۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۲۵

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

احداث بیمارستان اعصاب و روان در مرکزی نیازمند اعتبارات ملی است

احداث بیمارستان اعصاب و روان در مرکزی نیازمند اعتبارات ملی است

اراک -رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:احداث بیمارستان اعصاب و روان در این استان، نیازمند اعتبارات ملی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا امانی بعداز ظهر شنبه در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به افزایش امتیاز این استان برای ماندگاری پزشکان افزود: از دلایل عدم ماندگاری پزشکان در استان، امتیاز پایین بود که خوشبختانه ارتقای رتبه ۳۰ به ۶۰ از اقدامات مهم دانشگاه علوم پزشکی اراک بود همچنین یک آپارتمان با تجهیزات کامل برای پزشکان اجاره شده تا دغدغه مسکن نداشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: مشکل کمبود نیروهای متخصص تنها مربوط به استان مرکزی نیست اما این استان با کمبود پزشک متخصص طب اطفال، اورژانس و بیهوشی مواجه است و امید است امسال شمار پزشکان متخصص استان از ۶۵ متخصص به ۸۰ تا ۹۰ پزشک متخصص برسد.

امانی افزود: اگر چه جذب پزشک در دولت سیزدهم به ۴۳۰۰ متخصص افزایش پیدا کرده است اما در سطح کشور و استان همچنان با کمبود جراح قلب و فوق تخصص اطفال مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه پیش از آغاز فعالیت دولت سیزدهم، طرح‌های نیمه‌تمام درمانی بسیاری در سطح کشور وجود داشت، افزود: در این استان چهار طرح اصلی در حوزه بهداشت و درمان مواجه بودیم که تکمیل آنها در دستور کار قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: یکی از طرح‌های نیمه تمام بیمارستان طالقانی بود که همزمان آماده‌سازی بیمارستان سینا آشتیانی در دستور کار قرار گرفت که اکنون این طرح تکمیل و تجهیز شد.

امانی با اشاره به تکمیل ساختمان دیالیز بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) به عنوان تنها مرکز دیالیز دولتی گفت: تجهیز این مرکز نیز در دستور کار قرار دارد، اکنون یک لاین آن ۲۰ بیمار دیالیزی را پوشش می‌دهد، فاز سوم بیمارستان خوانساری با همکاری خیرین نیز در حال انجام و در سه روز آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی، طرح بیمارستان ولیعصر (عج) را از دیگر پروژه‌های نیمه‌تمام این استان عنوان کرد و گفت: این مرکز در حال حاضر به بیماران داخلی و اورولوژی ارائه خدمت می‌کند و دلیل ایجاد وقفه در بهره برداری از سایر بخش‌های بیمارستان ولیعصر به جهت تعمیر لوله گذاری‌های مخزن اکسیژن است و تلاش بر این است در مرحله دوم بخش آی سی یو و سی سی یو و بخش‌های دیگر را به بیمارستان جدید منتقل کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: در ارتباط با گریدبندی مراکز درمانی، نوع خدمات بیمارستان‌ها تغییر ایجاد نمی‌کند و تنها ضرر این است که قرارداد دانشگاه با بیمه‌ها تخفیف پیدا می‌کند که در این راستا نامه‌ای به وزارتخانه ارسال شده و به دلیل جابجایی اعتبار بخشی به تأخیر بیفتد.

وی ادامه داد: این استان، فاقد بیمارستان اعصاب و روان است در همین راستا زمینی در سایت سردشت مشخص شده و مقرر بود در سفر ریاست جمهوری به استان مجوز ایجاد این طرح درمانی اخذ شود اما این مهم محقق نشد و اجرایی شدن و تأمین اعتبار این طرح در ردیف طرح‌های ملی هدفگذاری شده است.

کد خبر 6191698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha