید را نمی‌دهند یا اصلاً دستگاه جدید را پیدا نمی‌کنند.

دوربودن دستگاه‌ها از یکدیگر

علت وصل نشدن ایرپاد به گوشی می‌تواند دور بودن ۲ دستگاه از یکدیگر باشد. با اینکه تکنولوژی بلوتوث پیشرفت زیادی داشته، اما همچنان یکی از نواقص آن نزدیک نگه‌داشتن ۲ دستگاه به یکدیگر است. بلوتوث‌های نسخه ۵ قابلیت پشتیبانی از ۵ تا ۱۰ متر برد را دارند. ولی باز هم این عدد همچنان نقص محسوب می‌شود.

روشن‌بودن بلوتوث دستگاه‌های اطراف

مسئله دیگری که علت وصل نشدن ایرپاد به گوشی است، می‌تواند روشن بودن بلوتوث دستگاه‌های دیگر باشد. سعی کنید بلوتوث دستگاه‌های دیگر مانند اسپیکر، تلویزیون و ساعت هوشمند را خاموش کنید. امکان دارد هندزفری ایفون یا اندروید به دستگاه دیگری متصل شود و گوشی شما آن را تشخیص ندهد.

چرا هندزفری سیمی به گوشی وصل نمیشه؟

به‌نظر شما در گوشی‌های شیائومی یا دیگر گوشی‌هایی که جک ۳.۵ میلی متری دارند چرا هندزفری وصل نمی‌شود؟

برای وصل‌شدن هندزفری سیمی در اولین قدم بلوتوث را خاموش کنید. اگر بلوتوث شما روشن باشد، امکان دارد به یک دستگاه صوتی دیگر متصل شود؛ چون اولویت گوشی با بلوتوث است. در این صورت صدا به آن دستگاه منتقل می‌شود. مشکل دیگر کثیفی جک و درگاه است.

برای حل این مشکل و تمیزکردن جک ۳.۵ میلی‌متری ابتدا یک پنبه بردارید، در مقداری الکل آغشته کنید. در مرحله بعد یک سوزن را داخل درگاه ببرید و از داخل به سمت بیرون بکشید تا پنبه، گردوخاک را تخلیه کند. این کار را آرام و بااحتیاط انجام دهید.

چرا یکی از هندزفری بلوتوث به گوشی وصل نمیشه؟

چرا ایرپاد وصل نمیشه؟ ۵ علت وصل نشدن هندزفری بلوتوثی

چرا هر دو هندزفری وصل نمیشه یا چرا هندزفری بلوتوثی یکیش وصل نمیشه؟ قبل‌از گفتن هر حرفی، باید بگوییم این مشکل برای خیلی از ایرپادهای گران‌قیمت نیز اتفاق می‌افتد. پس نگران نباشید و راه‌کارهایی را که در ادامه مطلب می‌گوییم، اجرا کنید.

یک) چک‌کردن سلامت باتری هندزفری

رایج‌ترین دلیلی که یکی از گوشی‌ها کار نمی‌کند، خرابی یا ضعیف بودن یکی از آن‌ها است. شاید به‌خاطر استفاده بیش از حد از یک گوشی، ضعیف‌بودن باتری و غیراصل‌بودن هندزفری، بعداز مدتی روند کار یکی از گوش‌های ایرپاد مختل شود ولی دیگری درست کار کند. درصورت بروز این مشکل باید چه کار کرد؟

برای حل این مشکل شما می‌توانید بعداز وصل‌کردن گوشی‌ها ازطریق نرم‌افزار، وضعیت باتری هرکدام را جداگانه بررسی کنید. اگر نرم‌افزار ندارید هر گوشی هندزفری را جدا وصل کرده و ازطریق بلوتوث موبایل وضعیت باتری آن‌ها را چک کنید. اگر ۲ گوشی را هم‌زمان شارژ کرده باشید ولی درصد باتری یکی از دیگری کمتر باشد قطعاً باتری خراب است.

دو) چک‌کردن اتصال بلوتوث

علت وصل نشدن ایرپاد به گوشی یا کارنکردن یک گوشی می‌تواند بلوتوث باشد. امکان دارد زمان وصل‌شدن ای رفون‌ها یکی از آن‌ها خاموش باشد و نتواند جفت شود. به‌همین‌خاطر از روشن بودن هر ۲ آن‌ها مطمئن شوید و متصل‌بودن‌شان را چک کنید.

سه) برگرداندن ایرپاد به تنظیمات کارخانه

برگرداندن ایرپاد به تنظیمات کارخانه می‌تواند راه‌حلی برای علت وصل نشدن ایرپاد به گوشی باشد. با ریست‌کردن هندزفری تمام ایرادات نرم‌افزاری آن را به‌حالت پیش‌فرض برمی‌گردانید. برای همین در اکثر مواقع این روش کارساز است. برای انجام این کار راه ثابتی وجود ندارد و باید به دفترچه راهنما مراجعه کنید یا به سایت سازنده سر بزنید.

چهار) چک کردن تنظیمات صدای گوشی

چرا ایرپاد وصل نمیشه؟ ۵ علت وصل نشدن هندزفری بلوتوثی

تنظیمات صدای گوشی می‌تواند علت وصل نشدن ایرپاد به گوشی باشد. امکان دارد ناخواسته در تنظیمات صدای گوشی تغییری ایجاد کرده باشید یا یک بدافزار باعث بروز این مشکل شود. درهرصورت بد نیست تنظیمات صدای گوشی را چک کنید.

برای این کار به بخش hearing در تنظیمات بروید. وارد بخش Audio balance شوید. بررسی کنید که Audio balance در مرکز قرار داشته باشد؛ چون اگر در قسمت چپ قرار بگیرد تمام صدا روی ایرفون سمت چپ می‌رود و اگر قسمت راست قرار بگیرد نیز تمام صدا روی ایرفون سمت راست می‌رود.

پنج) امتحان کردن یک دستگاه دیگر

از دیگر علت وصل نشدن ایرپاد به گوشی، می‌توان ایرادات نرم‌افزاری موبایل را نام برد. به همین خاطر اگر می‌خواهید از وضعیت سلامت گوشی‌ها مطمئن شوید، دستگاه دیگری را برای متصل‌شدن انتخاب کنید.

اگر بعداز متصل‌شدن به یک وسیله دیگر همچنان ایراد کار نکردن یکی از ای رفون‌ها وجود داشت، هندزفری شما مشکل فنی دارد. ولی اگر بعداز وصل‌شدن به دستگاه دیگر، هر ۲ ایرفون درست کار کرد، موبایل شما ایراد نرم‌افزاری دارد و باید ریست فکتوری شود.

چرا هندزفری به لپ تاپ وصل نمیشه؟

زمان کار با لپ‌تاپ تازه متوجه می‌شوید که یک چیزی درست نیست. این مشکل ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد ولی در لیست زیر مهم‌ترین آن‌ها آمده است.

اختلال اتصال بلوتوث: قبل‌از هرچیزی بلوتوث هر ۲ دستگاه را چک کنید. بعضی اوقات بلوتوث لپ‌تاپ روی خاموش‌شدن خودکار قرار دارد.

شارژ هندزفری: زمانی که ایرپاد شارژ کمی دارد پردازنده هندزفری درگیر می‌شود. پس شارژ آن را چک کرده و درصورت نیاز به شارژر وصل کنید.

فعالبودن حالت هواپیما: هنگامی که حالت هواپیمای لپ‌تاپ فعال است، به‌طور خودکار تمام اتصال‌های دستگاه قطع می‌شود. علت وصل نشدن ایرپاد به گوشی نیز می‌تواند حالت هواپیما باشد.

خاموشبودن سرویس پشتیبانی بلوتوث: یکی از سرویس‌های ویندوز، سرویس پشتیبانی از بلوتوث است. این سرویس، ارتباط با دیگر دستگاه‌ها را ازطریق بلوتوث امکان‌پذیر می‌کند؛ ولی اگر خاموش باشد علاوه‌بر اینکه دستگاه‌های جدید را پیدا نمی‌کند، اجازه نمی‌دهد دستگاه‌هایی که قبلاً با سیستم جفت شده بودند نیز وصل شوند.

جمع‌بندی

علت وصل نشدن ایرپاد به گوشی را بررسی کردیم و راهکارهای کامل و جامعی را ارائه دادیم. ممکن است بگویید چقدر دردسر. اما حتماً مزایای هندزفری بلوتوثی مانند جاگیرنبودن، حمل آسان، استفاده راحت و از همه مهم‌تر راحت‌شدن از گره‌های هندزفری سیمی را به یاد داشته باشید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6191033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha