۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۲۹

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس عنوان کرد؛

استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی نخبگان فارس در دولت چهاردهم

استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی نخبگان فارس در دولت چهاردهم

شیراز- نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی نخبگان فارس در دولت را پیگیری کرده ایم و معتقدیم که همه کشور باید از این ظرفیت بهره مند باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم عزیزی با بیان اینکه باید تلاش کنیم دولت جدید به سمت اجرای برنامه‌های اولویت دار حرکت کند، گفت: اقدامات حاشیه‌ای و سطحی و اقداماتی که برای امنیت، اقتدار و شکوفایی کشور منافعی به دنبال ندارد و باید در قالب برنامه هفتم حرکت کنیم و بر روی این برنامه متمرکز شویم.

وی با اشاره هدایت و نظارت به عنوان یکی از اصول مهم ارتباطی بین مجلس و دولت، ادامه داد: نظارت هم وظیفه خود و هم مطالبه مردم می‌دانیم و آن را با جدیت دنبال خواهیم کرد و این چارچوب رابطه ما با دولت در ابعاد و حوزه‌های مختلف خواهد بود و معتقدیم که دارای منطق نیز هستند.

عزیزی با تاکید بر لزوم توجه به کارآمدی مدیران به عنوان اولویت نخست در انتخاب آنان، گفت: با تغییر دولت‌ها، تغییر مدیران امری کاملاً طبیعی و عادی است و حق هر دولت است که افراد و مدیران جدید معرفی و انتخاب کند که در این بین کارآمد بودن افراد بسیار مهم است و برخی شاخصه‌ها در اولویت‌های بعدی قرار دارند.

وی تصریح کرد: فردی که به عنوان مدیر در استان انتخاب شود باید درک درستی از مشکلات استان داشته و ظرفیت‌ها و توانمندی استان را به خوبی بشناسد و درک کند تا در کنار این شناخت و درک با استفاده از ظرفیت‌های موجود مشکلات استان و نیاز مردم را رفع نماید و اگر چنین شود وی مدیری موفق خواهد بود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی و نخبگان فارس در دولت چهاردهم گفت: پیگیری‌هایی نیز در این راستا انجام داده‌ایم و معتقدیم که همه کشور باید از این امکان و ظرفیت بهره مند باشند.

عزیزی افزود: با معرفی کابینه پیشنهادی دولت به مجلس، وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌ها مورد بررسی قرار خواهند گرفت و ما سه اصل حمایت، هدایت و نظارت را ملاک قرار می‌دهیم و اگر فرد معرفی شده بر اساس این سه اصل ضعیف باشد بر اساس وظیفه نظارتی حکم می‌کند که تن به فرد ضعیف و ناتوان ندهیم اما همراهی با کابینه و حمایت از دولت را هم وظیفه خود می‌دانیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به حادثه ترور شهید هنیه گفت: مطابق پیام و دستور رهبر معظم انقلاب ما بی شک، قطعاً و یقیناً خونخواه میهمان شهیدمان خواهیم بود و موضوع انتقام قطعی است.

عزیزی با اشاره اینکه در این میان هر کس بخواهد می‌تواند واسطه‌گری هم کند اما پشتیبانی از جبهه مقاومت و خونخواهی شهید هنیه یک اصل قطعی است، افزود: ما در مکتب جمهوری اسلامی آموخته‌ایم که در عین اینکه هر اقدامی را قاطعانه پیش می بریم هوشمندانه نیز عمل کنیم و در این ماجرا نیز کارگردان صحنه ما هستیم و این دیگران هستند که باید نقش بگیرند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی در موضوع خونخواهی در مکان و زمان مناسب و با روشی که نظام مقتدر اسلامی تعیین خواهد کرد به شکل جدی، مقتدر و هوشمندانه عمل خواهد کرد.

کد خبر 6191702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha