۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۲۵

نماینده مردم ملایر در مجلس:

مهم‌ترین مشکل کشور مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم است

مهم‌ترین مشکل کشور مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم است

همدان-نماینده مردم ملایر در مجلس مهم‌ترین مشکل کشور را معیشتی و اقتصادی دانست و افزود: امروز در حوزه تولید مشکل جدی داریم که باید مدیریت و تراز تجاری ما در ۱۵ کشور همسایه مهندسی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احد آزادیخواه امروز شنبه ۲۰ مرداد ماه در جمع خبرنگاران ملایر ضمن تبریک هفته خبرنگار، خبرنگاران را محور وحدت در شهرستان خواند و بر حمایت از دولت چهاردهم و کمک به هیئت دولت تاکید کرد..

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی آزادی‌خواه خبرنگاران را پل ارتباطی بین مردم و مسئولان دانست که با انتقال اخبار و تهیه خبر، ارتباط دو سویه‌ای بین مردم و مسئولان ایجاد می‌کنند و انتقال اخبار و تحلیل خبری توسط خبرنگاران سبب کنشگری بیشتر در جامعه می‌شود.

وی اما و اگرهای منتشر شده در انتصابات ملایر را کاملاً غیرحرفه‌ای دانست و خاطرنشان کرد: ما در انتصابات دخالت نکرده و نمی‌کنیم اما مشاوره می‌دهیم.

آزادیخواه با اشاره به مشکلات گرما و کمبود برق د در کشور به اقدامات انجام شده در حوزه برق در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: ۷۸ هزار مگاوات برق در پیک امسال مصرف شده که ناترازی ۸ تا ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه کمبود برق یک چالش جدی است و راهکار حل این چالش را استفاده از اقلیم برای تولید انرژی پاک و برق خورشیدی است تصریح کرد: کمیته امداد امام (ره) برای اشتغال خانواده‌های بی سرپرست اینکار را آغاز کرده است بنابراین ضروری است گروه‌های مختلف اجتماعی به سمت ایجاد پنل‌های خورشیدی بروند.

آزادیخواه با تاکید بر اینکه برق و انرژی پاک زحمات زیادی دارد، با اشاره به ضرورت ایجاد نیروگاه‌های سیکل ترکیبی بیان کرد: پروژه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ملایر که قرار بود با هزینه وزارت نیرو و از محل تهاتر نفت ساخته شود، بدلیل اقتصادی کشور به تعویق افتاد اما در حال حاضر زمین آن تملک و دیوارکشی انجام شده و امیدواریم در دولت جدید به نتیجه برسد.

آزادی‌خواه با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی متشکل از دو فراکسیون مستقلین سیاسی دارای ۶۰ تا ۷۰ عضو و فراکسیون انقلاب دارای ۲۰۰ عضو است، اظهار کرد: طبق جلسه برگزار شده بین اعضا فراکسیون انقلاب، این فراکسیون حداکثر همکاری با دولت چهاردهم را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه آقای پزشکیان فردی متدین و دغدغه‌مند بوده و به فرموده مقام معظم رهبری، موفقیت دولت مسعود پزشکیان، موفقیت همه ماست تصریح کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب با صراحت می‌فرمایند که باید برای موفقیت وی تلاش کنیم، پس باید عمل کنیم.

وی با تاکید به اینکه از وفاق و همدلی بین دولت و مجلس در رأی اعتماد به وزرا مهم است و اعتقاد داریم انتصابات رئیس جمهور در هئیت وزیران نگاه جدیدی باشد یادآور شد: انتخاب وزرا نیز باید بر اساس معیارهای رهبری باشد انتظار داریم وزرا پیشنهادی این معیارها را داشته باشند و پیش‌بینی می‌شود که این معیارها رعایت شود.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت مهم‌ترین مشکل کشور را مشکلات معیشتی و اقتصادی خواند و بیان کرد: امروز در حوزه تولید مشکل جدی داریم که باید مدیریت و تراز تجاری ما در ۱۵ کشور همسایه مهندسی شود.

وی با تاکید بر اینکه افغانستان، پاکستان و عراق می‌توانند بهترین ارز آوری را برای کشور داشته باشند، صادرات و رسیدن به خودکفایی در تولید برخی محصولات از جمله گندم و خرید یک میلیون تن گندم اضافه‌تر از کشاورزان را شاهکار دولت دانست.

آزادی‌خواه تک نرخی شدن ارز از سوی بانک مرکزی را یک ضرورت خواند و بیان کرد: تک‌نرخی شدن ارز سبب مدیریت سوبسید و یارانه‌ها می‌شود؛ در حال حاضر دولت سالانه ۷۵۰ هزار میلیارد تومان یارانه پیدا و پنهان پرداخت می‌کند اما اگر رئیس جمهور تک نرخی شدن ارز و یارانه را مدیریت کند، حتماً مشکلات معیشتی برطرف خواهد شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر تک نرخی شدن ارز درست مدیریت شود، آورده آن برای مردم عدالت اقتصادی است البته عرضه مدیریتی می‌خواهد و دست رانت و سو استفاده باید بسته شود.

وی با بیان اینکه ما تا سه سال پیش صادرکننده بنزین بودیم اما حالا وارد کننده بنزین هستیم، تک نرخی شدن ارز را به نفع مردم دانست به شرط اینکه به درستی انجام شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اقدامات مجلس در حوزه یارانه، معیشت و تولید را شاهکار خواند و به تجلیل رهبر معظم انقلاب از مجلس شورای اسلامی در حوزه قانون‌گذاری اشاره و تصریح کرد: اینکه قانون‌گذاری می‌کنیم اما در مقام اجرا معدل پایینی داریم، یکی از اشکالات است و باید نظارت دقیق‌تر داشته باشیم.

آزادی‌خواه با بیان اینکه کمتر از ۲۵ درصد برنامه ششم توسعه اجرا می‌شود، از دولت خواست به سمت اجرایی شدن حداقل ۷۰ درصد قوانین تصویب شده از سوی مجلس بروند.

آزادی‌خواه حضور یک نماینده برای چند دوره در مجلس را یک فرصت برای شهرستان خواند و گفت: این قدرت می‌تواند به‌عنوان یک فرصت طلایی، به نفع مردم هزینه شود به شرطی که اقشار مختلف مردم به یک فهم مشترک در این خصوص برسند.

آزادی‌خواه به عدم وجود صنایع تبدیلی در ملایر اشاره و بر جذب سرمایه‌گذار برای مدیریت صنایع تبدیلی انگور و آلبالو تاکید کرد و افزود: بهره‌برداری از پروژه شهرک گلخانه‌ای ۵۲ هکتاری و ایجاد زنجیره پوشاک در ملایر از ضروریاتی است که باید محقق شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی به دیدار خود با رئیس جمهور اشاره و بیان کرد: در این دیدار درخواست بنده از دکتر پزشکیان این بود که سه گزاره انگور، مبلمان منبت و پوشاک و خیاطی را برای ملایر در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه هر یک از این سه گزاره به‌طور میانگین برای ۲۰ هزار نفر و در مجموع برای ۶۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کردند، تاکید کرد: در صورت رفع نیازمندی‌های هر یک از گزاره‌ها، تحولی در شهرستان رخ می‌دهد.

آزادی‌خواه با تاکید بر اهمیت وفاق و همدلی بین فعالان مبلمان منبت، گفت: اختلاف سلایق موجب شده به یک فهم مشترک در این حوزه نرسیم؛ چرا باید بدون در جریان قرار گرفتن انجمن یا تعاونی یا هر تشکلی در جهان شهر ملایر، سه نفر برند جهانی مبلمان منبت ملایر را به یک برندیگ بزرگ کشور بفروشند؟

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با این قرارداد حق مردم ملایر ضایع شده است، افزود: سه نفر قراردادی را امضا کردند که موجب شده مشتری به جای ملایر، از یک فروشگاه بزرگ با خرید اقساطی مبلمان بخرد و بازار فروش مبلمان ملایر کساد شود.

وی در ادامه ایجاد یک برند ملی یا جهانی برای ملایر را دارای یک حسن ذاتی دانست و گفت: باید وضعیت حال حاضر بازار مبلمان یا شهرک صنعتی مبلمان حاجی آباد را با وضعیت قبل آنها مقایسه کنیم؛ مبلمان منبت ملایر پس از دریافت برند ملی و جهانی، زنده شد و امروز شاهدیم که به واسطه همین نشان‌های جهانی می‌تواند تبلیغات تلویزیونی بگیرد.

آزادی‌خواه با بیان اینکه امروز بنده از نظر برخی نگاه‌ها متهم به نشست و برخواست بیشتر با سرمایه گذاران هستم، حمایت از سرمایه‌گذاران به نفع مردم و ایجاد اشتغال برای مردم ملایر را مایه افتخار خود دانست.

وی با تاکید بر اینکه برخی پروژه‌های فعال شهرستان از جمله احداث نیروگاه سیکل ترکیبی، شهرک گلخانه‌ای ۵۲ هکتاری، مرکز پرتودهی صنایع غذایی و دامداری ۶۰ هزار رأسی شستا را پیگیری می‌کنم، گفت: این پروژه‌ها می‌توانند هزار شغل برای ملایر ایجاد کنند.

آزادی‌خواه ضمن اعلام حمایت از طرح نهضت ملی مسکن در ملایر، آینده روشنی برای این شهرستان با اجرای این طرح پیش‌بینی کرد. و گفت: عملکرد فرماندار ملایر را خیلی خوب ارزیابی می‌کنم.

کد خبر 6191660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha