۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۲۵

صدور گواهی عمق ساخت برای دو دستگاه حوزه سلامت

صدور گواهی عمق ساخت برای دو دستگاه حوزه سلامت

گواهی عمق ساخت برای دو دستگاه برونکوسکوپ و گاستروسکوپ تولید شده در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فناوری صادر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از سرمایه‌گذاران خطرپذیر کشور است که سرمایه‌گذاری در حوزه‌های فناورانه و دانش‌بنیان را در راستای رفع نیازهای کشور دنبال می‌کند. بر این اساس، حمایت و توانمندسازی شرکت‌ها پس از سرمایه‌گذاری، یکی از ماموریت‌های اصلی این شرکت به‌شمار می‌رود.

این شرکت دانش‌بنیان انواع آندوسکوپ‌های انعطاف‌پذیر همچون برونکوسکوپ، گاستروسکوپ، کولونوسکوپ و سیستوسکوپ را تولید می‌کند. این شرکت اولین و تنها تولیدکننده آندوسکوپ‌های انعطاف‌پذیر در ایران و غرب آسیا و همچنین تولیدکننده دستگاه‌های هندپیس انسداد عروق است؛ محصولاتی که در قالب دو طرح ملی آندوسکوپ‌های انعطاف‌پذیر و دیگری طرح ملی هندپیس انسداد عروق تولید می‌شوند.

اندوسکوپ‌های انعطاف‌پذیر به واسطه استفاده از شفت انعطاف‌پذیر علاوه بر شکم برای قسمت‌های مختلف بدن از جمله قسمت بالایی و پایینی سیستم گوارش، مجاری تنفسی، مجاری ادراری و ... نیز کاربرد دارند.

هم‌اکنون این شرکت دانش‌بنیان توانسته است با کسب گواهی عمق ساخت از وزارت صنعت، معدن و تجارت به میزان ۵۴/۸ درصد برای دستگاه برونکوسکوپ و ۶۵/۶ درصد برای دستگاه گاستروسکوپ، علاوه‌بر تامین نیاز داخلی، موجب جلوگیری از خروج ارز از کشور شود.

گواهی عمق ساخت نشان‌دهنده میزان سهم ارزش عوامل تولید و نهاده‌های به‌کار رفته در فرآیند ساخت محصول در قلمرو جغرافیایی کشور است که با توجه به اهمیت تولید ملی، دستاورد مهمی برای این شرکت دانش‌بنیان به‌حساب می‌آید.

کد خبر 6191283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha