۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۵۰

دبیر پنجمین جشنواره فیلم دینی اشراق:

اختتامیه پنجمین جشنواره فیلم دینی اشراق دی ماه برگزار می شود

اختتامیه  پنجمین جشنواره فیلم دینی اشراق دی ماه برگزار می شود

دبیر پنجمین جشنواره فیلم دینی اشراق گفت: اختتامیه پنجمین جشنواره فیلم دینی اشراق از سوی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود امینی‌پور دبیر پنجمین جشنواره فیلم دینی اشراق در دفتر تبلیغات اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره فیلم دینی اشراق دی‌ماه سال جاری برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند تا دهم آبان‌ماه آثار خود را به دبیر خانه جشنواره ارسال کنند. جشنواره اشراق بیش از ده سال است که برگزار می‌شود و به آخرین دوره آن ۸۰۰ اثر ارسال شد.

وی افزود: این جشنواره دو بخش دارد که یک بخش ویژه عموم و بخش دیگر رواق نام دارد که مختص طلاب است. در بخش‌های داستانی و مستند آثاری خواهیم داشت که پژوهشی هستند که این روند در رابطه با گونه‌های مختلف وجود دارد. مثلاً ممکن است موضوع یک اثر ربط مستقیمی به دین نداشته باشد اما پژوهشی باشد، چنین اثری مورد قبول قرار خواهد گرفت.

معینی‌پور ادامه داد: باید درباره اینکه کار دینی چیست گفت‌وگو کنیم و تلاش ما هم بر همین موضوع است. در همین راستا دانشکده‌ها و دانشگاه‌های مختلفی داریم که بازیگر، کارگردان و دیگر عوامل را تربیت می‌کنند. امید که بهره‌گیری از چنین افرادی از ثمرات این دوره جشنواره باشد.

دبیر پنجمین جشنواره فیلم دینی اشراق عنوان کرد: با توجه به اینکه در آستانه اربعین هستیم آثاری در محرم تولید شده‌اند و فیلم‌هایی هم برای اربعین ساخته خواهد شد. این آثار درباره مناسک دینی و اتفاقاتی هستند که در این بستر رخ می‌دهد. لذا فراخوان را زودتر اعلام کردیم که اگر کسی بنا دارد تولید کند همزمان با بازه فراخوان باشد. بخش دیگری هم در این جشنواره داریم که ویژه است بر این اساس امسال به مقوله مقاومت بیش توجه شده از این رو بازنمایی مقاومت در فیلم‌های دینی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی به حضور آثار بین‌الملی در این جشنواره اشاره کرد و گفت: امسال سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش بیشتر بوده، تا آثار دینی خوب و با کیفیتی در حوزه دینی به دستمان برسد. در باشگاه فیلم اشراق نیز برنامه‌هایی داریم تا بستر کامل‌تر شود. این بخش پس از جشنواره کارش را انجام می‌دهد.

معینی پور با بیان اینکه جشنواره اشراق موازی‌کاری با رویدادهای دیگر دینی چون جشنواره امام رضا (ع) نیست، گفت: در رابطه با تبلیغ ادیان در فیلم‌های حاضر در جشنواره، همه چیز بر اساس قواعد و قوانین جمهوری اسلامی خواهد بود.

دبیر پنجمین جشنواره فیلم دینی اشراق در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: در دوره‌های قبل فیلم‌ها و سریال‌ها و آثار کوتاه داشته‌ایم که مورد استقبال قرار گرفته‌اند. امیدوارم با سیستم جدید ارشاد مذاکراتی داشته باشیم تا در حوزه فیلم‌های دینی کارهای بهتری تولید کنیم.

وی گفت: ما فقط جشنواره فیلم اشراق را نداریم. و در بخش‌های دیگر نیز رویدادهایی را برگزار می‌کنیم. مثلاً بخش کودک و نوجوان دینی را هم داریم که توسط خودمان احیا شد. در این حوزه سیصد نفر حضور یافتند و همگی صاحب کتاب و اثر هستند. جشنواره شعر دینی را هم داریم، و بخشی از بدنه شعر آئینی کشور تولید طلبه‌هاست. جشنواره خاطره‌نگاری طلاب اشراق را هم رویداد دیگر ماست. دهه نود جشنواره تجسمی اشراق را داشتیم که نقاشان بزرگ و خطاطان درجه یک و کاریکاتوریست‌ها، نگارگران و هنرمندان رشته‌های دیگر در آن حضور یافتند. عکاسان بزرگی داریم که آثار دینی تولید می‌کنند.

در پایان از پوستر پنجمین جشنواره فیلم دینی اشراق نیز رونمایی شد.

کد خبر 6191493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha