۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۴۳

مراسم اختتامیه اولین اجلاس شبیه سازی وزرای بریکس برگزار شد

مراسم اختتامیه اولین اجلاس شبیه سازی وزرای بریکس برگزار شد

مراسم اختتامیه اولین اجلاس شبیه سازی وزرای بریکس با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه اولین اجلاس شبیه سازی وزرای بریکس با حضور «احسان خاندوزی» وزیر اقتصاد، «شیخ الاسلامی» رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه و سفرای کشورهای عضو بریکس برگزار شد.

در آغاز این مراسم، محمد حسن شیخ الاسلامی رییس مرکز مطالعات سیاسی و وزارت خارجه اظهار داشت: این رویداد نشان می‌دهد چه قابلیت‌های استثنایی وجود دارد.

وی ضمن تقدیر از وزارت اقتصاد و دانشکده مطالعات بین الملل، گفت: تعهد شما به گسترش، توسعه و پرورش دیپلمات‌های آینده قابل ستایش است.

شیخ الاسلامی افزود: بخاطر تلاش‌های انجام شده برای برگزاری این اجلاس تشکر می‌کنم. این شبیه سازی فرصت خارق العاده ای را فراهم کرده تا دانشجویان بتوانند در موضوعات پیچیده مشارکت کنند و همان کارهایی را انجام دهند که در بریکس انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: اهمیت این شبیه سازی فراتر از محدوده این رویداد است و این نشان دهنده الگوی کوچک از تغییرات و چالش‌هایی است که در جهان وجود دارد.

رییس دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه افزود: با حضور در این شبیه سازی ها دانشجوها می‌توانند بیاموزند و شناخت عمیق‌تری در مورد دیپلماسی بین المللی داشته باشند.

وی گفت: مفتخریم نمایندگان و کارشناسانی از گروه بریکس را در تهران داریم و امیدواریم از این طریق شکاف‌های موجود میان دانش عملی و نظری را پر کنیم.

رییس دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه افزود: دانش‌ها و مهارت‌هایی که از طریق این شبیه سازی به وجود می‌آید می‌تواند به رهبران آینده کمک شایانی کند. این شبیه سازی می‌تواند فرصت عالی برای دانشجویان و افکار عمومی و سازمان همکاری‌های اسلامی باشد.

ثبت بالاترین میزان سرمایه گذاری خارجی در ۱۶ سال گذشته

در ادامه این نشست، «سید احسان خاندوزی» وزیر اقتصاد، اظهار داشت: وزارت اقتصاد در طول دولت شهید رییسی اقداماتی را در دیپلماسی عمومی در دستور کار داشت.

وی افزود: توانستیم حوزه‌های مختلف تجاری و اقتصادی مرتبط با فضای بین الملل را در ذیل وزارت اقتصاد و دارایی تقویت کنیم.

وزیر اقتصاد گفت: در سال گذشته حجم میزان ترانزیت کالا که از خاک ایران انجام می‌شود حدود ۱۸/۵ میلیون تن رسیده است که رکورد تمام سال‌های گذشته را پشت سر گذاشتیم و این به این معناست که از مزیت‌ها کریدوری و ترانزیتی کشور استفاده بهتری صورت گرفته است.

خاندوزی عنوان کرد: در چهار ماه ابتدایی سال جدید ۵۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش بودیم و این به این معناست که از مزیت‌ها کریدوری و ترانزیتی کشور استفاده بهتری صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در حوزه سرمایه گذاری‌های معتبر ما بالاترین میزان سرمایه گذاری خارجی را در ۱۶ سال گذشته ثبت کرده‌ایم و علیرغم تحریم‌ها توانستیم اعتماد سرمایه گذاران مختلف را جذب کند.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: یکی از بالا ترین رکوردهای حجم و میزان و ارزش وزنی صادرات غیر نفتی کشور رقم خورد.

وی گفت: شبیه سازی اجلاس وزرای اقتصاد عضو بریکس می‌تواند شروع کننده مسیری باشد که بتوانیم ابتکارات و استعدادهای جوانان را داشته باشیم.

کد خبر 6191674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha