۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۴۹

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران:

هدفمندسازی شهریه طلاب حافظ قرآن/ فعالیت ۳۰۰ کانون قرآن و عترت

هدفمندسازی شهریه طلاب حافظ قرآن/ فعالیت ۳۰۰ کانون قرآن و عترت

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: زمینه‌سازی طرح هدفمندسازی شهریه حافظان قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه اجرا شد.

حجت‌الاسلام آرش رجبی در گفت وگو با خبرنگار مهر به تشریح بخشی از فعالیت‌های اداره معارف قرآن و اهل بیت(ع) پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۳۰۰ کانون قرآن و عترت نورالثقلین در مدارس علمیه خواهران سراسر کشور داریم که این کانون‌ها با دو مأموریت و رسالت اصلی فعالیت می‌کنند.

وی تقویت و تحکیم آموزش‌ها و مهارت‌های قرآنی برای طلاب خواهر را یکی از مأموریت‌های کانون‌های قرآن و عترت برشمرد و گفت: برای اجرای این مأموریت طرح بشری طراحی و اجرا شد، به این منظور که یک روز در هفته برای حفظ قرآن کریم اختصاص یافت و خوشبختانه در این زمینه کارهای خوبی انجام شده است.

وی دومین مأموریت این کانون‌ها را فعالیت‌های بیرونی و تبلیغی قرآن‌محور ذکر کرد و افزود: تشکیل جلسات خانگی در ماه رمضان در راستای انجام این مأموریت بود که بیش از ۸۵ هزار جلسات خانگی در ماه رمضان گذشته برگزار شد. در قالب این جلسات، ترویج معارف قرآنی ذیل طرح مستورا در سال ۱۴۰۳ و ماه رمضان به صورت وسیع و گسترده انجام شد.

حجت‌الاسلام رجبی یکی از فعالیت‌های مهم اداره قرآن و عترت را برگزاری جشنواره قرآنی نورالثقلین برشمرد و گفت: این طرح در واقع برای رتبه بندی و معرفی برترین‌های قرآنی اجرا شد.

وی افزود: حضور خواهران قرآنی در عرصه‌های پاسخگویی و ارائه کارگاه‌ها و جلسات برخط با استان‌های مختلف و مخاطبان گوناگون از فعالیت‌های ممتاز خواهران طلبه به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که با حمایت ویژه دفتر شهریه مقام معظم رهبری در سال گذشته اجرا شد، زمینه‌سازی طرح هدفمندسازی شهریه حافظان قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است.

به گفته معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران، در سال گذشته تعدادی از حافظان قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه برای بهره‌مندی از این طرح شناسایی شده‌اند.

کد خبر 6191051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha